Shimano of Supra?
Die Cosmic's heb ik ook even naar gekeken. Maar het feit dat de spaken door het carbonnen kapje lopen en aan de aluminium rand vastzitten, voelt toch een beetje 'nep' aan. Verder lees je wel genoeg positieve reviews over die wielen. Ik zou je door je hart laten volgen. Slechte wielen in deze prijsklasse heb je niet.
Tussen deze twee zou ik de RS80 kiezen. Betere naven, lichter, goedkoper en de stickers kunnen er niet af bij de Supra (nogal opzichtig en overdone imo). De zilverkleurige nippels en niet-zwarte naven van de Shimano's vind ik minpuntjes. Voor 649€ heb je ook Bullets bij Hopmans trouwens.
excuus, ik dacht dat het tussen die 2 ging... supra of dura ace. Lees nu de begintopic pas goed...jsparie schreef:Dogestyle jij hebt waarschijnlijk geld zat. Dan weet ik nog wel meer leuks te koop. Het maakt voor de topic starter denk ik wel uit of hij Eur 650 of Eur 1050 uit gaat geven.
Geen punt. Overigens is de basis van de goedkopere RS80 wielen niet zoveel anders. Volgens mij dezelfde velgen als de dura ace met wat zwaardere naven. Maar ja zo is het altijd met de top onderdelen. Je betaalt heel veel meer voor relatief gezien een klein beetje extra kwaliteit en iets minder gewicht ten opzicht van het model daar net onder.
Overigens heb ik ook prima ervaringen met de cosmic carbone. Dat de spaken in het aluminium vast zitten doet niets af aan de stevigheid. Zijn gewoon ook solide wielen. Alleen als je nog wel eens door een zanderige omgeving fietst komt er wel eens wat rommel in die gaten in de velg. Zand endergelijke. Dat kan voor sommige fietsers een nadeel zijn.
Overigens heb ik ook prima ervaringen met de cosmic carbone. Dat de spaken in het aluminium vast zitten doet niets af aan de stevigheid. Zijn gewoon ook solide wielen. Alleen als je nog wel eens door een zanderige omgeving fietst komt er wel eens wat rommel in die gaten in de velg. Zand endergelijke. Dat kan voor sommige fietsers een nadeel zijn.
Misschien is de veltec speed 6 ook nog een overweging. Vind deze zelf erg mooi en zijn nog goedkoper. Indien ik zou moeten kiezen tussen de supra en shimano. Zeg ik ga voor de looks de Supra dus.
-
- Forum-lid
Dank voor de tips! Het worden de Shimano's, de Suprawielen vind ik te druk. En aangezien de stickers er niet af kunnen, kies ik voor de Shimano's.
Michiel
http://www.cnc-bike.de/product_info.php ... ts_id=8893" onclick="window.open(this.href);return false;
Full carbon, erg licht. Maar zelf geen ervaring mee. Misschien anderen wel.
Full carbon, erg licht. Maar zelf geen ervaring mee. Misschien anderen wel.