Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Nieuwe wielset voor het rijden van Criteriums.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 10 mei 2012 18:19

Ik weet even niet of ik je reactie als trolling moet zien of niet, maar je krijgt het voordeel van de twijfel.
De Volder, op weg naar winst in de RVV na een solo van 35km. Het ging niet zonder moeite, maar het toont vooral en nogmaals aan dat je met een setje lage wielen een dikke koers kan winnen, als je goeie benen hebt.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Danman1980
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 26 apr 2012 15:04

Danman1980 10 mei 2012 19:18

Ik herkende hem ook niet direct en dacht even dat het de zwarten was in hoogtijdagen. :)

Ik heb afgelopen weekend mijn eerste wedstrijdje gewonnen op mijn "good-old" bomb-proof Racing 5's. Na wat navraag ga ik in eerste instantie niet voor hoge velgen, dus de keuze wordt iets makkelijker...... :roll:

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 10 mei 2012 19:26

ps: het bullet ultra 80mm met usb lagers gekocht. Het rijdt meer dan prima, maar om nu te zeggen dat het echt een groot verschil maakt...
't zit vooral tussen de oren.
Ik zou serieus naar Eurus/Zonda, of Shimano CL24 e.d. kijken als allround wedstrijd wielen. (gezien je al een wedstrijd hebt gewonnen, mag je jezelf natuurlijk belonen ;) )
Als je toch voor hoge wielen gaat, prima, maar verwacht geen wonderen...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

AMCL350
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 apr 2012 23:38

AMCL350 11 mei 2012 11:55

Setje American Classic 350 sprint wellicht? 340 euro (nieuw) op de Duitse Ebay.

Danman1980
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 26 apr 2012 15:04

Danman1980 11 mei 2012 15:51

Setje American Classic 350 sprint wellicht? 340 euro (nieuw) op de Duitse Ebay.
Gezien de naam vermoed ik enige partijdigheid :)
Of hebben we te maken met een liefhebber?

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 11 mei 2012 19:13

ik vind hoge velgen wel echt lekkerder rijden en probeer er dan ook zo vaak mogelijk mee te rijden.
Ik heb de keuze uit een setje 60mm carbon, 90mm carbon en fulcrum R3's. In criteriums kies ik het liefst voor de carbonwielen.
Met R3's rijdt ik niet harder of zachter, maar ik vind mn carbonnen wielen wel lekkerder rijden. Het stukrijden valt best mee en daarom heb ik ook goedkope carbonwieltjes. Als ze stuk zijn doet het me net zo veel zeer als wanneer ik mn Fulcrums kapot val.
Overigens moet ik erbij zeggen dat ik nu 2 jaar schadeloos rijdt met mn wielen.

met 1000 euro zou ik een setje R3 of zonda halen én nog een setje carbon tubewielen.
Dan heb je beide en als je het goed doet, hou je nog geld over ook.

roderidder11
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 feb 2008 08:37

roderidder11 11 mei 2012 20:21

Danman1980 schreef:
In mijn zoektocht ben ik ook nog de Rolf Prima Vigor RS (31mm alu, 1550 gr.) tegengekomen. Zijn er mensen met ervaring met dit merk wielen?
. :)
Ik ben sinds een paar maanden een zeer tevreden eigenaar van een set Rolf Prima Elan Alpha wielen. Was eerder dit jaar op naar een lichte alu clincher en kwam al googlend bij de NL importeur http://www.dmpbikes.nl" onclick="window.open(this.href);return false; terecht. Ik zocht een licht en toch sterk setje erbij (1335 gram). Volgens mij zit er vergelijkbare technologie in de Vigor RS, met wat meer focus op sterkte. Ze hebben een bijzonder gepaard spaakpatroon (lees de Rolf Prima site voor details), wat ik persoonlijk heel mooi vind. Heb er inmiddels behoorlijk wat mee gereden, w.o. AGR en vorige week nog in Wales. Mijn indruk: heerlijk licht omhoog, reageren snel, heerlijk licht lopend in de afdalingen. Geen zijdelingse flex merkbaar, kunnen ook tegen een stootje. Voor jouw doeleinden zou ik RP zeler in overweging nemen, ik ben er happy mee.
Scott Addict/Specialized Epic/Trek Mountaintrek pekelfiets

Danman1980
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 26 apr 2012 15:04

Danman1980 19 mei 2012 09:07

Ik moest gisteren even langs de LBS omdat van beide wielsets de lagers in het voorwiel kapot zijn. Aangezien de beste man mij een setje Zonda's kon verkopen aan € 325,- heb ik deze 's ochtends gelijk besteld. Eind van de middag telefoontje gekregen dat ik er 's avonds al om kon komen. Dus vandaag gaan we voor het eerst een koersje doen op de nieuwe Zonda's.
stokie schreef:met 1000 euro zou ik een setje R3 of zonda halen én nog een setje carbon tubewielen.
Gezien het recente vijfpartijenakkoord houdt ik de rest van mijn budget nog even achter de hand.
Tijdens mijn zoektocht ben ik qua hoge velgen wel overtuigd dat ik voor Full-Carbon ga. Gezien de maximale druk in Carbon clinchers (meestal 8 bar) ben ik toch ook serieus aan het twijfelen om toch een setje tube-wielen aan te schaffen. Met als grootste nadeel dat ik er praktisch alleen op zal koersen en tijdens trainingen/toertochten altijd mijn lage wielen moet steken.

Enfin, met name dankzij de input in dit topic heb ik gisteren niet meer getwijfeld over deze mooie aanbieding op de Campa Zonda's.

Plaats reactie