Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Salice 006 Polarflex of niet?

FietsFlip
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mei 2012 11:43

FietsFlip 12 mei 2012 13:28

Hallo,
Dit is mijn eerste post hier, lees al wel veel langer het forum, ik heb van een collega die een Salice 006 en een 004 heeft de brillen gepast. Ik moet zeggen beide zitten erg fijn en zijn geventileerd, maar ik ga voor de 006!
Nou zag ik de giro en daar werd er ook mee gereden. Nu wil ik er helemaal een hebben maar zit nog te twijfelen. Via de salice site (http://www.salice.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) zag ik dat er dus uitvoeringen zijn met gepolariseerde glazen en zonder, de zgn polarflex glazen. Wat is volgens jullie lekkerder rijden? Wel of niet gepolariseerd? Iemand ervaring hiermee? Ik rijdt nu met een aftandse merkloze bril en wil eigenlijk wel iets goeds zonder direct heel veel euries uit te geven :D .

Alvast bedankt voor jullie reacties.

rick8245
Forum-lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 12 jan 2010 19:46

rick8245 13 mei 2012 08:59

Ik heb zelf een Salice 006 en vind het de beste bril die ik de laatste jaren heb gehad. Zit perfect rond de neus, is licht en zit stabiel.

Bij een Salice 006 zitten 2 soorten glazen. Dus je kunt kiezen
Als je een goede zonnebril zoekt, heb je aan deze een hele goede
Pinarello Veneto, Pinarello FP2 en Pinarello Montello FM1

FietsFlip
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mei 2012 11:43

FietsFlip 13 mei 2012 11:13

Hoi Rick,

Wat jij zegt over de stabiliteit en het feit dat hij lekker licht is was me ook opgevallen, de bril zit erg fijn (buiten het feit dat ik persoonlijk hem erg mooi vind! :P :P :P) . Wat ik heb begrepen is dat de 2e lens een clear/doorzichtige lens is, dus die zal zeker van pas komen bij slecht weer of veel wind (mijn ogen tranen snel).

Heb jij een polarflex bril of een mirror coated (RW)?

Bedankt voor je reactie,
FF

rick8245
Forum-lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 12 jan 2010 19:46

rick8245 13 mei 2012 18:06

Hoi FietsFlip,

Graag gedaan.

Bij mijn bril staat MultiReflex. Witte Salice ITA006
Pinarello Veneto, Pinarello FP2 en Pinarello Montello FM1

FietsFlip
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mei 2012 11:43

FietsFlip 14 mei 2012 11:08

Hoi Rick,

Wat betreft die multireflex die schijnt al zeer goed te zijn (heb even wat reviews opgezocht ondertussen ;-)) Ik denk dat ik gewoon Polarflex ga bestellen en het uitprobeer, mijn ervaringen post ik hier wel zodra de bril binnen is en ik ff vrolijk rondgereden heb, ff w8en op de zon uiteraard! Bedankt!

Gr
FF

PS: Andere mensen ervaring met Salice brillen?

Jurjenvh
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 okt 2011 11:13

Jurjenvh 14 mei 2012 14:13

Ik heb een 006 RW. Vindt het een fijne bril en heb niet het idee dat ik de gepolariseerde versie nodig heb.
Als het regent blijven druppels niet op de lens kleven waardoor het zicht scherp blijft.
Tevens is de bril al rond een bedrag van €55 nieuw te koop.

FietsFlip
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mei 2012 11:43

FietsFlip 23 mei 2012 12:33

Hij is binnen! Ben erg blij met mijn brilletje, heb hem al geprobeerd en in 1 woord SUPER!!! Ik heb mijn oude brilletje vergeleken en het is een verschil van dag en nacht. Dat gepolariseerde glas is wel fijn hoor. Ik ben erg tevreden, de bril past goed, glijdt niet van mijn neus af en beslaat niet direct als ik ff stopte. Prima spul en netjes verpakt in een mooie hardcase. Die Italianen weten dat toch weer goed te doen! Had ik hem maar eerder gehad :D

edit: Het wisselen van de lens is trouwens ook kinderspel, ik was eerst bang dat ik de lens sloopte maar dat gaat prima!

Plaats reactie