Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Niner air 9 small

desmodromic
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 mar 2010 05:35

desmodromic 19 apr 2012 10:33

Ik ben al geruime tijd op zoek naar een nieuwe mtb. Ik heb momenteel nog een Cannondale Fatty 26" en wil graag een niner Air9 aanschaffen (oude scandium frame). Nu heb ik een mooi frame gezien, maat S in de kleur die niet vaak te koop aangeboden wordt. Niner raadt deze maat aan voor mensen met een lengte tussen de 1.65 en 1.75. Ik ben zelf 1.77. Zou je er op dit frame nu uitzien als een volwassene op een kinderfiets of valt dat met de geometrie van de Niner wel mee? Ik heb relatief korte benen. Misschien een mogelijkheid om iets met zadelpen/stuurpenlengte?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

R1Phrankey
Forum-lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 14 aug 2011 19:22
Locatie: Roosendaal

R1Phrankey 19 apr 2012 18:15

Met jouw lengte zou ik een M nemen. Ben zelf 1.74m en zit net op de grens. Ene LBS raadt mij een S aan, de andere een M. Ik zou eerder voor de M gaan, vanwege de looks. De bovenbuislengte van de M, met een zadelpen zonder setback en met een 2cm kortere stuurpen (8cm), dan zit ik precies op de lengte van mijn 26".
Die zadelpen zonder setback zie je eigenlijk in het merendeel van de gevallen bij een Niner. Zou ook mijn voorkeur zijn. Je zou kunnen gaan proefrijden bij Happy Bike days binnenkort in Belgie.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline

fonzie
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2006 17:14

fonzie 21 apr 2012 07:54

zeker voor die M gaan, met een s kom je ook met de lengte van de zadelpen in de problemen,je gaat te weinig overhouden om in het frame te steken en zadelpennen van 50cm zijn niet zo makkelijk aan te komen lijkt me, rijdt zelf met M op 1.75 meter en gaat prima

GasDrOp
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 feb 2012 13:47
Locatie: Hapert

GasDrOp 15 mei 2012 10:07

Kies je voor een kleinere maat frame dan zal je zadelpen verder uit je frame steken en je stuurpen langer moeten zijn. Dit betekend dat je fiets minder stijf wordt. Bij twijfel zou ik dus altijd kiezen voor de grotere maat.

Plaats reactie