Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Eenvoudige amfibiefiets

jansen01
Forum-lid

jansen01 15 mei 2012 15:04

tennisser schreef:
jansen01 schreef: Na een voortvarende start (woordspeling) wil ik toch even het een en ander ter discussie stellen. Dit is helemaal geen amfibiefiets! wat is er amfibie aan een fiets die je voor de tewaterlating eerst moet ombouwen/opbouwen om er vervolgens op te gaan zitten. Daaropvolgend word je aangedreven door een motortje (essentie van een fiets is zelf trappen). Laat staan dat de fiets ten tijde van het te water zijn, alleen de functie van zitplaats inneemt (ook de wielen niet in het water). Als je weer het land opgaat kan je helemaal niet eens fietsen, dus weer eerst afbreken.

Wat ik zou doen: pleur die fiets in een bootje, pedel naar de overkant en klaar-is-kees.

Indien je nou zou kunnen fietsen én varen zonder het ding af te breken (+ aangedreven door de fietser op de fiets zelf) dan verdien je mijn credits. Ben benieuwd naar je verdere uitwerking
Fijn dat je mijn gehele commentaar nog een keer herhaalt, ...of was dit een gevalletje 'dezelfde gedachte (bijna) gelijktijdig posten'?

Haha, inderdaad gelijktijdig posten (verhaal typen dan). Was druk met het filmpje aan het kijken :lol:
Addict R1

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 15 mei 2012 15:38

eelcoz schreef:Het is toch juist mooi dat iemand met zoveel passie zo'n ding in elkaar geknutseld heeft? Daarnaast, in het Fietscafe staan topics die nog veel minder met fietsen te maken hebben, dus wat mij betreft kan het prima hier.
Op de foto kan ik het niet zo goed zien, maar zit er niet toevallig een lekker wijf in het bootje? Dan kan dit draadje integraal worden opgenomen in het "schone dames" topic
:-)

@Topic starter: Nuttig? NEE, leuk project? JA
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

jansen01
Forum-lid

jansen01 15 mei 2012 15:42

53x11 schreef:
eelcoz schreef:Het is toch juist mooi dat iemand met zoveel passie zo'n ding in elkaar geknutseld heeft? Daarnaast, in het Fietscafe staan topics die nog veel minder met fietsen te maken hebben, dus wat mij betreft kan het prima hier.
Op de foto kan ik het niet zo goed zien, maar zit er niet toevallig een lekker wijf in het bootje? Dan kan dit draadje integraal worden opgenomen in het "schone dames" topic
:-)

@Topic starter: Nuttig? NEE, leuk project? JA
+1 Haha, dat dacht ik ook!
p.s het is geen bootje het is een FIETS :mrgreen:

Edit: schiet me net te binnen: 'ik ga fietsen en neem mee-topic'
- bootje;
- pomp;
- partij stalen balken;
- een accuboor met een constructie m.b.t. aandrijving;
- et cetera.
Laatst gewijzigd door jansen01 op 15 mei 2012 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Addict R1

Bertoa
Forum-lid

Bertoa 15 mei 2012 15:49

OK. Ik mag op dit forum terug komen als ik trappend met mijn Amphi-Cycle van het land het water op kan gaan en er weer trappend uit kom, en verder ga. Zonder dat er iets hoeft te gebeuren met ombouw of opblazen van drijvers. Voor de amphibiefiets is er veel onduidelijkheid over het begrip fietsen in het water. De vergelijking gaat op met de electrische fiets. De (schijn)trapbeweging van de electrische fiets maakt dat ik een fietser ben. Het is mogelijk om met de Amphi-Cycle te trappen in het water. Het achterwiel zal ronddraaien en de voeten op de pedalen verplaatsen ook wat water. Maar de electro aandrijving levert het merendeel van de voortstuwing. Net zoals bij een electrofiets. Ik wil maar zeggen dat dingen niet zo vastliggen als jullie denken.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 15 mei 2012 16:02

Je vindt in dit forum dan ook weinig tot geen mensen die warm worden van een electrofiets.

EDIT: wat ik mij al die tijd afvraag, er van uitgaande dat de fiets mee moet naar de overkant om daar verder te fietsen, waarom niet gewoon de boot opblazen, de fiets er inleggen en hup, al dan niet electrogemotoriseerd naar de overkant? De fiets aan de boot bevestigen en er bovenop gaan zitten tijdens het varen maakt het geheel instabieler (hoog zwaartepunt) en heeft feitelijk geen enkele toegevoegde waarde.
Laatst gewijzigd door timo2.0 op 15 mei 2012 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Bertoa
Forum-lid

Bertoa 15 mei 2012 16:09

All Terrrain Bike's??? en is het water dan geen terrein dan? OK, see you!

tennisser
Forum-lid

tennisser 15 mei 2012 16:19

Bertoa schreef:All Terrrain Bike's??? en is het water dan geen terrein dan? OK, see you!
Is geen antwoord op de vraag van timo2.0. Je 'fietst' toch niet over het water!? Water is dan misschien wel 'terrein', maar je amfibiefiets is geen 'fiets', ...tenminste op het moment dat je je op het water voortbeweegt. Het is dan inderdaad, zoals eerder gezegd, een 'zitplaats'.

capt.obvious
Forum-lid

capt.obvious 15 mei 2012 18:37

"Het is een jongensdroom die ik nu pas, op pensioen, kan uitwerken.''

Met pensioen gaan, beetje knutselen en vervolgens een ruzie uitvechten in de internetzandbak... ;)
Capt. Obvious to the rescue

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 15 mei 2012 20:47

Dit topic, en dan vooral de reacties, is van een bedenkelijk niveau. Eigenlijk heb ik stiekem nog wel respect voor de topicstarter dat hij terug durft te keren en reacties te plaatsen. Het kan toch ook op een normale manier duidelijk worden gemaakt dat dit forum meer voor wielrennen/mountainbiken is bedoeld?

eelcoz

eelcoz 15 mei 2012 20:51

alpdhuez53:15 schreef:Dit topic, en dan vooral de reacties, is van een bedenkelijk niveau. Eigenlijk heb ik stiekem nog wel respect voor de topicstarter dat hij terug durft te keren en reacties te plaatsen. Het kan toch ook op een normale manier duidelijk worden gemaakt dat dit forum meer voor wielrennen/mountainbiken is bedoeld?
Volledig mee eens.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 15 mei 2012 21:14

3e post..... :roll:
daniel1975 schreef:Dit heeft niets met race of atb te maken, waar dit forum voor bedoeld is.
Less is bore

eelcoz

eelcoz 15 mei 2012 21:19

daniel1975 schreef:3e post..... :roll:
daniel1975 schreef:Dit heeft niets met race of atb te maken, waar dit forum voor bedoeld is.
Ik denk dat alpdhuez53:15 jou niet bedoelde... :)

Plaats reactie