Alles over vakanties op én met de fiets

Klimclassic (Steven Rooks Classic)

boenkie82
Forum-lid
Contact

boenkie82 09 dec 2011 16:05

Waarschijnlijk is het debacle van deze tocht in de afgelopen jaren ook de reden dat ze de naam hebben gewijzigd. Daarmee hopen ze de negatieve connotatie van de naam SRC kwijt te raken. What's in a name?! Nou wat mij betreft heeft die commerciele bende echt afgedaan. ruim 20 euro betalen voor een lelijke route (over gevarlijke hoofdwegen), slechte verzorging, lange rijen en belachelijke service!
Gewoon boycotten dit soort commerciele tochten, waarvan er steeds meer komen jammergenoeg, en gewoon de tochtjes gaan rijden van de lokale verenigingen (in Nederland en Belgie). Deze zijn vele malen goedkoper, rustiger, beter verzorgt en mooiere routes over de binnendoor-weggetjes!
http://www.facebook.com/recyclingwear" onclick="window.open(this.href);return false;

jardinero
Forum-lid

jardinero 09 dec 2011 19:30

Ik haak ook af nadat ik de afgelopen jaren altijd hieraan heb meegereden. Het inschrijfgeld wordt ieder jaar hoger en hoger terwijl de organisatie niet beter wordt. Misschien wel slechter. De lol van meedoen aan de bekende tochten zoals AGR, Limburgs Mooiste, Knetemann Classic gaat er door die woekerprijzen voor mij af. Afgelopen jaar heb ik dan veel tochten vanuit Ede en omgeving gereden, georganiseerd door lokale wielerverenigingen en dat beviel me een stuk beter. Misschien dat ik dat in Limburg ook maar eens ga doen.
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht."

rene-canyon
Forum-lid

rene-canyon 09 dec 2011 20:04

Ik had dit jaar het geluk dat ik er al een dag van te voren was, en dus het stuurbordje al opgehaald had.Maar bij de 1e stop was het al een gekkenhuis met het bidon vullen vanuit een pak barleduc.
Bovendien vind ik langs de hoofdwegen in België rijden gewoon gevaarlijk (zeker met 5000 deelnemers).Zeker als het in de ogen van de Walloniers wat te lang duurt rijden ze je nog net niet van je fiets af.Zigzaggend langs alle gaten in de weg was ik er klaar mee.
Een maand later met de Garmin in de Eifel een grote ronde gereden (route van forumlid buzz), wat echt geweldig was.

hero
Forum-lid

hero 09 dec 2011 20:55

Het meest schrijnende van de keren die ik heb meegedaan was nog wel de gevalletjes 'Hollandertjes pesten' door de Belgische politie.

niels1979
Forum-lid

niels1979 11 dec 2011 09:51

2 x eerder meegedaan, maar dit jaar sla ik hem over. Voor hetzelfde inschrijfgeld kan je de zaterdag ervoor, zaterdag erna en de zondag,
Landen - Trois Points - Landen
Waalse Pijl
Grenslandklassieker

Ben je even veel kwijt aan geld en in 3 x een mooie omgeving

Maar het zal me benieuwen wat de aankomende editie te bieden heeft qua veranderingen ten opzichte van dit jaar.

rinke
Forum-lid

rinke 12 dec 2011 08:25

Ik haak na twee slechte edities in prijs kwaliteitverhouding ook af. Het is nog net niet zo gek als de AGR (50 f#cking euros om te mogen fietsen). Maar voor dit geld ga ik inderdaad liever iets meer benzine uitgeven en verderop in de Ardennen of Eifel mijn eigen rit wel rijden :)...

sibon
Forum-lid

sibon 18 mei 2012 10:17

De thuisblijvers hadden ongelijk. Fietsclassic 2012 was uitstekend geregeld. Inschrijvingsprocedure + ophalen startbewijzen was eenvoudig en snel, verzorgingsposten goed gevuld (maar ik was er wel al vroeg) en plein voor het MECC was gezellig ingericht. De route was schitterend (mooie lange lopers, paar kuitenbijtertjes en de Redoute in een 'cyclo' heeft altijd wat speciaals) ondanks dat sommige stukken weg dubbel (heen en terug) werden gereden.
En over mijn eigen Klimclassic ook erg tevreden. Al dat trainen in het voorjaar helpt dus echt ;) Door eigen schuld vijf minuten te laat gestart, daardoor nooit meer bij de eerste groep gekomen, maar wel nog velen uit die groep ingehaald. Uiteindelijk 11de in 5u17m.
En speciale dank aan een renner uit mijn groepje en de ouders van een andere renner boven op de Redoute. Na 60 km verloor ik mijn volle bidon in een Belgische afdaling. Dankzij een extra refill (van wachtende ouders) op de top van de Redoute en de schenking van een volle bidon door een mede-fietser heb ik zonder al te veel drankellende door kunnen fietsen.
Ik ben er volgend jaar weer bij.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 18 mei 2012 10:27

Dit jaar voor het eerst meegedaan. Ik heb lekker zitten "toerneuzen" en er ruim een uur langer over gedaan dan sibon, maar ook dat beviel goed. Prima organistatie, route goed uitgepijld. Op 2 kruispunten na dan, waarbij het mijn vermoeden is dat omwonenden de pijltjes hebben weggehaald. Gelukkig had ik de route in mijn Garmin staan, zodat ik (en met mij 50 man in mijn wiel :-) ) toch de goede kant op ging.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

cliors
Forum-lid

Gebruikersavatar cliors 18 mei 2012 10:55

Voor de 6e keer meegedaan, al was het dit jaar voor de 110km, want voor mij was dit dit 1e tocht van +100km sinds mijn rugoperatie.
Was zeker niet makkelijk/pijnvrij, hierdoor ook uit voorzorg ook de Trasenter links moeten laten liggen... (want boven de 9% wordt het teveel duwen en helaas is dat nog altijd niet mogelijk)
Verder nog wel pech gehad door een stuk pedaal (pin achterzijde koe was weg??) maar met hulp van de organisatie en fietsned na een uurtje weer verder kunnen gaan.
Uiteindelijke toch 112km. Overal een leuke route, met goede bevoorrading die dit jaar zeker goed geregeld was, en uiteraard perfect weer.

Wbt de bordjes die weg waren, via de organisatie die mij ter plaatsen(tussen bolland &mortier, ze waren daar na meldingen van verdwenen bordjes..) hulp boden te horen gekregen dat dit blijkbaar door een aantal Politie agenten is gedaan.
Dit omdat er teveel deelnemers zich blijkbaar niet aan de verkeersregels kunnen houden, zoals door rood rijden/ rotondes links om/ troep op straat/ met 6 naast elkaar etcetcetc...
Schijnt voor sommige toch altijd een probleem te zijn, jammer maar helaas!!
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

steeple71
Forum-lid

steeple71 18 mei 2012 13:21

heb ook meegereden - perfect weer, prima tocht, maar het plein bij het MECC mag wel wat gezelliger - muziekje, wat fietsshops met kleding om wat koopjes te doen. En nog druk gezocht naar de uitslag/tussenstand van het klimklassement, maar niets gevonden. had ik ook wat meer van verwacht.
fietst, maar loopt harder

patmaessen
Forum-lid

patmaessen 18 mei 2012 14:06

Heb hem ook voor het eerst gereden gisteren. Landschap en weer waren zeker prima in orde, echter voor het hoge inschrijfgeld mag je net iets meer verwachten dan een stukje peperkoek, reepje en water. Bordjes ook rond de 90km niet gevonden waardoor gemist waardoor de 2de rust gemist werd. Finish was inderdaad ook redelijk mager ingericht. Lokale bikeshops of fiets merken hadden hier zeker niet misstaan. Al met al mijns inziens aardig wat puntjes welke voor verbetering vatbaar zijn.

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 18 mei 2012 14:32

Wij reden gisteren de mergellandroute en kruisten diverse malen de deelnemers aan de klimclassic, waarbij we achter elkaar moesten rijden om niet van de weg gereden te worden door die deelnemers die 4 rijen dik de afdalingen afgingen. Ook op de vlakke stukken gewoon 3 tot 4 fietsers naast elkaar die dan door snellere deelnemers voorbij worden gereden. Je begrijpt dan dat er weinig ruimte overblijft voor tegenliggers.
Is ook meteen de aversie verklaard van mensen die op de route wonen en daar nogal eens mee geconfronteerd worden, voor mij ook een reden om niet aan die massale tochten mee te doen.

Plaats reactie