zweet langs glazen fietsbril
- plantagenet
- Forum-lid
Ik heb het probleem ook. Met regelmaat m'n kop schuin houden en dan met mijn duim over mijn wenkbrauw wrijven (vanuit het midden naar de zijkant) zodat ik het zweet er uitwrijf helpt mij wel. Maar tijdens een (lange) rit komt er een moment dat zo'n vervelende druppel toch langs de binnenkant naar beneden sijpelt.....:/
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
vincentvis schreef:de boef van parma schreef:Streepje vaseline over de wenkbrauwen, links en rechts een beetje doortrekken dat streepje, en tussen de wenkbrauwen.
Thanks, ga ik morgen gelijk uittesten.
werkt voor mij perfect....
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Ik reed in het begin zonder fietspetje of bandana onder mijn helm en had hetzelfde probleem.... fietsbril aan binnenzijde met zweetdruppels, brandende ogen van het zout.... Dat probleem is nu voor 95% verholpen door het petje of bandana. Als het echt warm is ga ik met mijn vinger af en toe langs mijn wenkbrouwen en zo heb ik er geen last meer van.
-
- Forum-lid
Gisteren de optie met vasaline geprobeerd tijdens een duutraining van 4 uurtjes. Dat ging prima, maar door de lage intensiteit ook niet veel gezweet. Vanavond tijdens een intervaltraining nogmaals proberen en kijken of het echt werkt.
vincentvis schreef:Dat kan zeker wel hoor. Ik heb ook een rudy project bril, met geslepen glazen. Ik heb gekozen voor rode glazen omdat ik er dan in elk weertype mee kan fietsen. Was wel een duur grapje, rond de 600. Was bij een brillenzaak in Rotterdam welke ik via het internet gevonden heb. Ik kan de gegevens wel even opzoeken als je dat wilt?
Dan heb je vast zere billen!!
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Ik heb een oakley jawbone en m-frame met de glazen op sterkte en kost geen 600 euro maar rond de 400 (per bril welteverstaan)
Lenzen is een goedkopere optie als je glazen in je bril wilt wisselen. En anders laseren voor de prijs van 2x een bril, zonnebril en sportbril op sterkte kom je al heel dicht op een laserbeurtje.
pas op! paaltje!
Heb er ook last van gehad en ik heb nu standaard een ouderwetse zweetband op mijn hoofd gedaan. Werkt bij mij in ieder geval perfect. Je bent zeker net zoals ik iets minder bedeeld met je haar. Dus blijft het zweet niet meer in je haar hangen.
goede wielrenners hebben altijd tegenwind
Ook ik gebruik altijd een bandana om dit probleem te verhelpen.
Dit dan in combinatie met handschoentjes met een stukje badstof om het zweet weg te vegen.
En uiteraard niet te warm kleden.
Vaseline kan maar dat vind ik niet prettig in mijn gezicht.
Ik draag normaal geen bril maar op de fiets altijd ivm rijwind rotzooi vliegjes enz enz.
Dit dan in combinatie met handschoentjes met een stukje badstof om het zweet weg te vegen.
En uiteraard niet te warm kleden.
Vaseline kan maar dat vind ik niet prettig in mijn gezicht.
Ik draag normaal geen bril maar op de fiets altijd ivm rijwind rotzooi vliegjes enz enz.
i \'m not afraid to ride fast.
Its the crashing and burning that sucks
Its the crashing and burning that sucks