Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2012

distortion
Forum-lid

Gebruikersavatar distortion 23 mei 2012 20:54

timo2.0 schreef:Vandaag op m'n vast trainingsrondje alweer zo'n vakantiegevoel...

Afbeelding

Kopje van bloemendeal! Altijd leuk om eraf te knallen op de 'lange' kant.
Simpelweg omdat het zo is!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 23 mei 2012 21:17

Heerlijk gefietst vanavond!! Wat een weer en wat een opluchting tov het weer de afgelopen maanden.
Lekker 50km weggetrapt. Op naar komend weekend (300+ in de planning).
Less is bore

Bikemonkey
Forum-lid

Bikemonkey 23 mei 2012 22:49

chrissiewizzie schreef:Vanavond eindelijk in korte broek en korte mouwen kunnen rijden! Rondje Bloemendaal aan zee, Langevelderslag, Noordwijkerhout, De Zilk, Aerdenhout, Haarlem gereden. Lekker kapot en aan het "nazweten".
Ja, het was weer een mooi rondje vandaag!

Mikey Mike
Forum-lid

Gebruikersavatar Mikey Mike 23 mei 2012 23:10

WOW!!!!
Wie zegt dat er in nederland geen heuvels zijn lach ik vierkant uit. Flink afgezien, duizend doden gestorven en heerlijk genoten.

Doel vandaag was om niet in het rood te gaan tijdens de beklimmingen en alle beklimmingen fietsend op te komen.

Ik was voornemens om lus 3 te fietsen, redelijk zwaar maar zonder scherprechters als de camerig en de vaalserberg ertussen.
Vanaf de start in valkenburg kreeg ik meteen koud de Cauberg (1200m a 5.8%). Pittig en de HF schoot meteen in W, gelukkig is de Cauberg niet al te lang dus dacht daarna even de tijd te hebben om te herstellen. Maar daar stond na een paar km en een lekkere afdaling meteen de de geulhemmerweg (1000m a 6.2%)klaar, nog steeds de beentjes nog niet warm dus dat was harken naar boven, HF hoog in D3 en W, na het gehark kwamen wat vlakke stukken en had ik even goed de tijd om te herstellen en warm te draaien.

Na een kwartiertje redelijk vlak te hebben kunnen draaien en Maastricht door te zijn gefietst kwamen we in het heuvelland aan. Vanaf dit moment is het eigenlijk nooit meer vlak geweest.
O.a. de bemelerweg (900m a 5%), Wolfsberg (800m a 4.4%), Loorberg (1500m a 5.5%) gleden onder de wielen weg en liepen allemaal lekker. Vanaf hier een navigatiefout gemaakt en lus 2 gevolgd i.p.v. lus 3. Hierdoor kwamen we aan de voet te staan van de Camerig (4300 a 3.8%). Wat een vieze hufter is deze berg. Elke keer denk je dat je er bent en dan blijkt het een stuk vals plat te zijn. Helaas kon ik de 27 en 29 niet gebruiken om dat ze elke keer oversloegen dus maar op de 25 staand op de pedalen naar boven gedanst. Mede hierdoor mijn HF weer in W gefietst. Na een korte afdaling stond het drielandenpunt (3700m a 3.8%) op ons te wachten. Helaas lagen er veel natte bladeren waardoor ik niet meer op de 25 boven kon komen. Als ik iets teveel kracht zette had het achterwiel geen grip meer, hierdoor deze halverwege afgedraaid.
Hierna zijn we omgedraaid en lekker terug gereden richting Valkenburg. Het is een heerlijke rit geworden door een geweldig landschap en zeker voor herhaling vatbaar.
Ik ben dik tevreden over mijn hartslag, in de afdalingen en de vals plat tussen stukjes goed kunnen herstellen en eigenlijk nooit echt in het rood gegaan. Lekker veel in D3 gereden.
Uiteindelijk 77.80km, 1004 hoogtemeters, max 64,1 km en 21.1 km gemiddeld.

http://connect.garmin.com/activity/181296379" onclick="window.open(this.href);return false;

Overigens fiets ik pas een half jaar, rook en heb wel wat overgewicht. Dus dit soort ritjes zijn echt overwinningen voor mij.

distortion
Forum-lid

Gebruikersavatar distortion 24 mei 2012 09:55

Gisteren geen record gezet maar lekker met 2 maatjes gefietst door de warme late middagzon naar Loosdrecht en weer terug via Bussum/Naarden. 65 km met 30,8 km/h
Simpelweg omdat het zo is!

Bikemonkey
Forum-lid

Bikemonkey 24 mei 2012 10:14

chrissiewizzie schreef:Zat je in dezelfde groep?
:), herken je mijn fiets? (zie sig)

Volgende week maar weer!

Bikemonkey
Forum-lid

Bikemonkey 24 mei 2012 11:58

chrissiewizzie schreef:Ah, inderdaad, Thor Hushovd himself ;-)
Haha! Was gister weer mooi ritje. 'till next time!

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 24 mei 2012 16:54

Mikey Mike schreef: Overigens fiets ik pas een half jaar, rook en heb wel wat overgewicht. Dus dit soort ritjes zijn echt overwinningen voor mij.
Weet helemaal hoe dat voelt Mikey Mike. Ik rook dan (gelukkig) niet maar heb wel overgewicht maar schuw daarom net als jij dergelijke ritten niet! Vandaag is de een na laatste dag van een weekje verblijf in Zuid-Limburg. De afgelopen week totaal vier ritten gemaakt.

Afgelopen zaterdag 32 kilometer van Vaals naar Ingber en weer terug. Puur om weer even feeling te krijgen met het heuvellandschap. Zondag de 100 km gereden van de Grenslandklassieker. Daarin zaten ook bekende klimmen als de Cauberg en de Loorberg. Dinsdagavond 42 km gereden met daarin als klap op de vuurpijl de Eyserbosweg. Wat een kolere weg is dat zeg! Met mijn tong op mijn hielen en buiten adem boven gekomen. Verder gereden en genoten van de prachtige omgeving. Deze ritten gingen allen in een gemiddelde snelheid van rond de 25 km p/u. Best een lekker tempo, mijn gevecht met de zwaartekracht in ogenschouw genomen.

Vandaag afgesloten met een rit richting en door België. Vanuit Vaals via de Rugweg het Vijlerbos op gereden. Gedaald richting Camerig en de Julianastraat opgereden. Bij Hoogcruts afgebogen naar België. Via Planck, Sint-Pieters-Voeren en Hagelstein naar Aubel gereden. Vanaf Aubel doorgereden naar American Cemetery and Memorial in Henri-Chapelle. Was erg indrukwekkend om te zien! De benen waren wel vermoeid vandaag waardoor het gemiddelde rond 20 km p/u lag. Via Montzen, Plombières en Gemmenich over de Reu de Vaals/Gemmenicherweg weer teruggereden.

Al met al een heerlijke fietsweek met prachtig weer!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 24 mei 2012 18:28

Heerlijk rondje Oost-Groningen gemaakt! Goed voor 82 km..... :)

danny1407
Forum-lid

danny1407 24 mei 2012 18:51

Ik heb vandaag gefietst.
Geen idee waar, geen idee hoever, geen idee hoe hard....maar het was lekker weer.

Afbeelding
FacebookS3RSSite

tuinder
Forum-lid

tuinder 24 mei 2012 21:21

Uiteindelijk een rondje van 89 km gemaakt, heenweg door de duinen naar Noordwijk en daarna weer terug via allerlei wegen waar ik nog nooit geweest was. Al met al een heerlijk rondje, lekker bijgekleurd en nu beentjes op de bank!
Sometimes i feel like giving up...then i remember i have a lot of motherf*ckers to prove wrong

eelcoz

eelcoz 25 mei 2012 09:01

Het plan was om gisteren naar Limburg te rijden voor een lekkere trainingsrit. Helaas gooide gedoe op m'n werk roet in het eten, waardoor ik pas in de middag kon vertrekken. Uiteindelijk maar even naar de Sallandse Heuvelrug gereden (uurtje rijden) en daar 83 km met 450 hm gedaan. Blijft een mooi gebied om te fietsen, hoewel de Holterberg (Motieweg) eigenlijk het enige serieuze klimmetje is. Ik dacht Amclassic-fan nog gespot te hebben, maar later zag ik dat hij rond dezelfde tijd op het forum gepost heeft dus dat zal wel iemand anders geweest zijn. Of hij moet posten vanaf z'n fiets....;)

Gesloten