WOW!!!!
Wie zegt dat er in nederland geen heuvels zijn lach ik vierkant uit. Flink afgezien, duizend doden gestorven en heerlijk genoten.
Doel vandaag was om niet in het rood te gaan tijdens de beklimmingen en alle beklimmingen fietsend op te komen.
Ik was voornemens om lus 3 te fietsen, redelijk zwaar maar zonder scherprechters als de camerig en de vaalserberg ertussen.
Vanaf de start in valkenburg kreeg ik meteen koud de Cauberg (1200m a 5.8%). Pittig en de HF schoot meteen in W, gelukkig is de Cauberg niet al te lang dus dacht daarna even de tijd te hebben om te herstellen. Maar daar stond na een paar km en een lekkere afdaling meteen de de geulhemmerweg (1000m a 6.2%)klaar, nog steeds de beentjes nog niet warm dus dat was harken naar boven, HF hoog in D3 en W, na het gehark kwamen wat vlakke stukken en had ik even goed de tijd om te herstellen en warm te draaien.
Na een kwartiertje redelijk vlak te hebben kunnen draaien en Maastricht door te zijn gefietst kwamen we in het heuvelland aan. Vanaf dit moment is het eigenlijk nooit meer vlak geweest.
O.a. de bemelerweg (900m a 5%), Wolfsberg (800m a 4.4%), Loorberg (1500m a 5.5%) gleden onder de wielen weg en liepen allemaal lekker. Vanaf hier een navigatiefout gemaakt en lus 2 gevolgd i.p.v. lus 3. Hierdoor kwamen we aan de voet te staan van de Camerig (4300 a 3.8%). Wat een vieze hufter is deze berg. Elke keer denk je dat je er bent en dan blijkt het een stuk vals plat te zijn. Helaas kon ik de 27 en 29 niet gebruiken om dat ze elke keer oversloegen dus maar op de 25 staand op de pedalen naar boven gedanst. Mede hierdoor mijn HF weer in W gefietst. Na een korte afdaling stond het drielandenpunt (3700m a 3.8%) op ons te wachten. Helaas lagen er veel natte bladeren waardoor ik niet meer op de 25 boven kon komen. Als ik iets teveel kracht zette had het achterwiel geen grip meer, hierdoor deze halverwege afgedraaid.
Hierna zijn we omgedraaid en lekker terug gereden richting Valkenburg. Het is een heerlijke rit geworden door een geweldig landschap en zeker voor herhaling vatbaar.
Ik ben dik tevreden over mijn hartslag, in de afdalingen en de vals plat tussen stukjes goed kunnen herstellen en eigenlijk nooit echt in het rood gegaan. Lekker veel in D3 gereden.
Uiteindelijk 77.80km, 1004 hoogtemeters, max 64,1 km en 21.1 km gemiddeld.
http://connect.garmin.com/activity/181296379" onclick="window.open(this.href);return false;
Overigens fiets ik pas een half jaar, rook en heb wel wat overgewicht. Dus dit soort ritjes zijn echt overwinningen voor mij.