Kun je niet een tweedehands setje van iets scoren? Met dat budget is nieuw én aerodynamisch én stevig niet zo eenvoudig. Ik rijd o.a. met een set Fir SC350, 35mm hoog met Ultegra naven dus zeer geschikt voor winters gebruik, zo'n zelfde set heb ik nog over maar dat is met blauwe velgen (zie verkooptopic). Oude Cosmic (Pro) zou ook kunnen, kun je ook vinden voor dat budget. Het makkelijkst is natuurlijk om de aero-eis te laten varen en voor degelijk te kiezen.. In de prijsklasse van de RS30 heb je trouwens ook nog de Rodi Aerline Evo met 31mm velg.
Edit: of de DT Swiss R1900, heb ik ook wel eens voorbij zien komen voor 160€. Erg mooi setje qua looks.
Waarom zou ik geen Shimano RS30 kopen?
Tsja als ik van shimano was had ik waarschijnlijk 4 extra spaken in de achterwielen van hun huidige wielsets geplaatst om alle kritiek op enkele voorgaande wat matige series wielen te doen verstommen.
Maar wat is er nu eigenlijk mis met die RS30 wielen ? Ze zijn ook met 20 spaken aantoonbaar stijf (als vergelijkbaar met fulcrum 3 of campa zonda niet stijf genoeg is weet ik het ook niet meer) redelijk aero, passen nieuw met garantie binnen het budget van de topic starter en hebben op een gangbare manier te servicen kogellagers. Ze zijn alleen wat zwaar maar dat is voor de ts geloof ik niet zo'n bezwaar. Ik zou zeggen wouterj als je ze mooi vindt gewoon kopen.
Maar wat is er nu eigenlijk mis met die RS30 wielen ? Ze zijn ook met 20 spaken aantoonbaar stijf (als vergelijkbaar met fulcrum 3 of campa zonda niet stijf genoeg is weet ik het ook niet meer) redelijk aero, passen nieuw met garantie binnen het budget van de topic starter en hebben op een gangbare manier te servicen kogellagers. Ze zijn alleen wat zwaar maar dat is voor de ts geloof ik niet zo'n bezwaar. Ik zou zeggen wouterj als je ze mooi vindt gewoon kopen.
uiteindelijk hier op het forum de SRAM s27 al tegengekomen van nelus. Ben daar dan toch maar voor gevallen, en heb de andere wielen uit mijn hoofd gezet. Beetje een impulsaankoop, maar ik ben er erg blij mee.
Hoe zien jullie de aero-eigenschappen van de s27 wielen? Zijn ze ooit ergens getest, dat ik ze kan vergelijken met andere wielen?
Hoe zien jullie de aero-eigenschappen van de s27 wielen? Zijn ze ooit ergens getest, dat ik ze kan vergelijken met andere wielen?
Koga Miyata Road Racer \'98
Red Bull Pro SL 4400 \'10
Red Bull Pro SL 4400 \'10
-
- Forum-lid
Ik weet niet of je je keuze al gemaakt hebt, maar ik heb zelf de rs30's en in één woord een drama.
De aero-spaken draaien heel snel en er komen snel slagen in de wielen.
De aero-spaken draaien heel snel en er komen snel slagen in de wielen.