Alles over vakanties op én met de fiets

Vakantie Valras-Plage Frankrijk

Eagle
Forum-lid

Eagle 28 mei 2012 17:12

Komende zomer ga ik met het gezin twee weken naar Valras Plage in Languedoc.
Ik ga van 7 tot en met 21 juli.
Heeft er iemand van jullie tips om daar ergens te gaan fietsen.
Ik geloof dat de omgeving vrij vlak is.
Op 14 juli is er in ieder geval de aankomst van een etappe in de buurt, dus die dag kom ik zeker wel door.

Alvast bedankt.
Eagle

tilbo
Forum-lid

tilbo 28 mei 2012 19:17

ben heel wat keren in die regio geweest. Kan niet echt zeggen dat het daar leuk fietsen is. Wegen hebben weinig vrijliggende fietspaden en veel verkeer op kleine weggetjes. Maar iets verder het binnenland in is het wel rustiger en een stuk glooiender dan aan de kust. Dat is een km of 20 rijden schat ik zo. En de tour op 14 juli is zeker leuk. Is een nationale feestdag voor de Fransen.
Veel plezier.

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 28 mei 2012 21:25

Je kunt daar in die regio prachtig fietsen, doch zoals 'tilbo' ook al aangeeft, nou net niet aan de kust. Alleen bijv. via Narbonne-Plage zou je een aardig tripje kunnen maken rond en over het Montagne de la Clape (ligt ten oosten van Narbonne). Dit is qua afstand goed te doen vanuit Valras-Plage. Als het tot de mogelijkheden behoort om even met de auto aan te rijden, kun je in de Corbières (ten ZW van Narbonne) schitterend fietsen in geaccidenteerd terrein in een rustig gebied. Parkeer de auto in één van de dorpjes net ten Z van de A61 en zet een mooi rondje voor jezelf uit, bij voorkeur over de 'witte' weggetjes. Maar de 'gele' zijn ook niet druk.
Ook erg de moeite waard is om bijv. vanuit St. Chinian naar het westen/zuidwesten te gaan richting dorpjes als Assignan, Villespassans, Bize-Minervois en dan vooral Minerve niet overslaan. Of vanuit St. Chinian naar het NO richting Berlou en Roquebrun, om dan langs Lamalou-les-Bains over de 'witte' weggetjes in de richting van Murviel-les-Beziers weer je weg terug te zoeken. Mogelijkheden genoeg, alleen dus even een km of 20 à 30 met de auto van de kust weg, dan is het zeker niet vlak!
60 x Ventoux

Eagle
Forum-lid

Eagle 29 mei 2012 17:07

Alvast bedankt voor beide reacties! Hier kan ik zeker wat mee.

De kale
Forum-lid

Gebruikersavatar De kale 08 jun 2012 12:11

Hee Eagle...toffe streek. Ik ben er ooit eens geweest en heb daar heerlijk gefietst met een groep van de camping en de directe omgeving. Allerlei nationaliteiten en mensen die ook in Valras Plage wonen. Dus Fransen en buitenlanders.
TIP: ga naar de ingang van camping Le Brasilia. Daar staat een groot bord waarop de activiteiten van de week op staan. Hier staat in het hoogseizoen ook een overzicht van fietstochten die de cyclo mannen en vrouwen voeren. Het is een A-viertje. Dus goed kijken. Volgens mij gaan ze twee keer per week. En echt mooie routes. Tussen de 60 en 90 km per rit. Echt doen!!! Succes kerel en geniet van het uitzicht en de schitterende omgeving.
Ik fiets niet. Ik ben.

Plaats reactie