Alles over vakanties op én met de fiets

Tilf-Bastenaken- Tilf 27-5-2012

prjz
Forum-lid
Berichten: 1544
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 24 mei 2012 21:28

jwpcycle schreef:Zit te twijfelen tussen T-B-T en de Bilzen classic beiden nog nooit gereden wel laatst luik-Batenaken-Luik.
Voorkeur lijkt uit te gaan na Bilzen lijkt mijn wat klein schaliger.
Kan iemand mijn meer hierover vertellen, ervaringen?
Wordt mijn 5e keer: Naar Andenne toe weinig klimmetjes, dan het middengedeelte met allerlei Ardennenklimmen, en vervolgens bij Huy de Maasvallei uit, en dan naar Bilzen zonder al te veel obstakesls. Heel goede verzorging, goeie sfeer, bewaakte fietsenstalling. Kortom ik kom er graag, mede omdat het voor mij in 1 1/2 uur aan te rijden is.
Verwacht wel dat het druk wordt gelet op de weersverwachtingen (op diverse afstanden toch wel 5.000 man).
Zie ook de site van Bilzen Classic.
prj

zipper
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 feb 2006 03:58

zipper 28 mei 2012 01:01

prachtige dag, lekker druk en voor mij als diesel komt zo'n Chambralles dan na 20 km eigenlijk te snel. Al met al vooral ook dankzij de warmte een zware tocht met heerlijke afdalingen. Voor de eerste keer de cote d'amermont gedaan.. wat een ding is dat.

Helsen
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 mei 2012 07:13

Helsen 28 mei 2012 07:46

Heb ook de 145 gedaan... Mooie rit, veel volk (maar geen last van gehad) en heel mooi weer.
Voor het eerst la redoute gedaan, 3x gestorven, maar wel bovengereden.
Ik kom volgend jaar terug!

jeroenr
Forum-lid
Berichten: 582
Lid geworden op: 07 okt 2008 21:17

jeroenr 28 mei 2012 08:56

Inderdaad heerlijk weer al moet ik zeggen dat de zwaarte van de tocht me een beetje tegenviel. De bekende beklimmingen zitten erin, maar dat is het ook wel zo een beetje. Bijvoorbeeld de Sean Kelly classic heeft veel meer beklimmingen. Amermont was voor mij ook de eerste keer, pittig middenstuk :). Drukte was inderdaad niet hinderlijk en heb overal door kunnen rijden. Ik was hier sinds 2009 niet meer geweest en dat het wegdek zo slecht was was ik even vergeten...wat een kuilen!
Cervélo & Cannondale

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39664
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 mei 2012 09:22

Amermont is altijd leuk. Relaxed beetje afdalen over de doorgaande weg en dan een onzichtbaar weggetje naar links. En heeeeel veel krakende derailleurs om je heen :-)
Less is bore

zipper
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 feb 2006 03:58

zipper 28 mei 2012 09:41

mooi hoor.. na dat eerste steile stuk effe uitpuffen in die bocht en dan dat afdalinkje.. Zie je vervolgens links boven je fietsers en denk je dat kan niet.
Dacht zelf dat de kwaliteit van het wegdek erg mee viel. Grind in de afdaling van de Chambralles is niet handig en dat eerste stuk afdaling na de rosier bij Neuville ook niet, maar verder was het goed te doen. Er liggen daar echt veel slechtere afdalingen dan die wij deden.

jeroenr
Forum-lid
Berichten: 582
Lid geworden op: 07 okt 2008 21:17

jeroenr 28 mei 2012 11:54

Klopt, maar het waren vooral de grote gaten in de weg die me opvielen. Heb nog iemand gezien die in een treintje onderuit ging doordat zijn voorganger last minute het gat ontweek en hij niet. Niet dat het gevaarlijk is, maar toch wel wat meer opletten dan op alle andere plaatsen waar ik gefietst heb de afgelopen drie jaar.

Verder gelukkig geen ongelukken gezien (buiten een motor rijder die aangereden was) en de hoeveelheid aso's viel ook mee. Uiteindelijk in het dorp wel weer groepen die links-rechts auto's inhaalde, maar helaas heb je die er altijd tussen zitten.
Cervélo & Cannondale

Eagle
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jan 2012 19:10

Eagle 28 mei 2012 15:39

Gisteren ook de lange route gereden. We waren het hele weekend op een camping in Esneux. Dus lekker dicht bij de start.
Mijn maten gingen de middenafstand doen, dus voor mij alleen een lange tocht. Ik rijd weinig tourtochten, dus deze was voor mij nieuw.
Ik was om 5.20 uur bij de start en ik was de eerste. De controlepost was nog niet ingericht.
Exact om 5.30 werd bij mij de kaart geperforeerd en ik kon op pad.
Er stonden inmiddels drie rijders :D
Ik dacht dat er hele groepen zouden staan en dat ik misschien ergens kon aansluiten, maar niet dus.
Toen heb ik maar besloten om de hele route in mijn eentje te gaan rijden en onderweg bij niemand aan te pikken en dat heb ik ook niet gedaan.
Ik heb een prachtige dag gehad met schitterend weer en een mooie omgeving.
Vanaf Bastogne terug was het best zwaar :oops:
Toen moesten alle klimmetjes nog komen, maar ik heb het volbracht en ben best tevreden met een gemiddelde van 26,6 p/u.
Al met al een Topdag.

joni
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 okt 2011 13:06

joni 28 mei 2012 17:08

jeroenr schreef:Inderdaad heerlijk weer al moet ik zeggen dat de zwaarte van de tocht me een beetje tegenviel. De bekende beklimmingen zitten erin, maar dat is het ook wel zo een beetje. Bijvoorbeeld de Sean Kelly classic heeft veel meer beklimmingen. Amermont was voor mij ook de eerste keer, pittig middenstuk :). Drukte was inderdaad niet hinderlijk en heb overal door kunnen rijden. Ik was hier sinds 2009 niet meer geweest en dat het wegdek zo slecht was was ik even vergeten...wat een kuilen!
Heb je de lange route gedaan?

Ik vond het een prachtige tocht.. omgeving top en natuurlijk zat het weer ook mee. Eerste deel (tot aan Bastogne) goed te doen, stuk richting Stavelot veel op/af en vanaf iets voor Stavelot werd het erg pittig. De klimmen vallen op papier nog best mee, maar na 170 km. voelt het toch alsof je stoop aan je banden hebt.

Moe & voldaan over de finish!

macman
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 sep 2006 13:16

macman 29 mei 2012 21:29

leuke dag gehad avs 24 .
enkel wat last van de groep motorrijders tijdens de afdaling van de Wanne
de weg afsneden in de bochten.... gevaarlijk!

dankt ook aan de 2dames in zwart pakje voor het gezelschap tussen de 1e en 2de bevoorrading ( Wanne)
mooi tempo hoor!

nadien een leuke aprés bike in het zonnetje !

jeroenr
Forum-lid
Berichten: 582
Lid geworden op: 07 okt 2008 21:17

jeroenr 30 mei 2012 17:25

joni schreef: Heb je de lange route gedaan?

Ik vond het een prachtige tocht.. omgeving top en natuurlijk zat het weer ook mee. Eerste deel (tot aan Bastogne) goed te doen, stuk richting Stavelot veel op/af en vanaf iets voor Stavelot werd het erg pittig. De klimmen vallen op papier nog best mee, maar na 170 km. voelt het toch alsof je stoop aan je banden hebt.

Moe & voldaan over de finish!

Nee dit keer niet de langste versie gedaan. In 2009 wel de 260km van LBL (Le champion) gedaan dus ken de route en wat de langste route toevoegt zijn haast geen beklimmingen. De extra kilometers tellen natuurlijk wel mee in de benen. Ik was echter van mening dat deze versie van TBT weinig echte beklimmingen had naast de bekende. Ik ken het parcours natuurlijk niet uit mijn hoofd van de echte LBL (voor profs) maar de eerste ritten die ik in deze omgeving heb gereden bevatten wat meer beklimmingen.

Blijft wel een top tocht om te rijden. Alles goed geregeld en mooie beklimmingen. Hopen dat ze volgend jaar de Stockeu mee kunnen nemen.
Cervélo & Cannondale

joni
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 okt 2011 13:06

joni 30 mei 2012 17:45

jeroenr schreef:
joni schreef: Heb je de lange route gedaan?

Ik vond het een prachtige tocht.. omgeving top en natuurlijk zat het weer ook mee. Eerste deel (tot aan Bastogne) goed te doen, stuk richting Stavelot veel op/af en vanaf iets voor Stavelot werd het erg pittig. De klimmen vallen op papier nog best mee, maar na 170 km. voelt het toch alsof je stoop aan je banden hebt.

Moe & voldaan over de finish!

Nee dit keer niet de langste versie gedaan. In 2009 wel de 260km van LBL (Le champion) gedaan dus ken de route en wat de langste route toevoegt zijn haast geen beklimmingen. De extra kilometers tellen natuurlijk wel mee in de benen. Ik was echter van mening dat deze versie van TBT weinig echte beklimmingen had naast de bekende. Ik ken het parcours natuurlijk niet uit mijn hoofd van de echte LBL (voor profs) maar de eerste ritten die ik in deze omgeving heb gereden bevatten wat meer beklimmingen.

Blijft wel een top tocht om te rijden. Alles goed geregeld en mooie beklimmingen. Hopen dat ze volgend jaar de Stockeu mee kunnen nemen.
Dat hoorde ik dus van meer mensen (vooraf). Ik vond dat er ook in het 'begin' voldoende geklommen moest worden. OK; ze werden op het parcours niet aangegeven, maar het was constant glooiend met regelmatig klimmen van meer dan 1 km.

Ook de omgeving vond ik juist op het stuk vlak voor Bastogne en net na Bastogne het mooist.

Plaats reactie