Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

advies: 400 euro voor 90 Kg

ruwepit
Forum-lid

ruwepit 30 mei 2012 19:11

Helemaal eens met bikeslave, geen mavics, gescheurde velg. Fietsmaat van me ook gescheurde velg in zijn Ksyrium Elites. F3 of Zonda's met mijn 93 kg na 5000 km nog geen enkel probleem en nog kaarsrecht.

StefanJ
Forum-lid

StefanJ 30 mei 2012 22:19

ruwepit schreef:Helemaal eens met bikeslave, geen mavics, gescheurde velg. Fietsmaat van me ook gescheurde velg in zijn Ksyrium Elites. F3 of Zonda's met mijn 93 kg na 5000 km nog geen enkel probleem en nog kaarsrecht.
Er zit nogal een verschil tussen de velgen voor de handgespaakte wielen en de mavic systeemwielen. Over de systeemwielen hoor/lees ik inderdaad regelmatig slechte verhalen. Daarentegen rijden er ook heel veel mensen met deze wielen rond! Bij een set Mavic CXP33 velgen is het een heel ander verhaal. Die staan te boek als 1 van de meest sterke velgen op de markt (al jaaaaaaaaaaren). Als die velgen scheuren zijn er een paar mogelijkheden, ze zijn verkeerd gespaakt, opzettelijk gesloopt, met een rijder van 360 met 50km/u tegen een boom aan gereden, maar doorgaans gaan ze pas kapot als de remrand door is gesleten.

Overigens is 90 kilo helemaal niet zo zwaar. Met handgespaakt heb je meer dan genoeg mogelijkheden, er zijn er in dit topic meerdere genoemd. Verder zijn er genoeg sets te krijgen die dit gewoon aankunnen. Fulcrum hoor ik alleen maar goede verhalen over en zelf heb ik ook goede ervaringen met DT-Swiss. Die geven voor een aantal van hun sets aan dat ze tot 110kg aan kunnen.

kobro
Forum-lid

Gebruikersavatar kobro 31 mei 2012 19:31

Ik rij nu 10.000 km op Fullcrum 7 ik weeg 93 KG en de wielen lopen nog steeds zonder problemen
Past ook moeiteloos in het budget lijkt me :)
Bianchi Via Nirone 7
Bianchi Infinito
Bianchi Infinito CV
Oltre XR4
Bianchi JAB 29.3

Plaats reactie