Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

asso T.FI uno versus T.FI.Mille

jappiex
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 20 mei 2007 12:44

jappiex 02 jun 2012 06:54

Heb ook allebeide, beide met groene zeem. Qua comfort nooit enig verschil gemerkt. Qua uitstraling heb ik een voorkeur voor de mille, dus die gaat aan als ik moraal moet hebben,

arthurvd
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 jun 2007 17:24

arthurvd 02 jun 2012 13:13

ericpeters schreef: De uno en de Mille zitten hetzelfde maar de Mille heeft een dikkere zeem,
Volgens mij zitten ze niet hetzelfde hoor. Assos adverteert de Mille als de 'long distance' short. Toen ik ze vorig jaar beide paste, zat de Mille duidelijk losser om de bovenbenen dan de Uno (zelfde maat uiteraard). Ik vind de Uno lekkerder. Zeem van de Mille is volgens mij niet dikker, wel iets groter/wijder.
Cube LTD SL 2006 en Ridley Aedon 2008, Ultegra SL, Racing 3\'s.

Gebruikersavatar
cannae
Forum-lid
Berichten: 445
Lid geworden op: 04 dec 2010 09:58

Gebruikersavatar cannae 03 jun 2012 14:41

Bij Salden is een uno net iets meer dan 104 euro en de mille iets meer 136, maar dan moet je wel een gold card aan schaffen a 10 euro 8-).

Met de goldcard krijg je toegang tot de webshop met alle netto prijzen, dus geen lege vakjes meer of logo's van de kaaimankorting. Laatst toe wij naar de Ardennen gingen voor de vakantie heb ik de ASSOS T.607 bibshort voor de koudere en wisselende weersomstandigheden gekocht. Deze is officieel 179 retail, in de winkel 162 betaald, nu heb onlangs maar eens die Goldcard aangevraagd en staat hij daar voor 145,- :twisted: in de webshop.

Helaas zie ik wel regelmatig bij Salden dat ze maar beperkte voorraad hebben of ik heb een zeer gangbare maat.

Ten aanzien van de verschillen tussen uno en mille, ik kan alleen over de Mille spreken en dat was een zeer goede broek net als alle andere Assos broeken want ikheb ook goede ervaringen met de T.607 bib en tK.607 3/4 en Winter.LL de uno zal niet anders mogen zijn.
enjoy the ride

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 jun 2012 16:28

Dan koop ik wel in een andere webshop: ik wil niet zo'n stom pasje oid aanschaffen om de netto prijzen te zien.
Less is bore

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 03 jun 2012 18:57

De kans is klein dat ik ooit nog een Assos zal kopen als ik zie hoeveel comfort topbroeken van Giordana, Exteondo en Castelli bieden voor de helft a.g.v. een beetje handig uitverkoopshoppen..

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 jun 2012 19:09

Tsja, maar als Assos je nu net perfect valt?
Less is bore

Gebruikersavatar
cannae
Forum-lid
Berichten: 445
Lid geworden op: 04 dec 2010 09:58

Gebruikersavatar cannae 03 jun 2012 21:05

daniel1975 schreef:Dan koop ik wel in een andere webshop: ik wil niet zo'n stom pasje oid aanschaffen om de netto prijzen te zien.
Ik was er ook tegen, alleen als ik op internet kijk zie ik Assos alleen tegen hun officiële retailprijzen.

Hopmans is voor mij 45 minuten rijden maar dat is geen garantie dat ze hebben wat ik wil en daar is de prijs vaak ook maar 10% lager. Salden is zeker een uur verder weg, als ik er naar toe ga ga ik ook daar fietsen maar dat is ook niet altijd mogelijk. Verder zijn er nog wat FM's op 20-30 km die Assos voeren maar die daar bijna nooit korting opgeven, dus ja de gold card was het gokje waard want nu kan ik een uno voor 26 euro korting kopen. Op de peper dure LL.716 langebroek die ik voor komende winter wil aanschaffen scheelt het ook minimaal 20%, dus mij hoor je niet klagen.
enjoy the ride

peterdevreese
Forum-lid
Berichten: 216
Lid geworden op: 21 okt 2011 10:40
Locatie: Merelbeke

peterdevreese 04 jun 2012 10:22

bedankt voor de tips , jammer is als ik het moet laten versturen naar België ben ik al rap het voordeel kwijt bij een goedkopere Hopmans of een Salden :-( :-( ik denk dat ik idd de webshop van Van Eyck in de gaten hou begin Juli :-)
En ja, dan heb ik ook nog nood om de komende winter ook die megadure LL.716 aan te schaffen .....goed ..wordt vervolgd

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 04 jun 2012 23:12

Toch nog even terugkomen op de zemen:
Bij de S2 versie (oranje) is de Mille zeem duidelijk anders en met name dikker dan de de Uno zeem
Bij de S5 serie is er geen (of niet zichtbaar) dikte verschil maar de Mille zeem is groter en loopt aan de voorkant ongeveer 2cm hoger door. Gevoelsmatig is hij wel dikker maar waarschijnlijk zit de verdikking gewoon op een andere plaats. De allerduurste heeft wel een duidelijk dunnere zeem en mindere zichtbare stiksels.
Afbeelding

Plaats reactie