Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 500

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 02 jun 2012 20:45

De "courses" functie werkt echt stukken beter en is niet meer zo irritant. Als hij nu een "off course" geeft gaat die zoeken naar de route, en niet zoals voorheen irritant piepen.

Ik ben tevreden!

phe
Forum-lid

phe 03 jun 2012 17:04

Wat mij niet helemaal duidelijk is: als ik moet wachten voor een stoplicht oid, gaat dat dan ten koste van mijn gemiddelde snelheid op de Edge 500, of stopt de tijd? Kun je dit 'pauzeren' instellen?

honza
Forum-lid

honza 03 jun 2012 17:20

Ja dat kun je instellen. Je kunt instellen bij welke snelheid hij op pause moet gaan. Als je bijvoorbeeld 5 km/u invult, dan gaat hij op pause zodra je langzamer rijdt dan 5km/u.

phe
Forum-lid

phe 04 jun 2012 13:37

Mooi, leek me al raar als het niet zo was. Aanschaf komt steeds dichterbij.

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 04 jun 2012 19:19

Het is voor mij een hele fijne en goede aanschaf geweest. Belangrijkste argument was de batterijduur omdat met mijn BlackBerry na een x aantal uur de batterij leeg was. Een GPS route opnemen is leuk, maar kunnen bellen in geval van nood is wel zo handig en veilig.

Afbeelding

Macer77
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Macer77 04 jun 2012 20:12

Ik ben sinds afgelopen week ook de eigenaar van een Garmin Edge 500, wat een super apparaat. (Dat blauw/wit past ook geweldig bij mijn Trek 2.5 2011)
Hiervoor deed ik alles via Runkeeper op de iPhone, maar dit is toch wel weer een stapje verder. Ook handig dat je nu naar meerdere sites kan uploaden (Garmin Connect, Runkeeper en Strava).

Moet alleen nog even uitproberen met Auto Pause, want die stond nog niet aan. Had mijn Edge handmatig gestopt bij een pauze, maar vergeten aan te zetten.. Weg kilometers :-(
- Canyon Ultimate CF SL 9.0
- Canyon Speedmax CF SL 8.0
- Strava

harrie
Forum-lid

harrie 05 jun 2012 21:27

Ik wacht nog even met firmware update 3.0. Heb op het Garmin forum al heel wat negatieve reacties gelezen over deze nieuwe update. Het probleem van de wegvallende lijn tijdens een course zou niet of nauwelijks verbeterd zijn, er waren een paar 500's die het na de update niet meer deden etc. Natuurlijk ook een paar positieve reacties. Ik wacht nog even af. Aanstaande weekend gaat de MTB mee op vakantie en de Edge dus ook. Ik wil nu even niet het risico lopen op een niet goed functionerende Garmin. Heb Mapsource en de OSM kaart van een deel van Europa op de laptop geinstalleerd. Ga op de vakantiebestemming een paar leuke routes uittekenen en rijden.

AndiKloden
Forum-lid

AndiKloden 07 jun 2012 13:50

Heb sinds een week of 2 een Garmin edge 500.
Wat een heerlijk apparaat is het. Vrijwel geen storing en hartslag word foutloos aangegeven. Heel af en toe schommelt de snelheid wat maar als ik het apparaat uitlees klopt alles gewoon. Interface is erg prettig.
Ik twijfel nog om een trapfrequentiemeter aan te schaffen. Heeft dit meerwaarde volgens jullie?

harrie
Forum-lid

harrie 08 jun 2012 06:20

@AndiKloden. Die gecombineerde snelheid/trapfrequentiesensor heeft een echte meerwaarde. De snelheidsaanduiding blijft constant, valt ook onder dicht bladerdek niet weg. Cadans vond ik in het begin ook niet echt nodig, maar nu na een aantal maanden gebruik vind ik het een nuttig extra.
Op de mountainbike heb geen cadanssensor. Voor deze fiets heb ik een losse snelheidssensor gekocht van Bontrager. Bij het rijden in het bos vond ik namelijk de schommelende snelheidsaanduiding bij het rijden zonder sensor aardig irritant.

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 08 jun 2012 07:28

harrie schreef:er waren een paar 500's die het na de update niet meer deden etc.
Was dit niet vooral afhankelijk van de hoeveelheid data die je op de Edge liet staan? Ik had m'n activiteiten gewist en ook het aantal courses zeer beperkt. Daarmee was hij heel snel weer opgestart na de update. (Het moment waarop hij zogenaamd vaak zou blijven hangen, omdat hij alle data weer gaat 'analyseren'.)

KNJ
Forum-lid

KNJ 08 jun 2012 08:39

Heb vandaag ook mijn edge besteld. Nog een klein vraagje, je kan in de edge tussen 3 schermen scrollen. Maar als je een course volgt, komt dit schermpje er dan extra bij of vervangt het een van de andere schermen?
Cannondale supersix hi-mod dura ace
Cannondale caad10 sram red

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 08 jun 2012 08:56

KNJ schreef:Heb vandaag ook mijn edge besteld. Nog een klein vraagje, je kan in de edge tussen 3 schermen scrollen. Maar als je een course volgt, komt dit schermpje er dan extra bij of vervangt het een van de andere schermen?
Komt erbij. En met de update beschik je over 5 schermen. Geen idee wat je er mee moet...

Plaats reactie