Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

nieuwe groep of cassete?

ikkeenjij
Forum-lid

ikkeenjij 03 jun 2012 20:47

hallo allemaal,het is alweer een tijdje geleden dat ik wat geplaatst heb maar heb nu toch weer even een vraag voor jullie experts?
ik heb sind vorig jaar een cube aerial met shimano sora 3x9 montage.
op zich fietst het prima en zeker voor mijn iveua waarbij ik alleen in het weekend wat kan fietsen.
nu heb ik gisteren 2-6 limburgsmooister gefietst en ben nog gefinisched ook
maar wat ik wel merkte op de echt steile stukken van de heuvels dat ik net 1 of tandjes te kort kom voor mijn gevoel en daarom zoals de titel aangeeft wat is wijsheid om te doen?
ik verwacht dat ik de komende tijd zowiezo wat lichter ga worden(afvallen nu 118 kilo:()
en ook regelmatiger langere trainingsronden gaat rijden.
wie kan mij een goed advies geven,uiteraard laat ik het dat dan doen door mijn fm waar ik mijn cube gekocht heb en die gewoon nette service geeft.
alvast bedankt voor jullie hulp!!

janwillem92
Forum-lid

janwillem92 03 jun 2012 21:04

Als je met een triple rijd, kun je wanneer je alsnog te kort komt een andere cassette gebruiken(afhankelijk van wat er nu op ligt) maar dan houd het wel op. Verder is het niet verkeerd en wel normaal dat je het gevoel hebt dat je wat tandjes tekort komt, hebben we allemaal wel is. Gewoon nog meer fietsen!:D

ikkeenjij
Forum-lid

ikkeenjij 03 jun 2012 21:14

hahaha ok dat is dan duidelijk
ik ga aankomend weekend even naar de fm en dan eens even overleggen wat de mogelijkheden zijn en of het wel wijs is of dat ik gewoon meer moet oefenen
lol.

jsparie
Forum-lid

jsparie 04 jun 2012 00:23

Zo duur is een 9 speed cassette op sora/tiagra niveau niet. Reken op ongeveer 3 tientjes bij de fietsenmaker. Dat moet voor de meeste mensen te doen zijn denk ik. Al denk ik dat het op de echt steile stukken in limburg waarschijnlijk toch lastig zal blijven tot je wat meer bent gaan trainen. Het zijn geen heuveltjes waar je met een lichter verzet echt langdurig in een goed ritme komt. Dus of het op die korte heuveltjes echt gaat helpen .......

opafiets
Forum-lid

Gebruikersavatar opafiets 04 jun 2012 06:46

Tot27 tandjes kun je er zondermeer opleggen.
Eerst even kijken wat je nu hebt.
.................

Plaats reactie