Garmin Edge 500
Ik ben sinds afgelopen week ook de eigenaar van een Garmin Edge 500, wat een super apparaat. (Dat blauw/wit past ook geweldig bij mijn Trek 2.5 2011)
Hiervoor deed ik alles via Runkeeper op de iPhone, maar dit is toch wel weer een stapje verder. Ook handig dat je nu naar meerdere sites kan uploaden (Garmin Connect, Runkeeper en Strava).
Moet alleen nog even uitproberen met Auto Pause, want die stond nog niet aan. Had mijn Edge handmatig gestopt bij een pauze, maar vergeten aan te zetten.. Weg kilometers
Hiervoor deed ik alles via Runkeeper op de iPhone, maar dit is toch wel weer een stapje verder. Ook handig dat je nu naar meerdere sites kan uploaden (Garmin Connect, Runkeeper en Strava).
Moet alleen nog even uitproberen met Auto Pause, want die stond nog niet aan. Had mijn Edge handmatig gestopt bij een pauze, maar vergeten aan te zetten.. Weg kilometers
Ik wacht nog even met firmware update 3.0. Heb op het Garmin forum al heel wat negatieve reacties gelezen over deze nieuwe update. Het probleem van de wegvallende lijn tijdens een course zou niet of nauwelijks verbeterd zijn, er waren een paar 500's die het na de update niet meer deden etc. Natuurlijk ook een paar positieve reacties. Ik wacht nog even af. Aanstaande weekend gaat de MTB mee op vakantie en de Edge dus ook. Ik wil nu even niet het risico lopen op een niet goed functionerende Garmin. Heb Mapsource en de OSM kaart van een deel van Europa op de laptop geinstalleerd. Ga op de vakantiebestemming een paar leuke routes uittekenen en rijden.
-
- Forum-lid
Heb sinds een week of 2 een Garmin edge 500.
Wat een heerlijk apparaat is het. Vrijwel geen storing en hartslag word foutloos aangegeven. Heel af en toe schommelt de snelheid wat maar als ik het apparaat uitlees klopt alles gewoon. Interface is erg prettig.
Ik twijfel nog om een trapfrequentiemeter aan te schaffen. Heeft dit meerwaarde volgens jullie?
Wat een heerlijk apparaat is het. Vrijwel geen storing en hartslag word foutloos aangegeven. Heel af en toe schommelt de snelheid wat maar als ik het apparaat uitlees klopt alles gewoon. Interface is erg prettig.
Ik twijfel nog om een trapfrequentiemeter aan te schaffen. Heeft dit meerwaarde volgens jullie?
@AndiKloden. Die gecombineerde snelheid/trapfrequentiesensor heeft een echte meerwaarde. De snelheidsaanduiding blijft constant, valt ook onder dicht bladerdek niet weg. Cadans vond ik in het begin ook niet echt nodig, maar nu na een aantal maanden gebruik vind ik het een nuttig extra.
Op de mountainbike heb geen cadanssensor. Voor deze fiets heb ik een losse snelheidssensor gekocht van Bontrager. Bij het rijden in het bos vond ik namelijk de schommelende snelheidsaanduiding bij het rijden zonder sensor aardig irritant.
Op de mountainbike heb geen cadanssensor. Voor deze fiets heb ik een losse snelheidssensor gekocht van Bontrager. Bij het rijden in het bos vond ik namelijk de schommelende snelheidsaanduiding bij het rijden zonder sensor aardig irritant.
Was dit niet vooral afhankelijk van de hoeveelheid data die je op de Edge liet staan? Ik had m'n activiteiten gewist en ook het aantal courses zeer beperkt. Daarmee was hij heel snel weer opgestart na de update. (Het moment waarop hij zogenaamd vaak zou blijven hangen, omdat hij alle data weer gaat 'analyseren'.)harrie schreef:er waren een paar 500's die het na de update niet meer deden etc.
Heb vandaag ook mijn edge besteld. Nog een klein vraagje, je kan in de edge tussen 3 schermen scrollen. Maar als je een course volgt, komt dit schermpje er dan extra bij of vervangt het een van de andere schermen?
Cannondale supersix hi-mod dura ace
Cannondale caad10 sram red
Cannondale caad10 sram red
Komt erbij. En met de update beschik je over 5 schermen. Geen idee wat je er mee moet...KNJ schreef:Heb vandaag ook mijn edge besteld. Nog een klein vraagje, je kan in de edge tussen 3 schermen scrollen. Maar als je een course volgt, komt dit schermpje er dan extra bij of vervangt het een van de andere schermen?