hartslag ?
hallo wie kan mij vertellen wat voor mij een goede hartslag is bij inspaning
ik ben 41 jaar 89 kg en 193 m lang
ik kom op een gem hartslag van 168 is dit te hoog voor mij of kan het wel
zelf dacht ik dat het zo rond de 160 max zou moeten zijn maar kom hier altijd boven
http://connect.garmin.com/activity/185871707" onclick="window.open(this.href);return false;
ik ben 41 jaar 89 kg en 193 m lang
ik kom op een gem hartslag van 168 is dit te hoog voor mij of kan het wel
zelf dacht ik dat het zo rond de 160 max zou moeten zijn maar kom hier altijd boven
http://connect.garmin.com/activity/185871707" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
Zonder je maximale hartslag te weten is het lastig te bepalen. Als je weet wat je maximale hartslag is kun je je zones gaan bepalen en weet je precies in welke zone je je bevindt. Zones zijn op te verdelen in Herstel, D1, D2, D3 en Weerstand. Zie bijvoorbeeld: http://doefiets.nl/training/basisprinci ... slagzones/" onclick="window.open(this.href);return false; voor meer informatie over hartslag zones.
Het bepalen van je maximale hartslag is te doen door op een klim voluit te gaan als je goed genoeg uitgerust bent of door inspanningtest te doen bij een SMA.
Het bepalen van je maximale hartslag is te doen door op een klim voluit te gaan als je goed genoeg uitgerust bent of door inspanningtest te doen bij een SMA.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
Als ik je rit zo bekijk met snelheid en de tijden dan heb je flink door zitten trappen (en de Garmin gepauzeerd bij kruispunten ) en vermoed ik dat je stevig in D2 zit. Is natuurlijk niets mis mee, maar ik ben wel benieuwd naar je hartslag op lange afstanden.
Zoveel kruispunten zitten er niet op dat traject, misschien een loslopend schaapje langs het voedingskanaal maar verder kan je aardig snelheid maken.Focus schreef:Als ik je rit zo bekijk met snelheid en de tijden dan heb je flink door zitten trappen (en de Garmin gepauzeerd bij kruispunten ) .....
Er zullen doordeweeks ook weinig andere fietsers op dat fietspad zijn.
En een enkeltje wind mee zie ik waar is de andere helft?
Er bestaat geen goede hartslag wanneer je geen doel stelt.
Trouwens...zonder je zones en omslagpunt te weten zullen je benen je ook wel wat vertellen. Ben je de volgende dag weer fit?...is dit net zo fit als de vorige dag. En wil je de volgende dag al weer fietsen of neem je een dag rust..
Trouwens...zonder je zones en omslagpunt te weten zullen je benen je ook wel wat vertellen. Ben je de volgende dag weer fit?...is dit net zo fit als de vorige dag. En wil je de volgende dag al weer fietsen of neem je een dag rust..
Je hebt gelijk. En hij kwam van zijn werk.... Hij heeft aardig lopen trappen dan. Zou persoonlijk wat rustiger beginnen en eindigen want dit is volle bak van deur tot deur. Ik doe altijd een 'warming-up' van min. 30 min. bij een intensieve training.
idd kwam van het werk en de wind was tegen
ik merk wel dat als ik boven de 165-170 kom ik voel dat ik eerder op moet houden
als ik hem op 160 hou ongeveer hou ik het langer voor
maar deze training is wel lekker zo van en naar je werk kost je niet zo veel tijd
langere afstanden moet ik wel ook bij houden
bedankt voor de input tot zo ver
ik merk wel dat als ik boven de 165-170 kom ik voel dat ik eerder op moet houden
als ik hem op 160 hou ongeveer hou ik het langer voor
maar deze training is wel lekker zo van en naar je werk kost je niet zo veel tijd
langere afstanden moet ik wel ook bij houden
bedankt voor de input tot zo ver
de volgende dag ben ik gewoon weer fit en doe weer de zelfde rit altijd in ongeveer deze tijdapojapo schreef:En een enkeltje wind mee zie ik waar is de andere helft?
waar ik graag naar toe wil werken is om het iets sneller te kunnen doen dan denk ik aan 34 km per uur gem
Je hartslag gemiddelde lijkt me vrij hoog. Maar je inspanning ook dus dat klopt dan wel weer.
Alleen zonder maximaal test weet je nog niet veel.
Ik (41jr, 75kg 185cm, 185maxbpm) rij het zelfde traject regelmatig alleen dan altijd heen-en-weer (het eiland rond). Dus altijd met wind tegen en mee met ongeveer 150bpm als 'maximum eind gemiddelde', anders ben ik aan het eind verrot Ik ben overigens niet de meest fitte persoon. Maar mijn benen zijn eigenlijk altijd wel weer ok de dag er op. Pas bij 100km ritten of een week elke dag rijden gaan ze protesteren.
Is de wind nog oost zuid-oost geweest deze week? Toch zeker meer soort van zijwind geweest hoop ik?
Alleen zonder maximaal test weet je nog niet veel.
Ik (41jr, 75kg 185cm, 185maxbpm) rij het zelfde traject regelmatig alleen dan altijd heen-en-weer (het eiland rond). Dus altijd met wind tegen en mee met ongeveer 150bpm als 'maximum eind gemiddelde', anders ben ik aan het eind verrot Ik ben overigens niet de meest fitte persoon. Maar mijn benen zijn eigenlijk altijd wel weer ok de dag er op. Pas bij 100km ritten of een week elke dag rijden gaan ze protesteren.
Is de wind nog oost zuid-oost geweest deze week? Toch zeker meer soort van zijwind geweest hoop ik?
Trappe doe je met je benen.
-
- Forum-lid HC
Iets van hartslagen zeggen is moeilijk en hangt van het soort getraindheid , fitheid, rust etc een paar eigen opgesochten ritten voorbeelden:
2007 - houffa marathon 90 km 5u45min gem hr 162 leeftijd 29, nog redelijk fit
2009 - Ardennen trophy 75 km 3 u54 gem hr 167 leeftijd 31, kompleet verrot
2010 - racer, dimaro - gavia 100km 5u09 gem hr 158, compleet kapot
2012 - mtb op de weg 124 km 3u 56 gem hr 152 leeftijd 34, redelijk kapot
2012 - mtb limburgsmooiste 114 km 4 u 45 min hr gem 150, nog redelijk fit
2007 - houffa marathon 90 km 5u45min gem hr 162 leeftijd 29, nog redelijk fit
2009 - Ardennen trophy 75 km 3 u54 gem hr 167 leeftijd 31, kompleet verrot
2010 - racer, dimaro - gavia 100km 5u09 gem hr 158, compleet kapot
2012 - mtb op de weg 124 km 3u 56 gem hr 152 leeftijd 34, redelijk kapot
2012 - mtb limburgsmooiste 114 km 4 u 45 min hr gem 150, nog redelijk fit