Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 06 jun 2012 12:54

berniev schreef:
jansen01 schreef: Als ik het goed begrijp heb je vijf super record cassettes? :o Je weet dat Chorus ook gewoon past?
Ja, ik weet dat ik Chorus zou kunnen gebruiken maar da's een keuze die ik gemaakt heb ;)
Geen problemen mee, mag je immers zelf weten ;)
Dus je gaat dan voor de looks en/of gewicht?
Addict R1

berniev
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 23 jul 2007 15:30

berniev 06 jun 2012 21:27

jansen01 schreef:
berniev schreef:
jansen01 schreef: Als ik het goed begrijp heb je vijf super record cassettes? :o Je weet dat Chorus ook gewoon past?
Ja, ik weet dat ik Chorus zou kunnen gebruiken maar da's een keuze die ik gemaakt heb ;)
Geen problemen mee, mag je immers zelf weten ;)
Dus je gaat dan voor de looks en/of gewicht?
Goh, voor geen van beide eigenlijk... Misschien uit principe?

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 06 jun 2012 21:32

Ben ik toch nieuwsgierig. Welk principe>?
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

berniev
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 23 jul 2007 15:30

berniev 06 jun 2012 21:40

Natuurlijk een beetje offtopic maar met principe bedoel ik als ik een groep op een fiets heb moet alles van hetzelfde model/type zijn. Dus in mijn geval hier geen groep met Super Record waarvan cassette en ketting bv chorus zijn. Dan moet alles van Super Record zijn. Of een Ultegra groep met 105 onderdelen. Dat bedoel ik een beetje. Nu back on topic please .

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 06 jun 2012 22:13

Strak toch! Alles Super Record en geen andere spullen er tussen. Zou niet mijn keus zijn en gelukkig wonen we in een vrij land dus ieder z'n ding.

Zelf hou ik van om te zoeken naar het optimum tussen prestaties, kwaliteit, duurzaamheid en inzetbaarheid. Bijv. 10sp Centaur Ultra Shift Ergopowers (voor de ergonomie) met verder een 10sp Record groep.

Leuk om te zien dat de profs dat ook doen. Kiezen bijv Chorus derailleur over Record derailleur.

http://www.bikeradar.com/gallery/articl ... 996?img=12" onclick="window.open(this.href);return false;

NHke
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 mei 2012 17:55

NHke 11 jun 2012 12:32

Hier is mijn simpel Roadliteke 7.0 se. :-)

Volledig Shimano Ultegra Glossy Grey


Afbeelding

Panic
Forum-lid
Berichten: 417
Lid geworden op: 27 feb 2012 14:55

Panic 11 jun 2012 12:56

Simpel maar doeltreffend. Prima fietsje lijkt me!

Westrum
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2012 17:58

Westrum 11 jun 2012 17:09

smithers schreef:Heb sinds een maand of twee een AL 8.0 met veel plezier. Alleen sinds een paar weken hoor ik als ik uit het zadel kom 2 á 3 tikken per omwenteling. Als ik zit en ik zet flink aan dan hoor ik die tik niet. Ik kan niet achterhalen of het nu in mijn crank zit of in een van de wielen. Het lijkt me iig niet de kabels die door het frame lopen, dat is een andere tik (bijvoorbeeld als ik over kasseien ga). Pedalen zitten ook goed vast.

Iemand vermoedens of moet ik dat ding ter controle terugsturen? (lijkt me irritant en heb geen reservefiets meer)
Ik heb zoiets ooit gehad op mijn trekkingfiets. Toen waren het de bladboutjes die los zaten.

smithers
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 aug 2011 16:51

smithers 12 jun 2012 08:37

@westrum:
thanks! Heb de bladboutjes gecheckt. (canyon stuurt een hele checklist kraakjes en tikjes waarbij dit ook hoort) maar het mocht niet baten. Ik gok dat de fiets opgestuurd wordt. Nu maar hopen dat ze het snel op kunnen lossen.

natres
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 feb 2011 21:11

natres 12 jun 2012 10:28

smithers schreef:@westrum:
thanks! Heb de bladboutjes gecheckt. (canyon stuurt een hele checklist kraakjes en tikjes waarbij dit ook hoort) maar het mocht niet baten. Ik gok dat de fiets opgestuurd wordt. Nu maar hopen dat ze het snel op kunnen lossen.

Heb ook een keer zoiets gehad.
Bleek uiteindelijk in de pedalen (lagers) te zitten: nieuwe pedalen erop, weg waren de tikken.

zorba
Forum-lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 20 jun 2010 14:37
Locatie: West Brabant

zorba 12 jun 2012 10:34

smithers schreef:@westrum:
thanks! Heb de bladboutjes gecheckt. (canyon stuurt een hele checklist kraakjes en tikjes waarbij dit ook hoort) maar het mocht niet baten. Ik gok dat de fiets opgestuurd wordt. Nu maar hopen dat ze het snel op kunnen lossen.
Ben wel benieuwd naar dit lijstje, kun je die toevallig plaatsen?
Do not CROSS the road!

RFL
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2012 14:21

RFL 12 jun 2012 14:34

robzie schreef:
mashdix schreef:Even een vraagje.. Mijn voorvork is aan beide kanten gescheurd, vlak boven de pads. Meer mensen hier last van? Het lijkt op een carbon scheur, maar gezien de plek is het wellicht gewoon een lakscheurtje.. Baal er in ieder geval wel erg van, omdat ik mijn fiets niet kan missen..
Bel Peter gewoon effe, staat je altijd correct tewoord, wellicht weet je dan gelijk meer. Succes!

Eerste post hier maar vandaag toch voor het eerst niet tevreden met Canyon en vroeg me af of ik hier te star in sta.

Mijn voorvork heeft hetzelfde gehad als Mashdix: 3x inmiddels in de 26 maanden dat ik mijn fiets heb.
Steeds een nieuwe voorvork gekregen, keurig te woord gestaan en netjes afgehandeld door Peter (1x had ik de vork van een maatje 52 gekregen welke niet paste en duurde het 6 weken zonder tijdelijke vork maar goed, daar kon ik meeleven aangezien ik een reservefiets heb).

Echter nu is het weer gebeurd en krijg ik bij mijn wit - zwarte fiets (teamkleuren) een matzwarte vork als garantie: ik zit namelijk buiten de 24 maanden garantietermijn (heb de fiets 26 maanden) en dan hoeven ze volgens DL hem niet te vervangen voor eenzelfde vork en een garantievork is even niet op voorraad. Echter nu lees ik onderstaande op hun website:

Langer dan de wettelijke termijn geven wij vrijwillig een garantie van in totaal 6 jaarop de frames en voorvorken van de race- en triatlon fietsen, alsook ook op Mountainbike frames (behalve lagers en schokbrekers). Onze garantie geldt vanaf factuurdatum en alleen voor de eerste eigenaar van de fiets. Beschadigingen aan de laklaag zijn hiervan uitgesloten. Wij behouden ons het recht voor om defecte frames of voorvorken te repareren of door een vergelijkbaar opvolgmodel te vervangen. Dit is de enige garantie aanspraak, verdere kosten zoals montage, transport etc. worden niet vergoed. Uitgesloten van garantie zijn schades door ondeskundig gebruik resp. niet conform de voorschriften toegepast gebruik, bijvoorbeeld verwaarlozing (ontbrekende zorg en onderhoud), valpartij, overbelasting alsook veranderingen aan het frame of de voorvork door op- of ombouw van aanvullende onderdelen. Bij sprongen of overbelasting van andere aard bestaat eveneens geen garantieaanspraak.

Op alle andere onderdelen bieden wij een twee jarige fabrikanten garantie.


Dat zou toch gewoon betekenen dat ze mij: of een witte vork geven of een zwart frame? Of mis ik hier iets? (wil overigens Peter niets verwijten, hij geeft aan dat DL niet meewerkt maar goed: hij is aanspreekpunt in deze.

Groet

Plaats reactie