Aanstaande zaterdag rijd ik de halve marathon in Amerongen. Welke band kan ik beste kiezen, een brede band (2.1) of een smalle band (2.0). De brede band is een Styx , het huismerk van Bulls, met een semi-wegprofiel. Dat wil zeggen dat er middenop de band een min of meer doorgetrokken pofiel loopt, zij het een dunne. De smalle band is een Mountain King, die tussen de noppen veel ruimte heeft, zoals te zien op de foto.
Alvast bedankt voor de reacties!
Brede of smalle band?
-
- Forum-lid
Laatst gewijzigd door Rietsiefietsie op 11 jun 2012 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
Hm... de foto wil niet echt lukken. Hoop dat jullie me ook zonder kunnen helpen
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Geen plaatje, maar : Semi slick en niet te smal is het beste voor NL rondjes. Amerongen zeer zeker.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
-
- Forum-lid
Okay, dankjewel Fred.
-
- Forum-lid
Hm. Waarom dan? Rijd ik dan zwaarder dan nodig?scepticus schreef:Voor een droog rondje Amerongen in de zomer is een Mountain King overkill...
Zie nu dat mijn eerste post wel een aanvulling behoeft: De Styx heeft natuurlijk wel een echt blokprofiel, Vrij grof zelfs. Ze zijn in het midden van de band zo geplaatst dat er een min of meer doorlopend lijntje van pakweg 3 mm ontstaat. Niet echt een semi-wegprofiel, zoals ik eerder schreef. De mountainking heeft meer los van elkaar staande nopjes.