Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton Rider 50 (goedkope broertje van de Garmin Edge 705)

ric
Forum-lid

Gebruikersavatar ric 08 jun 2012 18:40

justeltjo schreef:Ow, ik zit zelf twijfelen over de Bryton.... maar als ik hem dus nu zou kopen dan heb ik alleen maar Benelux kaart en verder helemaal niets? Ik voel er weinig voor om voor die paar keer dat ik in een ander land fiets een hele kaart te moeten kopen. Weet Rivosports hier wat meer over?

Garmin Edge 705 en 800 kunnen wel gewoon met gedownloade OSM kaarten overweg?
Zie laatste post 'pagina' 58 en eerste post op 59
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

justeltjo
Forum-lid

justeltjo 08 jun 2012 18:47

@ric (of iemand anders met het antwoord) Ja dit had ik al gelezen, maar kan iemand een screenshot maken van het detail dat je krijgt met de basiskaart van bijvoorbeeld de Alpen?

dirber
Forum-lid

dirber 09 jun 2012 14:10

rivosports schreef:
HuipieRockt schreef:De eerste vraag komt al boven: Hoe weet ik of ik de nieuwe versie van de HD Kaart heb, met fietsroutes/paden? Installeren en kaart activeren ging overigens perfect...
Als je je Bryton 50 aanzet en links bovenaan staat "CR03" of "CR04" dan heb je in ieder geval de nieuwe CR kaart. Als je je Bryton pas hebt gekocht, heb je waarschijnlijk sowieso de nieuwe kaart omdat er nauwelijks voorraad in de handel (winkels, ons magazijn en bij Bryton) is.
Mijn HD wegenkaart is 25 mei 2012 verstuurd door Brytonsport.
Ik zie geen CR03 of CR04 staan als ik mijn apparaat aanzet.

Zijn er meer personen welke recentelijk een apparaat of losse HD wegenkaart op microSD hebben aangeschaft én geen CR03 of CR04 zien?
Heb ik nu een (zeer) oud kaartje opgestuurd gekregen???
Werken gaat ten koste van je vrije tijd. Werken na je 50-ste ten koste van je gezondheid.

ric
Forum-lid

Gebruikersavatar ric 09 jun 2012 15:48

justeltjo schreef:@ric (of iemand anders met het antwoord) Ja dit had ik al gelezen, maar kan iemand een screenshot maken van het detail dat je krijgt met de basiskaart van bijvoorbeeld de Alpen?
Ik weet niet hoe je een screenshot kan maken.
Bijgevoegd 2 fotootjes van Huez, met 2 verschillende zoom nivo's. De 2e is het meeste detail. Als je verder wilt moet je een kaart aanschaffen.
Volgens mij is dit genoeg detail. Ik ga het van de zomer bij de Mont Ventoux uit proberen.

Afbeelding

Afbeelding
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Gianni
Forum-lid

Gianni 10 jun 2012 10:38

rivosports schreef: Hallo Gianni,
Nee, we hoeven geen foto maar kun je aangeven waar zich dat afspeelt (coördinaten, plaats, straatnaam bijv.). Dat maakt het zoeken naar de oorzaak mogelijk. Of maak een schermprint uit Google Maps o.i.d. waar deze weg wel goed getekend staat.
Danku voor het snelle antwoord Rivosports, mijn excuses voor mijn late antwoord, ik zit nl. midden in de examenperiode.
Ik heb enkele coördinaten waar het misloopt (ik heb hiervoor de bovenste genomen die op men display staan):
N 51° 04' 20.3''
O 4° 31' 02.4''

Een andere plaats waar het volledig misgaat is :
N 50° 58' 17.3''
O 4° 33' 47.2''

Dit om maar een voorbeeld te geven, eigenlijk gebeurt het vrijwel constant. Ik heb ook nog enkele foto's genomen om duidelijker te maken wat het probleem nu juist is.

Afbeelding
Afbeelding
Het lijkt alsof de weg niet juist geprojecteerd wordt op de kaart.
Alvast bedankt.

tijs_a
Forum-lid

tijs_a 11 jun 2012 00:38

Ik loop momenteel tegen een probleem aan dat de de bryton het aantal km van een track niet goed weergeeft. Als ik de gpx upload naar mijn collectie laat hij het totaal aantal km van rit zien. Echter als ik de track upload naar mijn bryton staat hij in bryton bridge ( device data ) en in de bryton zelf op 0 km. Dit is behoorlijk vervelend. Hebben hier meer mensen last van ( en hoe los ik het op ) ? Ik maak mijn gpx middels de fietsersbond site.

Op dit forum beschrijft iemand precies mijn probleem.
http://www.bryton.co.za/forum/bryton-pr ... tance-0-km" onclick="window.open(this.href);return false;

ric
Forum-lid

Gebruikersavatar ric 11 jun 2012 09:10

[quote=]
Het lijkt alsof de weg niet juist geprojecteerd wordt op de kaart.
Alvast bedankt.[/quote]

Ik heb dit wel eens vaker gezien bij een Garmin eTrex.
Mij werd toen verteld dat dit altijd zo is. Dan kan je de route namelijk altijd 'zien'.
Anders zie je de weg niet meer. Mij lijkt het niet heel hinderlijk ...

Gianni
Forum-lid

Gianni 11 jun 2012 09:41

ric schreef:
schreef: Het lijkt alsof de weg niet juist geprojecteerd wordt op de kaart.
Alvast bedankt.

Mij werd toen verteld dat dit altijd zo is. Dan kan je de route namelijk altijd 'zien'.

Zoals het op de foto te zien is lijkt het idd nog mee te vallen maar het zijn eigenlijk de minst erge voorbeelden.
Ik heb vaak voor dat ik verloren rij omdat de juiste weg totaal verkeerd staat aangegeve en dat zou niet mogen.

tutti
Forum-lid

tutti 11 jun 2012 14:15

Gianni schreef:
ric schreef:
schreef: Het lijkt alsof de weg niet juist geprojecteerd wordt op de kaart.
Alvast bedankt.

Zoals het op de foto te zien is lijkt het idd nog mee te vallen maar het zijn eigenlijk de minst erge voorbeelden.
Ik heb vaak voor dat ik verloren rij omdat de juiste weg totaal verkeerd staat aangegeve en dat zou niet mogen.
Hoi Gianni,

Je hebt het over een geplande route. Is dit dan een GPX route die je van Internet hebt gehaald?
Is het dan ook mogelijk dat het "andere apparaat" de route niet goed heeft opgenomen of light het aan het apparaat dat de route weergeeft?
Better do it right once

justeltjo
Forum-lid

justeltjo 11 jun 2012 19:28

Als het alleen met gpx routes van "externen" is kan het zijn dat de route met te weinig punten is aangemaakt. Goed voorbeeld is de routeplanner van de fietsersbond. Als je daar standaard download gebruikt maakt hij een route van 500 punten. Als de route lang is krijg je precies wat jouw afbeeldingen laat zien. Bij de routeplanner is het op te lossen door bij download aangepast te kiezen en meer punten in te vullen. Dit heb ik namelijk gehad met mijn smartphone, kreeg ik ook de problemen zoals Gianni schrijft, maar door meer punten te selecteren geen probleem meer.

HuipieRockt
Forum-lid

HuipieRockt 11 jun 2012 22:44

Als je de planner van de fietsersbond gebruikt (vind ik pers. de beste, en hun kaart komt heel erg overeen met de opencyclemap op de Bryton), kun je het beste deze exporteren als "track". Op het moment dat je 'm hebt ingeladen in de Rider en
'm wilt starten, vraagt de Rider of je deze wilt routeren of "het spoor wilt volgen". Dit laatste vind ik zelf het beste werken. Gewoon "het lijntje volgen" Het routeren, met routeaanwijzingen van de Bryton vind ik (nog) niet goed werken. Dit werkt op de apparaten met meer
ervaring in Navigeren, zoals GArmin en Mio beter.. Maar als je "het lijntje volgt' werkt de Bryton perfect...

TokSik
Forum-lid

TokSik 12 jun 2012 09:17

Gisteren de Rider 50 gekregen en onmiddellijk beginnen installeren.
Moet zeggen dat de installatie van Bryton Bridge 2 niet echt geweldig goed verliep... Er gebeurt nu helemaal niets als ik het programma open.
Als ik via de website (BrytonSport) mijn account open, kan ik mijn Rider wel aanspreken.

Nu heb ik alvast wat vraagjes:

- Ik heb de nieuwe Cycle Maps gedownload van de website en de instructies daar gevolgd, maar waar kan ik nu verifiëren of die nieuwe kaarten nu effectief in gebruik zijn? Kan ik ergens een versie-nummer zien of zo...?

- Het zou handig zijn dat ik weet dat ik de laatste firmware en de meest recente kaarten op mijn toestel heb staan. Op Bryton Sport blijft vb. die banner staan van "Werk uw Rider 50 HD-kaarten bij ...". En ook de knop "update" (ik denk ergens onder "mijn apparaat") kan je blijven gebruiken. Het zou interessanter zijn als Bryton Sport na synchronisatie met het toestel zelf aangeeft dat er zich verouderde firmware of kaarten op mijn toestel bevinden en mij de vraag stelt of ik deze wil updaten. Nu moet je het allemaal zelf een beetje uitzoeken...

- Blijkbaar moet je altijd die Bryton Bridge geïnstalleerd hebben op je pc om de gegevens van je toestel te kunnen inlezen? Als ik vb. mijn toestel aansluit op de pc op mijn werk (onder de middagpauze hè ;) ), dan zou het handig zijn als ik de data kon inlezen via de website Bryton Sport, maar blijkbaar gaat dit dus niet. Klopt dat?
Ik krijg nl. volgende foutmelding (Bryton aangekoppeld en ingeschakeld):
Afbeelding

Heb de indruk dat je er initieel toch wel wat tijd moet insteken om alles aan het werken te krijgen...

Plaats reactie