Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Vraagprijs bepalen

pow
Forum-lid

pow 02 sep 2010 14:54

Ik sta op het punt mijn mtb te koop aan te bieden, maar kan moeilijk de waarde bepalen. Door een slepende blessure en daarna de overstap naar het wielrennen is de fiets amper gebruikt. Met pijn in het hart ga ik nu maar verkopen, het risico is te groot weer in de lappenmand te komen.
Als ik het goed heb staan er 270 km op de teller en het is gewoon zonde om hem ongebruikt te laten staan.

Het betreft een Giant XTComposite 3 (full carbon hard tail) uit 2007. Deze heb ik in 2008 nieuw gekocht, 1e eigenaar dus. Fiets is in perfecte staat (dat mag ook wel na 270 km).
Op marktplaats en overige sites vind ik nergens een recente advertentie waar ik een fatsoenlijk vraagprijs uit af zou kunnen leiden.
Op een aantal Engelse site vind ik er een paar die omgerekend 900 euri moeten opbrengen. Is dit een normale vraagprijs voor een fiets als deze? Het ding is immers zo goed als nieuw.

Voor de volledigheid: er zijn twee carbon Con-Tec bidonhouders gemonteerd en een Topeak zadeltas (al zal dat de prijs niet veel beïnvloeden).

Al het advies is welkom!

kaj1500
Forum-lid

kaj1500 03 sep 2010 01:12

Wat heb jij er in 2008 voor betaald dan?

Ik heb even in het archief bij Giant gekeken. XTC Composite 3 met een Reba SL, Juicy 3, LX schakelspul en Deore naven in Mavic 317's. Die afmontage is best in orde, maar verder niets speciaals.

Over dit frame weet ik verder niets, maar mijn gevoel is dat verkopen voor €900 al moeilijk wordt.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.

pow
Forum-lid

pow 03 sep 2010 01:18

Dat is in ieder geval een indicatie...overigens is de derailleur XT, wellicht dat dat nog wat helpt.

otje2
Forum-lid

otje2 13 sep 2010 18:42

@dehands is lastig verkopen, voor 900 euro koop je al een xt afgemonteerde mtb bij een prijsvechter...

Post een foto en zet de afmontage op een rijtje (+ maat) en ik zal hem gratis en voor niks taxeren. Misschien neem ik hem wel over voor mijn pa!

Plaats reactie