Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

RFL
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2012 14:21

RFL 12 jun 2012 14:36

en ingaande op de vraag van Mashdix: mij is aangegeven dat het komt door de verljiming van de pads, hier zou teveel speling op komen wat voor de scheuren in de lak zorgt: als je langs Heerlen gaat krijg je een reservevork en ben je de fiets dus niet kwijt.

robzie
Forum-lid
Berichten: 406
Lid geworden op: 03 okt 2005 22:04

robzie 12 jun 2012 15:41

Niks meer in Heerlen, het servicecenter zit sinds verleden week in Utrecht.
Peter doet helemaal niets meer aan service voor Canyon, enkel nog reparatie en onderhoud tegen betaling, althans zo heb ik het verleden week van zijn echtgenote begrepen.
Dus volgens mij moet je in Utrecht wezen tegenwoordig.

RFL
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2012 14:21

RFL 12 jun 2012 15:53

robzie schreef:Niks meer in Heerlen, het servicecenter zit sinds verleden week in Utrecht.
Peter doet helemaal niets meer aan service voor Canyon, enkel nog reparatie en onderhoud tegen betaling, althans zo heb ik het verleden week van zijn echtgenote begrepen.
Dus volgens mij moet je in Utrecht wezen tegenwoordig.
dit wordt nog afgehandeld vanuit Heerlen, maar de nieuwe vorkbreuk idd dus niet

smithers
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 aug 2011 16:51

smithers 13 jun 2012 08:13

zorba schreef:
smithers schreef:@westrum:
thanks! Heb de bladboutjes gecheckt. (canyon stuurt een hele checklist kraakjes en tikjes waarbij dit ook hoort) maar het mocht niet baten. Ik gok dat de fiets opgestuurd wordt. Nu maar hopen dat ze het snel op kunnen lossen.
Ben wel benieuwd naar dit lijstje, kun je die toevallig plaatsen?
PM even je mailadres. Ik kan het nl. nergens hosten dat document.

@natres: Canyon stelde ook voor met andere pedalen te proberen. Maar dat was het ook niet. Ik heb het idee dat het het frame zelf is. Misschien een lasfoutje? Ik hou jullie wel op de hoogte :)

twofourtwo
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 18 mar 2010 14:02

twofourtwo 13 jun 2012 10:45

@smithers: probeer ook eens een paar 100m zonder je fietsschoenen, maw normale schoenen. waarschijnlijk iets moeilijker om te fietsen maar dan sluit je schoenen / schoenplaatjes ook al uit. ik ken iemand die af en toe een getik hoorde en bleek een loszittend vijsje te zijn aan zijn fietsschoenen ... ok ok ok die iemand was ikzelf ;)
It's all fun and games ... until it gets on YouTube!

saintjimmy
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 apr 2011 22:38

saintjimmy 13 jun 2012 13:42

twofourtwo schreef:@smithers: probeer ook eens een paar 100m zonder je fietsschoenen, maw normale schoenen. waarschijnlijk iets moeilijker om te fietsen maar dan sluit je schoenen / schoenplaatjes ook al uit. ik ken iemand die af en toe een getik hoorde en bleek een loszittend vijsje te zijn aan zijn fietsschoenen ... ok ok ok die iemand was ikzelf ;)
Ik heb ook een hele tijd gefietst met getik, dit kwam idd door een een bevestiging aan mijn schoen die ik met mijn pedalen niet hoefde te gebruiken. Het gaat om het "ding" tussen de drie bevestigingen op de volgende afbeelding:

http://www.roadbikeaction.com/contentim ... 2050th.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb dit opgelost door stukjes kurk op maat te snijden en dit tussen mijn schoen en het pedaal te stoppen.

twofourtwo
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 18 mar 2010 14:02

twofourtwo 13 jun 2012 13:55

saintjimmy schreef:
twofourtwo schreef:@smithers: probeer ook eens een paar 100m zonder je fietsschoenen, maw normale schoenen. waarschijnlijk iets moeilijker om te fietsen maar dan sluit je schoenen / schoenplaatjes ook al uit. ik ken iemand die af en toe een getik hoorde en bleek een loszittend vijsje te zijn aan zijn fietsschoenen ... ok ok ok die iemand was ikzelf ;)
Ik heb ook een hele tijd gefietst met getik, dit kwam idd door een een bevestiging aan mijn schoen die ik met mijn pedalen niet hoefde te gebruiken. Het gaat om het "ding" tussen de drie bevestigingen op de volgende afbeelding:

http://www.roadbikeaction.com/contentim ... 2050th.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb dit opgelost door stukjes kurk op maat te snijden en dit tussen mijn schoen en het pedaal te stoppen.
ook sidi's hier ... hetzelfde vijsje ... en het tikt nog, moet mijn plaatjes er nog is afhalen, maar een stukje kurk lijkt wel een goede oplossing.
It's all fun and games ... until it gets on YouTube!

smithers
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 aug 2011 16:51

smithers 13 jun 2012 14:52

Heb met gympen gefietst, met andere pedalen (kooitjes!!) maar het getik bleef onverminderd mij pesten.

xytras
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:26
Locatie: Roeselare, Belgie

xytras 19 jun 2012 20:55

Via de zoekfunctie kan ik het niet direct vinden, doch ik zit met lichte speling op het balhoofd van mijn ultimate cf, wat ambetant is bij het fietsen op slecht wegdek gezien het gerammel. Hoe kan ik de speling verhelpen? Een lichte draai met het kleine torx-boutje levert alvast geen resultaat op. Kan er mij iemand bijstaan met raad en daad?

yoda
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 18 aug 2009 13:23

yoda 19 jun 2012 21:45

@xytras ik zou de je stuurpen even loshalen en het kleine boutje even een stuk naar buiten draaien. Dan even je stuurpen aandrukken en vastdraaien. Vervolgens het kleine boutje aandraaien totdat je weerstand voelt. Zo stel ik mijn balhoofd van mijn canyon. Peter van canyon heeft het me zo eens uitgelegd. Misschien dat het helpt.
Do or Do not.. There is no try

wikui
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 23 aug 2007 14:33

wikui 20 jun 2012 15:45

een kennis heeft een ultimate AL en wil graag dieper zitten, de 15 mm aan spacers zijn er tussen uit. Contact gehad met canyon of het I lock systeem er af kon en of er dan een lagere plaat { of hoe heet zo'n ook weer } gemonteerd kan worden, het antwoord was dat daar niks voor is. Nu willen we er een 17 graden pen op zetten, maar die zijn moeilijk te vinden voor een vork pijp van 31,8 mm . Nou heb ik gelezen op wight weenies dat een specialized pro set stuurpen moet passen . Is er iemand de weet hoe dat zit of kan bevstigen.?
Heb de zoekfunctie gebruikt en canyon topic doorgespit wel wat infomatie gevonden maar ben nog onzeker.

B.V.D.
de eenzame fietser

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 jun 2012 15:51

Dat I-lock systeem kan gewoon vervangen worden door een expander met top-cap.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie