rivosports schreef:
Beste Toksik,
We bedanken allereerst @borelli voor zijn/haar input.
Jouw boodschap geeft maar weer eens aan hoe moeilijk goede communicatie is.
Bryton Bridge2 is een klein softwarepakketje dat op de achtergrond van je PC draait en automatisch je Bryton apparaat detecteert als je deze aansluit op een van je USB poorten. Inhoudelijk doet dit programma niets.
Bij de introductie van de nieuwe Cycle Route kaart hebben wij in eerste instantie nieuwe producten die uitgeleverd werden voorzien van de Cycle Route kaart. Op de verpakking zat een sticker "Now with Cycling Maps". Vervolgens hebben wij een paar weken later de upgrade van de kaart vrijgegeven voor de bezitters van een Bryton met HD kaart. We hadden niet verwacht dat dit problemen op zou leveren met de kopers van een Bryton met de nieuwe CR kaart mede omdat op de verpakking een extra sticker is geplakt. In de toekomst zullen wij hier meer aandacht aan besteden en wij verontschuldigen ons voor de ontstane verwarring.
Als je verbinding maakt met
http://www.brytonsport.com" onclick="window.open(this.href);return false; wordt automatisch gecheckt of er voor uw apparaat nieuw firmware of software beschikbaar is. U krijgt dan de vraag of u deze firmware of software wilt bijwerken. Op hetzelfde scherm worden ook de software versienummers van de Bryton server en de versie op uw apparaat weergegeven.Blijkbaar had je verwacht een "oud" product te krijgen waarop sowieso updates zouden zitten. Dat je niets hebt gezien komt echter omdat je product up-to-date is. We jammer voor Bryton dat dit op een forum wordt omschreven als "Nu moet je het allemaal zelf een beetje uitzoeken".
Je kunt je Bryton Sport op net zoveel computers als je wilt benaderen. Als je ook data uit wilt wisselen, moet je in ieder geval Bryton Bridge op die computer installeren. Of jouw werkgever je toestaat om zelf software op een zakelijke PC te installeren, zou ik even navragen bij je systeem beheerder.
De meest recente versie van Bryton Bridge2 kun je altijd op
http://www.brytonsport.com" onclick="window.open(this.href);return false; onder help/downloads vinden.
Ondanks dat we je een volledig up-to-date product hebben geleverd, kom je tot de conclusie dat "je er initieel toch wel wat tijd moet insteken om alles aan het werk te krijgen ....". Voor ons een wijze les dat we in de toekomst uitdrukkelijker moeten vermelden dat het product up-to date is.
Excuses voor het vele ongemak.
Bedankt voor het antwoord, Rivosports!
Aan de toon van het antwoord merk ik dat het precies aan mij ligt...
Ik besef dat ik het toestel nog niet helemaal snap, maar toch, sommige dingen storen mij gewoon een beetje.
Ik stel maar vast en meld dit op een forum, niet om het toestel af te breken, maar om het te verbeteren naar de toekomst toe. Heb er zelf ook baat bij...
Ik heb het toestel gekocht bij mij lokale (kleine) fietsenmaker. Kans is groot dat het toestel niet up-to-date was bij aankoop. En nu ik erover nadenk, nadat ik zelf het toestel geüpdate heb (geen vraag voor update gezien) stond er nieuwe firmware op en werd Bryton Bridge geüpdate naar BB2. Dus vrij zeker dat ik een product kocht dat niet up-to-date was.
Maar geen probleem hoor, het toestel is nu waarschijnlijk up-to-date.
Na deze updates heb ik op 10 juni l.l.de kaart van Benelux voor de eerste keer geactiveerd via Bryton Sport. Heb ik nu dan automatisch die Cycle Route kaart ook?
Want ik heb dan ook die upgrade manueel gedaan (
http://www.brytonsport.com/help/cr" onclick="window.open(this.href);return false;), dus dat mapje "bikedata" gekopieerd naar "mapengine" en dan online bij de kaarten terug op "geactiveerd" geklikt. Was dit dan overbodig? Ik weet het nog altijd niet...
(vind deze manier van upgraden trouwens redelijk primitief. Mapje downloaden, handmatig verplaatsen naar een andere map,.... Mag voor mij wel wat geautomatiseerd worden in de lijn van: "Klik hier om de nieuwe Cycle Route kaart te installeren" .... even wachten .... "Nieuwe Cycle Route kaart is nu op uw toestel geïnstalleerd"
of is dit wishfull thinking?).
Spijtig dat ik het toestel niet "op verplaatsing" kan uitlezen zonder die Bryton Bridge. Ik kan me voorstellen dat ik een gereden rit wil bekijken op de pc van een vriend, in een internetcafé als ik op fietsvakantie ben, op mij werk-PC waarop ik geen bijkomende software mag installeren, ...
Vanavond voor de eerste keer een ritje doen en vastleggen op de Bryton. Benieuwd naar de resultaten!
Hij is toch waterdicht hè? Want met dit weer...