Afgelopen woensdag vertrokken naar Frankrijk voor het beklimmen van de Mont Ventoux, Alpe d'Huez, Telegraph en de Galibier.
Op donderdag zijn we de Mont Ventoux gaan beklimmen , wat een verschikkelijke maar o zo mooie klim.
Duidelijk te merken dat elke ervaring ontbrak ondanks behoorlijk wat kilometers in Nederland.
Hoe kom je in je ritme en vooral hoe bereidt je ,je voor op de lichaamlijke en geestelijke omstandighedendie je tegenkomt, na de erg zware kilometers door het bos even gepraat met wat andere beklimmers en toen ik eenmaal doorhad dat ik niet de enigste was die het zwaar had voelde ik me al een stuk beter en ging het stuk naar de kale rots al een stuk beter, uiteindelijk een tijd van 2 uur 45.
De dag erna naar de Alpe d'Huez, gewoon een mooie klim die door zijn historie nog bijzonderer wordt, het feit dat je in de bochten even kan bijkomen geeft je iets meer lucht(in tegenstelling tot de Mont Ventoux) , uiteindelijk in 1 uur 24 boven.
Op de laatste dag achteraf de mooiste klim, eerst de Telegraph en dan op naar de Galibier. Wat een schittrende omgeving om te klimmen en wat voel je je klein zo tussen de bergen, jammer genoeg was het na de tunnel gesloten maar fietsen tussen de sneeuw is toch een aparte ervaring.
De afdeling kost je wat angstzweet maar met beleid kom je er wel (en compleet weggesleten remblokjes).
Alles geklommen met een verzet van 34 x 27, achteraf zeer blij dat ik de 39 had vervangen door een 34 maar ben zeker van plan om achterop toch nog een lichter verzet te zetten.
Misschien een casette van 13-30 voor als ik weer ga klimmen, heb gemerkt dat ik ten opzichten van de veel aanwezige triple's behoorlijk zwaar heb moeten trappen.
https://www.facebook.com/#!/media/set/? ... 597&type=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Mont Ventoux en nog een paar anderen
- daniel1975
- Forum-lid HC
Leuke nieuwe ervaringen opgedaan dus!!
Ligt nog best veel sneeuw op de galibier trouwens.
Ligt nog best veel sneeuw op de galibier trouwens.
Less is bore
Dan heb ik je net niet gezien @liemburg! Vorige week: halve Alpe d'Huez, Col d'Ornon, La Berarde, Galibier vanaf de Lauteret (er stonden hekken bij het tunneltje en toch wel naar boven gegaan dus top was bereikbaar), de Alpe er weer achteraan gedaan. Afgelopen zondag de Mont Ventoux vanuit Malaucene en maandag vanuit Bedoin. Een machtige berg!!
Koga Kimera Alloy 6069 Ultegra
spook schreef:Leuk, ik ben afgelopen vrijdag de Mnt. Ventoux (weer) opgereden. Zware, maar mooie klim. En dan de afdaling naar Maulacene, prachtig!
Afdaling naar Bedoin is pas gaaf, met die mooie kombochtjes waar je je fiets zo lekker door kan gooien . Malaucene is qua uitzicht zowel bij het klimmen als dalen wat mij betreft de mooiste.
Om een of andere redenen is dit geen klim die ik als 'zwaar'zou bestempelen, maar dat heeft er misschien iets mee te maken dat ik in italie erger (steiler) voor mij kiezen gehad heb.
Mijn vader wil er dolgraag eens heen, misschien in september eens kijken of we hem meekrijgen . Hij denkt dat de ventoux net zoiets is als de Amerongse berg
~live fast, die young ~
En hij snapt er al helemaal niets van dat ik met een 39*29 reed, met een 39*25 moet je toch makkelijk bovenkomen? Amerongse berg sprint je toch ook zo op??rbos schreef:Hij heeft wel gelijk. Het verschil is dat de Amerongse berg niet zo'n weerstationnetje bovenop heeft.girlinred schreef:Hij denkt dat de ventoux net zoiets is als de Amerongse berg
Fantastisch!
Hoop dat ik die berg nog eens met hem op kan fietsen, maar dan gaat hij wel verplicht met compact, of ie wil of niet en ik met 34*29 denk ik
~live fast, die young ~
Al die versnellingen? Heb je niet nodig. Eentje maar...... En gewone trappers en wandelschoenen.girlinred schreef:En hij snapt er al helemaal niets van dat ik met een 39*29 reed, met een 39*25 moet je toch makkelijk bovenkomen? Amerongse berg sprint je toch ook zo op??rbos schreef:Hij heeft wel gelijk. Het verschil is dat de Amerongse berg niet zo'n weerstationnetje bovenop heeft.girlinred schreef:Hij denkt dat de ventoux net zoiets is als de Amerongse berg
Fantastisch!
Hoop dat ik die berg nog eens met hem op kan fietsen, maar dan gaat hij wel verplicht met compact, of ie wil of niet en ik met 34*29 denk ik
Koga Kimera Alloy 6069 Ultegra