Fulcrum R0 geschikt voor slechte Vlaamse wegen?
Heeft iemand een idee of de R0 geschikt zijn voor de Vlaamse wegen die overwegend in een slechte staat zijn (putten in asfalt, hier en daar een kasseistrook, ... )? Of is voor dit gebruik de R1 of de R3 een verstandiger investering?
Zeker geschikt, maar op echte kasseien kan alles kapot.
Op slecht asfalt moet nog wel kunnen met FR 0 in vlaanderen.
Voor kasseien zou ik zeggen handgespaakt (dan kun je de velg vervangen) of FR7.
Dat zijn ook strakke wieltjes, en het gewichtsverschil maakt op het vlakke alleen verschil voor je acceleratie.
Op slecht asfalt moet nog wel kunnen met FR 0 in vlaanderen.
Voor kasseien zou ik zeggen handgespaakt (dan kun je de velg vervangen) of FR7.
Dat zijn ook strakke wieltjes, en het gewichtsverschil maakt op het vlakke alleen verschil voor je acceleratie.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
De wielen zijn meer dan sterk genoeg voor je gewicht. Je loopt alleen op kasseien altijd het risico dat je een keer een groot gat over 't hoofd ziet en er vol doorheen stuitert. Als je dan de velgrand beschadigt is er weinig meer aan de te doen bij (dure) systeemwielen.
Nee FR 7 is ook erg sterk, want veel meer spaken. FR 0, 1, 3 hebben geen velglint, FR 5, 7 wel. Het allersterkst (en met vervangbare velg en ultegra naafjes) is natuurlijk een 32 of 36 spaaks handgemaakt setje, bij voorbeeld deze:Reiger77 schreef:Ik weeg rond de 68 kg. Dat zal geen probleem zijn. Zijn de R1 en de R3 niet sterker?
http://www.rose.nl/artikel/xtreme-race- ... aid:401774" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik rij momenteel al 6 jaar met dezelfde aksium's rond. Deze ga ik houden voor het echte kasseiwerk Zou eens betere wielen willen in de hoop er ietsje meer mee te kunnen.
De R0 wekken mij interesse op door hun speciale lagers, laag gewicht en de vele goede recensies.
De R0 wekken mij interesse op door hun speciale lagers, laag gewicht en de vele goede recensies.
Ik rijd zelf met Campa Shamal Ultra (=FR 0) en dat zijn inderdaad hele fijne wielen.
De wielen draaien veel langer dan mijn Eurus wieleen (=FR 1) als je ze een zet geeft.
Maar of het echt iets uitmaakt.......
Op echte kasseien zou ik de Aksiums gebruiken. Op belgisch asfalt durf ik het wel aan met de Shamals.
De wielen draaien veel langer dan mijn Eurus wieleen (=FR 1) als je ze een zet geeft.
Maar of het echt iets uitmaakt.......
Op echte kasseien zou ik de Aksiums gebruiken. Op belgisch asfalt durf ik het wel aan met de Shamals.
-
- Forum-lid
ik gebruik de R0 in wedstrijden (belgie)
ook soms kasseien, gaan nu al 1.5 seizoen mee, geen spaak breuk nog niks aan.
en ze lopen idd zeer licht
ook soms kasseien, gaan nu al 1.5 seizoen mee, geen spaak breuk nog niks aan.
en ze lopen idd zeer licht
Ik kan me even niet meer herinneren waar het stond, maar er was hier iemand op het forum waar na zijn eerste ritje op kasseien met de R0 het voorwiel kapot was.
Persoonlijk zou ik op kasseien voor wielen gaan die net wat meer gebouwd zijn op sterkte en minder op gewicht.
Persoonlijk zou ik op kasseien voor wielen gaan die net wat meer gebouwd zijn op sterkte en minder op gewicht.
Met Fulcrum R0 kan je gewoon over kasseien rijden. Zoals AMClassic terecht opmerkt is het risico met een systeemvelg altijd aanwezig dat je hem stuk rijdt op kasseien of op enige andere weg. In beginsel zijn Fulcrum R0 echter sterk genoeg om tegen kasseien te kunnen.
Ik heb zelf vorig weekend, net als twee jaar terug, Parijs-Roubaix gefietst met mijn Fulcrum R1. Geen centje pijn, althans daar waar het de velgen betrof Ik zou het dan ook wel aandurven om met Fulcrum R0 over de Belgische (kassei-)wegen te rijden.
Ik heb zelf vorig weekend, net als twee jaar terug, Parijs-Roubaix gefietst met mijn Fulcrum R1. Geen centje pijn, althans daar waar het de velgen betrof Ik zou het dan ook wel aandurven om met Fulcrum R0 over de Belgische (kassei-)wegen te rijden.
-
- Forum-lid
Volgens mij moet het makkelijk kunnen, met mijn eurussen kan ik ook echt overal overheen en ze zijn niet stuk te krijgen! (of je moet een snelspanner van je voorganger inrijden ofzo)