Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Gebruikerservaringen Reynolds wielen

niels1979
Forum-lid
Berichten: 373
Lid geworden op: 26 okt 2008 15:57

niels1979 20 jan 2012 22:37

Nog iemand ervaringen met de sixtysix clincher wielen? Het gebruik zal alleen in NL zijn en geen hooggebergte.
Hierboven werd al vermeld van niet stijve Assaults, maar is dit ook van toepassing op de sixtysix?

fransvanginkel
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 jun 2007 14:56

fransvanginkel 15 jun 2012 16:50

Ik heb een set Reynolds Forty Six gemonteerd (laten maken door Marc Wheel-tec) met Acros54 naven). Wonderwielen. Vaste rondjes rij ik sneller, op viaducten als een speer staand omhoog en ik kan de fiets zo plat in de bocht leggen dat ik kniebeschermers ben geen dragen. Aanrader van de eerste orde.
frans

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 jun 2012 16:56

Wat een BS, klinkt alsof er een motor ingebouwd zit...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
nicom
Forum-lid
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 mei 2007 00:26
Locatie: West-Brabant

Gebruikersavatar nicom 15 jun 2012 17:32

Sinds van de week ook in bezit van een set Reynolds wielen (forty-six clincher). Nog maar 2 maal op gereden, en tot nu erg enthousiast over deze wielen. Remmen zeker niet slechter dan alu wielen in droog weer. Ze bollen heerlijk. Maar dat gevoel heb je altijd met mooienieuwe spullen (krijg je moraal van).
Zijn zeker niet slap, bij vol aanzetten lopen ze niet aan tegen de remblokken. Snelspanners zijn niet super, klein en dus wat lastiger vast te zetten. Maar heb nog geen probleem dat ze niet genoeg klemmen.
Nog niet getest in de bergen of heuvelachtig gebied. Wel gisteren in zeeland met behoorlijk wat wind gereden en geen problemen met zijwind gevoeligheid. Wielen zijn voorzien van swirl lip generator wat aerodynamica en zijwind stabiliteit zou moeten verbeteren (volgens Reynolds).
Wielen voelen heerlijk licht aan en accelereren heerlijk (zeker in combi met een Scott Foil 10)
Zal volgende week een poging doen om wat foto's te plaatsen
Laatst gewijzigd door nicom op 22 jun 2012 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
nicom
Forum-lid
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 mei 2007 00:26
Locatie: West-Brabant

Gebruikersavatar nicom 20 jun 2012 11:55

Afbeelding

Nu ook foto van de Reynolds Forty-Six wielen.

Plaats reactie