Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Edco Croix en remblokjes

freddoeleman
Forum-lid

freddoeleman 18 jun 2012 12:04

Sinds kort ben ik de gelukkige bezitter van een set Edco Croix wielen, de full carbon uitvoering waarmee met draadbanden kan worden gereden. Fantastische wielen. Ik kan er vooralsnog geen goed werkende remblokken bij krijgen. Hoewel FM en importeur in Den Bosch van uitstekende wil zijn, komen we met elkaar toch niet veel verder dan verschillende versies uitproberen. Eerste versie was zeer zacht materiaal (kurk/rubber), wat niet alleen al afrulde bij het remmen, maar ook vreselijk krijste. Zodanig dat mensen 100 meter voor en achter verschrikt opkeken. Remde wel redelijk goed. Vervangen door BBB carbon remblokken i.o.m. FM en importeur. Deze krijsen niet, maar remmen absoluut niet goed, bij Alpe d'HuZes vorige week geen goed en veilig gevoel. Moest iedere bocht uit alle macht de remmen inknijpen om vertraging te krijgen. Wil nu ook deze vervangen, maar wil ook gebruik maken van jullie ervaring anders blijf ik aan de gang. Graag jullie ervaring. Mocht deze vraag beter passen op een ander deel van dit forum hoor ik dat ook graag.
Dank vast voor jullie reacties

Fred

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 18 jun 2012 13:04

Blauwe Reynolds blokken....

Piepen niet en laten geen strepen achter. Remmen (bij droog weer) net zo goed als aluminium.

http://www.bikeparts4u.nl/race/remblokken/reynolds" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb ook ervaring met Swisstop Yellow. Deze remmen minder dan de Reynolds, laten wél strepen achter en piepen ook gigantisch.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 18 jun 2012 13:40

havana schreef:Blauwe Reynolds blokken....

Piepen niet en laten geen strepen achter. Remmen (bij droog weer) net zo goed als aluminium.

http://www.bikeparts4u.nl/race/remblokken/reynolds" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb ook ervaring met Swisstop Yellow. Deze remmen minder dan de Reynolds, laten wél strepen achter en piepen ook gigantisch.
Kun je reynolds ook gebruiken op keramisch remvlak van carbon velgen?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Plaats reactie