problemen DI2
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Di2 is heel betrouwbaar maar als er iets mis is ben je echt de klos. Stekkertje is op te lossen maar als je je fiets graag op vakantie meeneemt is van aanschaf voorlopig af te raden. In Nederland heeft al niemand onderdelen op voorraad, net over de grens staan ze je gegarandeerd helemaal vreemd aan te kijken en is elk mankement gewoon einde fietsvakantie (terwijl voor mechanisch materiaal vaak nog wel te regelen is).
Ken inmiddels twee gevallen (eenmaal kabelbreuk en een licht beschadigde achterderailleur) die gewoon einde vakantie betekenden, systeem gaat bij al heel weinig afwijking al in storing en daar sta je dan met je high tech fiets.
Ken inmiddels twee gevallen (eenmaal kabelbreuk en een licht beschadigde achterderailleur) die gewoon einde vakantie betekenden, systeem gaat bij al heel weinig afwijking al in storing en daar sta je dan met je high tech fiets.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40196
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Yep! Buitenlandvakantie = koffertje met gereedschap in de auto. Vrijwel altijd voor niets of om iemand anders te helpen, maar die ene keer dat je hem nodig hebt..... Je zult de eerste niet zijn bij wie de vakantie is verziekt door technische problemen.ajhoff schreef:Dus je sleept een gereedschapskist mee? Als het echt kapot is houdt alles op als je het mij vraagt. Een los stekertje mag geen probleem zijn.
En met Di2 is dat gewoon erg lastig.
Less is bore
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Als je met z'n 2'en bent met DI2 is er al een stuk meer tijdens een fietstochtje op te lossen dan met een mechanische systeem, zolang de derailleurs maar niet de geest hebben gegeven.daniel1975 schreef:Eens, maar mechanisch kun je veel meer oplossen.youri22 schreef:Je kan ook die problemen onderweg tegenkomen met een mechanische !
Bij je een ploeggenoot in Spanje deed z'n achter-derailleur 't niet meer toen hij op de 25 stond. 2 fietsen dicht tegen elkaar zetten, kabeltje van beide derailleur even los maken en dan de 'niet-schakelende' derailleur met de andere fiets verbinden en je kan mooi de ketting op de 17 leggen.
Een draadbreuk is met een tangetje en wat tape ook nog prima op te lossen. Alleen als je bijv de achter-derailleur kapot valt dan houdt 't op.
-
- Forum-lid
- Berichten: 339
- Lid geworden op: 08 jan 2011 08:21
Vandaag bij FM beide derailleur draadjes vestgezet en geborgen met extra tape, en nu maar wachten of het geholpen heeft.
op een waterfiets kom je ook vooruit