Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2012

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 19 jun 2012 22:15

roro27 schreef:Zo net weer terug van een uitgebreid rondje Rotte zonder Cappuccino en Appeltaart. Lekker 51,7 km weggetrapt met een waterig zonnetje en wat meer wind dan zaterdag.
Meer wind dan zaterdag? Huh......meen je dat nou Ro?

steven250
Forum-lid

Gebruikersavatar steven250 19 jun 2012 22:19

Vanavond ook even lekker gefietst. Goed kwart over 6 opgestapt voor 80km: een rondje deventer-zwolle.
En wat betreft de wind...welke wind? volgens mij heb ik het hele jaar nog niet zo weinig wind gehad onderweg, ik categoriseerde vanavond als "Geen wind" (knmi gaf 1 bft)
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

roro27
Forum-lid

roro27 19 jun 2012 23:29

@stephan volgens mij de smiley vergeten!
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 20 jun 2012 17:24

Vanmorgen richting Tecklenburg gereden. Hoe dichter ik kwam, hoe slechter het weer werd.... toen ik de afslag Laggenbeck nam, zag ik de eerste druppels op de voorruit :( Toch gestart, aangezien 't allemaal niet veel voorstelde en de mens bovendien niet van suiker is.

De eerste 2 uren bleef het een klein beetje miezeren maar het stelde niks voor. Vijf klimmetjes rondom Tecklenburg en de TV-toren uitgezocht. De vorige twee ritten die hier maakte sloeg ik de Steinstrasse wijselijk over, dit keer was er geen ontkomen aan..... Ik begon iets te enthousiast waardoor ik de laatste 20m compleet geparkeerd stond, maar ach. :lol: Vanaf daar doorgestoken naar de Sudenfelder Strasse en vervolgens de Cementfabriek voor de eerste keer beklommen.

Na de tweede keer Döreberg werd de regen echter heviger en besloot ik de route maar iets in te korten. Vlak voor Lienen begon het nog steviger te regenen en daarom heb ik in Lienen iets gedaan wat ik eigenlijk NOOIT doe; namelijk stoppen voor koffie. Lekker bakkie gedaan, wat mailtjes beantwoord en direct even op de buienradar gekeken. Die voorspelde dat de buien snel minder zouden worden en ja hoor, na 20 minuten was het vrijwel droog :) Weer op pad dus. En zo waar, na een half uur kwam zo waar de zon erdoor. 8-)

De route afgemaakt zoals gepland; her en der wat nieuwe weggetjes geprobeerd. Slotakkoord was zoals altijd de Kleeberg, wat een kloteding is dat toch. Ik rijd nog liever de Stockeu op.... Al bij al toch een fijn tochtje, goed voor 125 km met 1850 hm.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 20 jun 2012 20:36

Vandaag op mijn vrije dag maar eens uitgepakt met een lange duurrit.

Vanuit Almere door de polder naar Harderwijk, Daarna over de Veluwe via Vierhouten naar Epe. Door langs het kanaal naar Heerde, Wapenveld en Hattem. Dit was een lang stuk harken langs het kanaal met een stevige noordooster bries tegen. Daarna via de Zalkerdijk naar Hattem, een beetje schuin tegen de wind in. Daarna eindelijk wind mee. Terug de polder in. Over kaarsrechte wegen via Dronten weer terug naar Almere. De wind vol in de rug en het tempo lekker opvoeren.

In totaal goed voor 158 km en een gemiddelde van 30,1 kmh. 's Middags viel ik op de bank in slaap.
Laatst gewijzigd door rob74 op 21 jun 2012 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Live fast; die young. mijn blog

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 20 jun 2012 23:43

79 km met Serge en Roderick. Met nog maar een paar kilometer te gaan neer gestreken op een terras waar cappuccino en bier werd geserveerd. Om 22:39 weer thuis. Heerlijk die lange avonden.

AppiePappie
Forum-lid

AppiePappie 21 jun 2012 21:11

Jaja, dit groentje in de wielerwereld heeft gisteren de Alp d'Huez beklommen.
Helaas was het voor mij baggerweer met heel veel regen, windvlagen en mist. Zelfs de fotograaf in bocht 2 was er niet (dus heb er niet eens een foto van :cry:
Neemt niet weg dat ik best trots mag zijn op mijn overwinning :)
Ik kwam aan met een tijd van 1.31.....(en fiets nu 3 maanden).

Afbeelding

Was ook mega druk bovenaan :lol:

Afbeelding

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 21 jun 2012 21:17

jammer van het troosteloze weer.
Gefeliciteerd met deze klim! Wat is je volgende uitdaging?
Live fast; die young. mijn blog

neos
Forum-lid

neos 21 jun 2012 21:21

van middag Heijen -Hommersum-Kessel-Geldenberg-Bergstrasse-2x de brandenberg- en als toetje de kartenspielerweg om zo via de afdaling sint jansberg weer naar huis tekeren.
62 km
cornelli racing cycles Uden

AppiePappie
Forum-lid

AppiePappie 21 jun 2012 21:44

rob74 schreef:jammer van het troosteloze weer.
Gefeliciteerd met deze klim! Wat is je volgende uitdaging?
Zeker jammer en ik moest hem gisteren fietsen aangezien ik naar huis moest voor werk anders had ik echt wel een dag langer gewacht, was geloof ik ook zo'n beetje de enige die aan het fietsen was.........

Die dag ervoor van Bourg d'oisans naar La Berarde gefietst en daar zaten een paar hele vieze klimmetjes in :o

Dit jaar heb ik mij ingeschreven voor het WK toertocht en misschien in de nazomer nog een keer de Alpen in want ik vind het wel erg gaaf om in bergen te lopen hakken :)
Al heb ik totaal de bouw niet van een bergkoning (2 meter en 85 kilo)

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 22 jun 2012 07:56

AppiePappie schreef:Jaja, dit groentje in de wielerwereld heeft gisteren de Alp d'Huez beklommen.
Helaas was het voor mij baggerweer met heel veel regen, windvlagen en mist. Zelfs de fotograaf in bocht 2 was er niet (dus heb er niet eens een foto van :cry:
Neemt niet weg dat ik best trots mag zijn op mijn overwinning :)
Ik kwam aan met een tijd van 1.31.....(en fiets nu 3 maanden).
Die 1:31 is wel erg goed als je pas 3 maanden fietst. Top! Behalve het weer dan ;)

canyon81
Forum-lid

Gebruikersavatar canyon81 23 jun 2012 15:10

Vandaag de Jan Janssen Classic gereden. 156,3 km, 1416 hoogtemeters volgens de Garmin. Lekker weertje, redelijk rustig (we waren vroeg gestart), leuke klimmetjes. Volgend jaar de 200 km maar eens proberen.
Eenvoud kenmerkt het ware.

Gesloten