Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

zadel voor cyclocross

wielerventje
Forum-lid

wielerventje 21 jun 2012 08:15

Ik ben van plan een nieuw zadel te kopen, een voor de racefiets en een voor de crossfiets, allleen voor de racefiets ga ik een full carbon zadel kopen (uit china). Eigenlijk wil ik ook een carbon zadel op de crossfiets, alleen nou weet ik niet of dat wel goed gaat. Ik ga der wel vanuit dat het zadel heel blijft alleen vraag ik me af of ik niet al me zitbotjes breek op zoon hard zadel. Ik weet niet of iemand ervaring heeft met een carbon zadel in het veld. Ik rijd ook wedstrijden( van een half uur) dus het gaat er ook behoorlijk hard aan toe.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 jun 2012 10:29

Kijk eens hoeveel full carbon zadels je in 't profpeleton terug ziet en bedenk dan waarom dat zo is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

wielerventje
Forum-lid

wielerventje 21 jun 2012 16:07

amclassic-fan schreef:Kijk eens hoeveel full carbon zadels je in 't profpeleton terug ziet en bedenk dan waarom dat zo is.
Alleen rijden die jongens rijden 5 uur achter elkaar en dan misschien ook nog drie weken ik rijd in wegwedstrijd hooguit 100 km (nieuwelingen volgend jaar) en nu nog mr 30 km. Maar mischien dat voor cyclocross een carbon zadel nie zoon goed idee is

jansen01
Forum-lid

jansen01 21 jun 2012 16:42

wielerventje schreef:
amclassic-fan schreef:Kijk eens hoeveel full carbon zadels je in 't profpeleton terug ziet en bedenk dan waarom dat zo is.
Alleen rijden die jongens rijden 5 uur achter elkaar en dan misschien ook nog drie weken ik rijd in wegwedstrijd hooguit 100 km (nieuwelingen volgend jaar) en nu nog mr 30 km. Maar mischien dat voor cyclocross een carbon zadel nie zoon goed idee is

Belangrijkste vraag is wat je met een carbon zadel wilt bereiken: ga je voor gewicht, zitcomfort en/of looks. De optie zitcomfort is zeer discutabel. Zelf heb ik een Selle Italia C64: ritjes tot maximaal 3 uur zijn goed te doen. Alhoewel het vooral bij het rijden op klinkers een gevoel geeft alsof je de stenen van een net aangelegde weg aan het trillen bent :lol:

Vandaar dat ik bij voorbaat al kan zeggen dat een carbon zadel bij cyclo-cross buitengewoon oncomfortabel is, gezien het niet vlakke parkoers.
Addict R1

verheyen
Forum-lid

verheyen 21 jun 2012 19:22

Je kan het best geen carbon zadel nemen voor de cross, Is zeker geen goed idee omdat het toch vrij sterk moet zijn.

macho_pino
Forum-lid

macho_pino 21 jun 2012 23:33

Ik zou het niet doen.. Heb afgelopen winter tijdens de regio training al meerdere mensen een carbon zadelpen zien breken. Dit kan natuurlijk ook met een zadel gebeuren. Je springt natuurlijk wel elke keer weer op je fiets.
Daarnaast is het ook niet echt comfortabel, op sommige parcoursen stuiter je op een normaal zadel al bijna van je fiets. Dan ga je dat met een carbon zadel zeker doen
http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=1237491075" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.twitter.com/leoni_padding" onclick="window.open(this.href);return false;

wielerventje
Forum-lid

wielerventje 22 jun 2012 07:23

Dan gaan we maar opzoek naar een ander zadel. Ik heb misschien nog wat liggen en anders op internet zoeken

Plaats reactie