Alles over vakanties op én met de fiets

La Marmotte 2012

marss
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jun 2012 15:11

marss 20 jun 2012 15:16

ijzerenbriek schreef:Ik heb ingeschreven voor de Trophée d'Oisans (hou zou dat komen :?) en vertrek volgend week zaterdag. Op zondag gaan we dus de Vaujany gaan rijden. Twee vragen: moet je per rit een nieuwe chip gaan afhalen of is die geprogrammeerd voor alle ritten?
Ik denk om de korte versie van de Vaujany te rijden en Alpe d'Huez maar vooral bijhorende afdaling van col de Sarenne links te laten liggen. Kan ik ergens problemen verwachten als ik 'afsnij' en gewoon naar de finish rij in Vaujany? Hoef niet in de uitslag opgenomen te worden, dat is geen punt.
Als je je voor alle 4 de tochten hebt ingeschreven (of mogelijk ook wel minimaal drie) gebruik je dezelfde chip dacht ik. Je hoeft niet vooraf al aan te geven dat je je afstand aanpast, maar kan boven Allemond bij de 'bifurcation' i.p.v. de alp op fietsen linksaf het stuwmeer over en terug naar Vaujany. Zolang je niet boven op de alp over de registratie gaat zal je dan automatisch in de uitslag van de Senior worden opgenomen.

fly
Forum-lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 07 mar 2010 18:59

fly 21 jun 2012 09:08

Goed....

Kunnen dan de veteranen mij iets vertellen over de drukte die te verwachten is bij de diverse bevoorradingsposten en hoeveel tijd je hier voor moet uittrekken.
Ik start gelukkig n beetje vooraan, zal dus wel veel ingehaald worden, maar hoop toch de drukte voor te zijn. Is dit reeel of is het altijd en overal vechten voor water & brood?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40095
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 jun 2012 09:22

Druk is het altijd, tenzij je onder de 7.30 gaat rijden ;-)
De tafels zijn heel lang en in mijn ervaring is het alleen echt druk op de glandon. Verderop is het veld dermate uiteen gespat dat het wel meevalt. Ik heb het nooit als echt storend ervaren geloof ik.
Less is bore

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 jun 2012 12:57

Ik heb de berichten over deelnemers afgesplitst naar een nieuw topic: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=26&t=49955" onclick="window.open(this.href);return false;
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 21 jun 2012 21:50

Ja zo is het en zelfs op die glandon valt het nog mee vind ik. Sanitaire stop moet je ook meerekenen want er wordt wel degelijk controle gehouden op wildplassen. Vorig jaar werd iedereen genoteerd die tegen dat gebouw of langs de spoorweg plaste bij de waterbevoorrading net voor de Télégraphe. Weet niet wat de sanctie of gevolgen waren maar ze werden wel genoteerd. Er stonden daar ik schat 5 van die verplaatsbare urinoirs en twee dichte toiletten. Bovenop de Télégraphe is er ook altijd redelijk wat volk maar is er wel geen bevoorrading, eerste keer heb ik daar ook wat staan rondkijken of er daar nu al dan niet bevoorrading was. Gewoon doorrijden, direct afdalen en in het dorp rechts over de matten, links over het brugje en een km of twee à drie verder heb je de bevoorrading.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 22 jun 2012 00:02

fly schreef:Goed....

Kunnen dan de veteranen mij iets vertellen over de drukte die te verwachten is bij de diverse bevoorradingsposten en hoeveel tijd je hier voor moet uittrekken.
Ik start gelukkig n beetje vooraan, zal dus wel veel ingehaald worden, maar hoop toch de drukte voor te zijn. Is dit reeel of is het altijd en overal vechten voor water & brood?
Ik vond het grootse probleem bij sommige posten het feit dat ik alleen reed en geen slotje voor mijn fiets bij me had.. Zowel op de top van de Glandon en Galibier als aan de voet van de Telegraphe heb ik voor mijn gevoel telkens een 10 tal minuten verloren proberend met de fiets aan de hand door de meute bij de kraan te komen. De fiets gewoon ergens onafgesloten parkeren zonder slot vond ik riskant wand naast fietsers staat het net op die plaatsen vol met andere mensen,.
Afbeelding

fly
Forum-lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 07 mar 2010 18:59

fly 22 jun 2012 09:20

Bedankt voor jullie tips! Zijn er ook mogelijkheden om "eigen posten" op te stellen of wordt dat sowieso niet gedaan / is dat niet toegestaan?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40095
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 jun 2012 09:34

a. waarom zou je dat willen?
b. volgauto's etc zijn echt mateloos irritant en voor ons als gewoon klootjesvolk totaal overbodig.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28006
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 jun 2012 10:03

Behoudens de eerste post is het echt niet druk te noemen. Zelfs daar vond ik het meevallen - ik hoefde mijn fiets niet af. Je kunt natuurlijk iemand 's ochtends vroeg omhoog laten fietsen met een rugzakje vol bidons maar ik betwijfel sterk of dit een voordeel oplevert. Op de Glandon reed ik op met een wedstrijdrenner die door Chalet Beyond werd bevoorraad, terwijl ik aangewezen was op de gewone bevoorrading. Desondanks was ik sneller begonnen aan de afdaling dan hij.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 jun 2012 10:27

Toen ik een paar jaar geleden reed kwam ik in de 2e groep boven op de Glandon, ik was de enige die niet ergens iemand daar had staan. Dat was dus wel een nadeel, want snel 1 bidon vullen kost heel wat meer tijd dan al fietsend een bidon aanpakken. In de afdaling van de Glandon kon ik nog net weer aansluiten bij de groep. Rij je verder naar achter dan is het gat tussen de groepen veel minder groot en maakt 't eigenlijk geen klap uit als je net 1 groep verder naar achteren zit.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40095
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 jun 2012 10:32

Maar jij rijdt duidelijk op een ander schema dan 9uur+ ;-)
Less is bore

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 22 jun 2012 13:04

Het hangt af van je doelen. Wil je een tijd rijden dan kan ik mij voorstellen dat je geen tijd wil verliezen in de bevoorradingen. Ik of beter wij streven geen tijd na en nemen dan ook gewoon de tijd om te eten en drinken. Eerste keer dat ik de marmotte reed had ik op voorhand genoeg gegeten om gans de rit vol te kunnen maken :) . Als echte avondmens zo vroeg op de ochtend zo een berg eten naar binnenwerken was al een opgave en op de Glandon lag dat uiteraard te draaien en keren. Daaruit geleerd en nu eet ik voldoende om zonder problemen de Glandon op te rijden maar moet ik daarboven dan wel voldoende bijtanken voor de Télégraphe en Galibier die nog volgen. Dus vlug iets aan- of meenemen hoort er bij mij niet bij.

Ander vraagje hier volledig los van. Die eerste mannen staan binnen in 6 uur wat ik wel nooit zal begrijpen maar dat ligt waarschijnlijk aan het ontbreken van talent bij mij, maar ik vraag mij dan af na hoeveel tijd staan die dan al boven op de Glandon?
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

Plaats reactie