havana schreef:
... Ik kreeg bovendien allemaal opmerkingen uit mijn omgeving met vragen of het wel goed met me ging. Daarom zal ik het niet meer zo snel doen. Het was leuk om een keer scherp te staan ...
Herkenbaar! Ik ben 176cm en weeg nu 67kg, met +/-15% vet, da's een gewicht waar ik dik tevreden mee ben en me bovendien ook gezond bij voel. Een tijdje heb ik op 64kg gezeten, wat met moeite vast te houden is (altijd honger!), en bovendien veel commentaar opleverde ("Sport jij niet teveel?" "Nee, ik eet te weinig...").
Daarnaast merkte ik ook dat mijn weerbaarheid achteruit ging, en er na een zware training tot twee dagen verrot uitzag. En of ik er nu echt sneller van werd? Verwaarloosbaar. Zoals Gastheer G ook al zegt, mocht het winnen van de Tour ervan afhangen, dan zou ik het weer doen. Op mijn niveau vind ik het prima.
Ooit woog ik 73kg, en die eerst 5/6 kg gingen er vlot af, een fietsvakantie met in de bergen en gezond eten volstond. De laatste loodjes wegen altijd het zwaarst.
Lekker sporten, gezond eten, matig met alcohol, weinig tussendoortjes, gebak op je werk overslaan en veel water drinken is mijn devies. En af en toe een avondje "los" houdt het leuk.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.