Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

rinke
Forum-lid

rinke 25 jun 2012 08:26

Schitterend @desmoose! Wat voor wielset zit erin en tot welk gewicht? Vind ze erg mooi. Kan je ook wat meer close-up pica's plaatsen... ;)

desmoose
Forum-lid

desmoose 25 jun 2012 09:03

rinke schreef:Schitterend @desmoose! Wat voor wielset zit erin en tot welk gewicht? Vind ze erg mooi. Kan je ook wat meer close-up pica's plaatsen... ;)
De close-up's hou je nog tegoed.

De Wielen zijn van Vuelta en ondanks dat de velgen door Zipp geleverd worden niet een van de lichtste sets, maar wel erg aerodynamisch. De wielset weegt in totaal inclusief cassette en banden zo'n 2,5 kg. Volgens de gegevens die ik op internet heb gevonden weegt de wielset 1880 gram. Een maximaal toelaatbaar gewicht heb ik niet kunnen vinden. Zelf schommel ik tussen de 85 en de 90 kg, afhankelijk van het jaargetijde :), en dat gaat iig prima.

greuf
Forum-lid

greuf 25 jun 2012 12:48

Ik heb zo'n beetje het hele topic doorgelezen en ben inmiddels zover dat ik wielen uit China wil bestellen. Omdat ik nergens Gigantex velgen kan vinden ga ik een keuze maken tussen 60 mm carbon clinchers van Flyxxi of van Yishunbike. De prijs (velgen, naven, spaken, verzenden) van Flyxxi is400 dollar, de prijs van Yishunbike 676 dollar. Dit is een aanzienlijk prijsverschil.

Weet iemand of de kwaliteit van Yishunbike ook veel beter is dan die van Flyxxi?
Cervelo S2, Campa Centaur Carbon, Shamal Ultra
Canyon, Grand Canyon AL 7.9

BonoCross
Forum-lid

BonoCross 25 jun 2012 17:32

+1 greuf: ook ik ben op zoek naar het antwoord op dezelfde vraag!
Canyon Ultimate CF SL 2016

vw
Forum-lid

vw 25 jun 2012 22:08

Ik heb de velgen van Yishun in een zelfgemaakt wielset en die zijn gewoon heel goed. Mooi afgewerkt en met een bewerkt remvlak. Je zou bij Yishun kunnen vragen waarom hun wielen duurder zijn.

w0uter
Forum-lid

w0uter 26 jun 2012 08:40

Ik heb de velgen van yishun niet in handen gehad, maar ik kan me voorstellen dat die veel beter zijn afgewerkt dan die van flyxii. Ik heb een setje velgen van flyxii en de kwaliteit viel me toch wel een beetje tegen. Vooral de afwerking van de spaakgaten en het remvlak. Als ik opnieuw carbon velgen uit china zou laten komen, zou ik drie keer nadenken voordat ik voor flyxii kies.

greuf
Forum-lid

greuf 26 jun 2012 08:50

Uiteraard zegt Yishun dat hun velgen zeer goed zijn, dat zou ik ook zeggen! De velgen kosten echter 540 euro, en daar komt dan waarschijnlijk nog invoerbelasting en tax bij. Dan lijkt het mij beter een setje Cosmic's te kopen. Qua prijsverschil maakt het dan weinig meer uit en je hebt garantie!

radje
Forum-lid

radje 26 jun 2012 08:56

w0uter schreef:Ik heb de velgen van yishun niet in handen gehad, maar ik kan me voorstellen dat die veel beter zijn afgewerkt dan die van flyxii. Ik heb een setje velgen van flyxii en de kwaliteit viel me toch wel een beetje tegen. Vooral de afwerking van de spaakgaten en het remvlak. Als ik opnieuw carbon velgen uit china zou laten komen, zou ik drie keer nadenken voordat ik voor flyxii kies.
Ik heb zelf 2 sets 60 mm clinchers en herken dit niet, ik was nogal positief verbaasd over deze wielen. Wellicht een maandagmorgen model?
Ik haal veel bij flyxii, en ken ze als erg makkelijk als er kwaliteitsissues zijn....

vw
Forum-lid

vw 26 jun 2012 09:18

Hier heb je foto's van de Yishun velgen:

http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=15&t=42543" onclick="window.open(this.href);return false;

Zoals je kunt zien was er toen ook al discussie was over prijs/kwaliteit. De prijs van 676 dollar is wat aan de hoge kant lijkt me, maar dat kan ook wel weer wat te maken kunnen hebben met de huidige dollar/euro wisselkoers.

joeywl
Forum-lid

joeywl 26 jun 2012 10:21

radje schreef:
w0uter schreef:Ik heb de velgen van yishun niet in handen gehad, maar ik kan me voorstellen dat die veel beter zijn afgewerkt dan die van flyxii. Ik heb een setje velgen van flyxii en de kwaliteit viel me toch wel een beetje tegen. Vooral de afwerking van de spaakgaten en het remvlak. Als ik opnieuw carbon velgen uit china zou laten komen, zou ik drie keer nadenken voordat ik voor flyxii kies.
Ik heb zelf 2 sets 60 mm clinchers en herken dit niet, ik was nogal positief verbaasd over deze wielen. Wellicht een maandagmorgen model?
Ik haal veel bij flyxii, en ken ze als erg makkelijk als er kwaliteitsissues zijn....

Hoeveel euro aan invoer rechten moest je betalen?

radje
Forum-lid

radje 26 jun 2012 10:40

joeywl schreef:
radje schreef:

Hoeveel euro aan invoer rechten moest je betalen?
Ongeveer 90 euro invoerrechten per set.

greuf
Forum-lid

greuf 26 jun 2012 11:16

Hoeveel euro aan invoer rechten moest je betalen?[/quote]

Ongeveer 90 euro invoerrechten per set.[/quote]

Dan zou je dus voor de Yishun velgen al boven de 600 euro uitkomen (676 dollar = 540 euro + 90 euro = 630 eu). Dat maakt het, voor mij, onaantrekkelijk en ik zou dan eerder voor Comsic's of Bullet's gaan.

Plaats reactie