Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2012

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 25 jun 2012 16:51

soffatti schreef:Kort voor de Tour veranderen 2 teams qua naam door een nieuwe sponsor.

Saxo Bank gaat nu heten Saxo Bank - Tinkoff Bank
Garmin - Barracuda gaat heten Garmin - Sharp
Al plaatjes van truitjes gezien :?:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 jun 2012 17:04

Less is bore

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 25 jun 2012 17:07

Ziet er goed uit :lol:
"Try not. Do or do not......there is no try"

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 06 jul 2012 14:12

http://www.ad.nl/ad/nl/1063/Tour-de-Fra ... elle.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Lars Boom heeft gisteren de kermiskoers van Melle gewonnen. De Nederlander versloeg in de sprint Steven Caethoven, ploegmakker van de overleden Rob Goris. Caethoven was de enige renner van Accent.Jobs-Veranda's Willems die wilde koersen. 'Ik wou winnen voor Rob, maar Boom spurtte me nog voorbij. Zuur. Ik had op meer medeleven van hem gerekend. Nogmaals is bewezen hoe hard het er aan toegaat in het peloton.'

Boom was niet te spreken over het gedrag van Caethoven, die zijn rouwband naar de Nederlander slingerde. 'Rob komt niet terug door Caethoven een overwinning te schenken. Koers is koers. Dat Caethoven zijn rouwband naar me gooide, vond ik ongepast. Ik deed niks verkeerd.'
Stompzinnige reactie van Caethoven, ik begrijp de emotie maar welbeschouwd mag hij geen cadeautje verwachten. Als je de overwinning aan iemand wil opdragen dan moet je nu eenmaal eerst winnen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

paulwindtegen
Forum-lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 05 aug 2010 00:59
Locatie: Gilze

paulwindtegen 06 jul 2012 14:14

timo2.0 schreef:http://www.ad.nl/ad/nl/1063/Tour-de-Fra ... elle.dhtml
Lars Boom heeft gisteren de kermiskoers van Melle gewonnen. De Nederlander versloeg in de sprint Steven Caethoven, ploegmakker van de overleden Rob Goris. Caethoven was de enige renner van Accent.Jobs-Veranda's Willems die wilde koersen. 'Ik wou winnen voor Rob, maar Boom spurtte me nog voorbij. Zuur. Ik had op meer medeleven van hem gerekend. Nogmaals is bewezen hoe hard het er aan toegaat in het peloton.'

Boom was niet te spreken over het gedrag van Caethoven, die zijn rouwband naar de Nederlander slingerde. 'Rob komt niet terug door Caethoven een overwinning te schenken. Koers is koers. Dat Caethoven zijn rouwband naar me gooide, vond ik ongepast. Ik deed niks verkeerd.'
Stompzinnige reactie van Caethoven, ik begrijp de emotie maar welbeschouwd mag hij geen cadeautje verwachten. Als je de overwinning aan iemand wil opdragen dan moet je nu eenmaal eerst winnen.
+1
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 17 jul 2012 14:45

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/6177/Mal ... zien.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Oud-wielrennner Bram de Groot liet zien hoe grauw het leven kan zijn als je in het grote niets ronddoolt. Zijn pijn is moeilijk te begrijpen, zegt Malou van Hintum.

Waarom hebben ze die vent nou uitgenodigd, dacht ik toen ik oud-wielrenner Bram de Groot afgelopen zaterdag aan tafel zag bij de Avondetappe, het dagelijkse avondprogramma van Mart Smeets over de Tour de France.

Zwart gat

Een stille man, nogal bleu, uit wie je de woorden moest trekken. Niet ad rem, geen leuke grappen, maar zuinig met zijn woorden. Fout gecast, concludeerde ik na vijf minuten. Een uur later wist ik dat ik ontroerende televisie had gezien, dankzij een dappere man die vertelde dat hij in een 'zwart gat' terecht was gekomen. Een paar jaar geleden al.
Nee, hij belde niemand. Nee, niemand belde hem. Nee, dat vond hij niet raar. Zo gaan die dingen.

Leeg

Bram de Groot zei het zonder zijn verdriet uit te venten. Hij huilde niet, hij schreeuwde niet, hij was niet zielig en hij gebruikte geen grote woorden. Hij liet zien hoe een zwart gat eruit kan zien: leeg en vlak.
De Groot zit in een lopersgroepje, hij gaat hardlopen als hij zin heeft. 'Loop je nu het zwarte gat uit?', vroeg Smeets. 'Nee, maar het helpt je,' zei De Groot.

Moet je niet iets gaan doen, drong Smeets aan. 'Ja...', zei De Groot zonder overtuiging.

Heb je geen duwtje in je rug nodig, probeerde Smeets nog een keer. Moet Rabobank niet iets voor je doen? 'Rabo heeft me altijd goed betaald. Ik denk dat je dat zelf moet...,' zei de Groot.
De onafgemaakte zinnen die kwamen bovendrijven uit het zwart, gingen meteen weer kopje onder.

Asgrauw

Ik hoop dat De Groot zijn hoofd niet onder het dekbed stopt als hij 's ochtends wakker wordt. Dat hij opstaat. Zijn vrouw omhelst. Een boterham smeert. Want als de kleuren, de geuren en de smaak van het leven asgrauw zijn geworden, je hart niet meer wordt geraakt en je tranen op zijn, dan is elke nieuwe dag een 24-uursramp. Ongewilde onverschilligheid voor liefde en schoonheid is niet minder onverdraaglijk dan flinke fysieke pijn, maar we kunnen het veel slechter begrijpen.

Zoals de vorige week overleden psychiater/dichter Rutger Kopland dichtte:

'Vind je het leven niet zinloos
zei hij. Het grint knarste onder
onze voeten. In plaats dat hij
blij was, je kon zien dat de winter
verging. Hoe bedoel je, zei ik.
Hij bedoelde zinloos. De zon
scheen en de spiegel-gladde vijver
lag alweer te stinken van smerig
leven in beweging. Waarom bedroefd
zijn of boos als je niet wordt
begrepen, ik kon hem immers ook niet volgen.'

Malou van Hintum is politicoloog en columnist voor Volkskrant.nl.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 04 aug 2012 19:52

Rabo's op dreef in Burgos! Winnen is winnen! :)

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 04 aug 2012 19:56

Wel jammer dat NOS Teletekst het over de Belg Paul Martens heeft.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

pluisje
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 okt 2011 17:39

pluisje 12 aug 2012 18:35

eneco tour : Boom 1 Terpstra 3. mooi prestatie van boom !

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2372
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 14 aug 2012 17:44

Mooie koers gezien, mooie winnaar ook. Na 2010 was de Clásica San Sebastian zojuist wederom een prooi voor LL Sanchez. Goed gereden ook van Gesink en met name Mollema. A.s. zaterdag alweer de Vuelta. Het seizoen duurt gelukkig nog even...!

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 14 aug 2012 18:08

We kunnen een dergelijke actie bijna een Luis Leonnetje gaan noemen. Heel mooi. Rabo is goed in vorm deze week...

Mooi verschil in commentaar trouwens tussen Eurosport en Sporza: Op Eurosport zware kritiek op Vanendert, omdat hij niet voor Meersman werkt; pas in de laatste kilometer rijdt hij, als Sanchez niet meer in te halen is, even op kop voor de sprint. Schakel ik naar Sporza: krijg ik als eerste een vraag van Sporza te horen aan Meersman: Wat goed he, dat Vanendert zich helemaal leeg rijdt voor jou. Ja! Grappig...

Gebruikersavatar
ceon
Forum-lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 19 jan 2008 15:09

Gebruikersavatar ceon 14 aug 2012 22:23

buzz schreef:Mooie koers gezien, mooie winnaar ook. Na 2010 was de Clásica San Sebastian zojuist wederom een prooi voor LL Sanchez. Goed gereden ook van Gesink en met name Mollema. A.s. zaterdag alweer de Vuelta. Het seizoen duurt gelukkig nog even...!
LL heeft het afgelopen jaar het gezicht van de bank regelmatig gered. Jongen is zijn gewicht in goud waard. Vooral zijn optreden in de tour. Gewoon doorrijden met een gekneusde pols. Kunnen zijn 'kopmannen' nog een voorbeeld aan nemen.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. :D

Plaats reactie