Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton Rider 50 (goedkope broertje van de Garmin Edge 705)

TokSik
Forum-lid

TokSik 26 jun 2012 11:26

Zou ik ook graag willen weten, want mijn eerste 2 testritjes krijg ik er ook niet uit...

HuipieRockt
Forum-lid

HuipieRockt 29 jun 2012 15:11

Afgelopen weekend heerlijk in de Ardennen gefietst (een van de redenen waarvoor ik uiteindelijk een Bryton 50 heb gekocht). De nieuwe routespoor-aanwijzing met pijltjes is een hele fijne verbetering! De afleesbaarheid wordt daardoor stukken beter.
Waar ik me wel ontzettend aan ergerde was dat de Bryton heel veel moeite had om bij de start de goede weg te wijzen. Ik had van internet (gpsies.com)! meerdere mooie routes (als gpx-track) gedownload. Meeste daarvan waren rondjes. Op het moment dat start en eindpunt dichtbij elkaar liggen (zoals bij een rondje)
wordt de route/track niet goed weergeven. Je wordt steeds heen en weer gestuurd. Pas als je ergens verder op de route zit, en dan opnieuw de route inlaadt, "Pakt" ie 'm. Ik moet dus steeds eerst van de tevoren op de kaart kijken waarheen ik het eerste stuk moet rijden, en daarna pas de route starten.
Hebben anderen dit ook al meegemaakt?

Gianni
Forum-lid

Gianni 03 jul 2012 19:51

HuipieRockt schreef:Afgelopen weekend heerlijk in de Ardennen gefietst (een van de redenen waarvoor ik uiteindelijk een Bryton 50 heb gekocht). De nieuwe routespoor-aanwijzing met pijltjes is een hele fijne verbetering! De afleesbaarheid wordt daardoor stukken beter.
Waar ik me wel ontzettend aan ergerde was dat de Bryton heel veel moeite had om bij de start de goede weg te wijzen. Ik had van internet (gpsies.com)! meerdere mooie routes (als gpx-track) gedownload. Meeste daarvan waren rondjes. Op het moment dat start en eindpunt dichtbij elkaar liggen (zoals bij een rondje)
wordt de route/track niet goed weergeven. Je wordt steeds heen en weer gestuurd. Pas als je ergens verder op de route zit, en dan opnieuw de route inlaadt, "Pakt" ie 'm. Ik moet dus steeds eerst van de tevoren op de kaart kijken waarheen ik het eerste stuk moet rijden, en daarna pas de route starten.
Hebben anderen dit ook al meegemaakt?
Heb ik ook al gehad, ook vaak als ik via dezelfde weg wil rijden die ik in het heenrijden heb genomen (bij een geplande rit).

justeltjo
Forum-lid

justeltjo 04 jul 2012 07:22

Van het weekend mijn eerste ritje met de Bryton gemaakt en beviel boven verwachting. Nu rij ik zonder hartslagmeter, maar wel met cadans sensor. Als ik mijn rit upload naar Brytonsport dan geeft hij aan dat ik 1029 kcal heb verbrand. Dit in een ritje van ruim twee uur leek mij wat weinig. Nu heb ik hetzelfde bestand geupload naar TrainingPeaks en die geeft aan dat ik 1890 kcal heb verbrand.

Weet iemand hoe de Bryton dit berekend en geeft hij bij jullie ook deze vreemde verschillen aan?

tom de groot
Forum-lid

tom de groot 06 jul 2012 22:07

Zonder hartslag sowieso niet nuttig om kcal te weten.

justeltjo
Forum-lid

justeltjo 07 jul 2012 07:40

Tja, ik ga er vanuit dat ze aan de hand van het gewicht, lengte, gem. snelheid, afstand/duur gebruiken om aan de hand van statistieken er iets over te zeggen. Het enige wat mij opvalt is dat er zo'n groot verschil zit tussen Brytonsport en Trainingpeaks. Deze laatste komt meer in de buurt van de "waarheid". En uiteraard begrijp ik dat een hartslagmeter daarmee helpt.

konrad
Forum-lid

konrad 10 jul 2012 20:30

Dag mensen,

Ik heb mij pas een Bryton rider 50 aangeschaft via Duitse site boc24.de voor een leuke prijs. Nu wilde ik de Benelux kaart activeren, maar helaas staat de kaart van Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland reeds geactiveerd blijkbaar?
Zou er nog een mogelijkheid zijn tot gratis activatie van de HD Benelux kaart?

Bedankt op voorhand

mclos
Forum-lid

mclos 12 jul 2012 13:15

mclos schreef:
tijs_a schreef:Er is staan trouwens twee updates klaar. Het is voornamelijk bugfixing en verbeterde gps kalibratie. Echter is zag ook dat ze de routeaanduiding hebben aangepast. Ipv een lijn kleine driehoekjes die de richting aangeven. ( grote wens van mij en ik denk ook vele anderen) Waarvoor dank! Zie http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 897&type=3" onclick="window.open(this.href);return false; voor plaatjes. Vanavond maar eens uitproberen.
Heb zelf nog geen route/track ge-upload (moet ik me nog in verdiepen), maar dit ziet er goed uit ... ben benieuwd.
Sinds enige tijd heb/gebruik ik de Bryton T50 naar volle tevredenheid.

Vraagje:
Het uploaden van een track (gpx bestand) werkt prima, het volgen en rijden van een track ook. Echter de optie "Afstand tot volgende afslag" werkt niet bij het volgen van een track :? ??
Dat leek me nou juist handig. Komt dat omdat het een geuppload gpx bestand is en niet een eerder gereden en zelf opgenomen route met een Bryton? Moet wel zeggen dat ik nog niet weet of deze optie wel werkt bij een zelf opgenomen route.

Iemand bekend met dit "probleem?"

sumarcity
Forum-lid

sumarcity 15 jul 2012 08:48

Werkt alleen bij HD kaarten, dus die moet je er wel inhebben. Weer niet of dat bij jou het geval is.
BLADE 2012***SRAM Red***FFWD-6-SE
Paris-Nice 2004***Shimano 105***H plus Son SL42

mclos
Forum-lid

mclos 15 jul 2012 22:44

sumarcity schreef:Werkt alleen bij HD kaarten, dus die moet je er wel inhebben. Weer niet of dat bij jou het geval is.
Ik heb idd HD-kaarten.

TokSik
Forum-lid

TokSik 18 jul 2012 08:51

Net 20 minuten bezig geweest met het verwijderen van 22 pagina's geplande trips die in het toestel stonden bij aankoop (nieuw). Routes in heel Europa waar ik niks aan heb...

Even verder over "geplande trips":
Ik heb 4 mtb-routes gekregen van een collega fietser die ik via Brytonsport - "Mijn collectie" geüpload heb. Alle 4 GPX-files, niets speciaals...
In "Mijn collectie" heb ik de namen van die 4 routes veranderd, de omschrijving een beetje duidelijker gemaakt voor mezelf.
So far so good...
Daarna wou ik de 4 geplande trips naar mijn toestel uploaden via "Mijn apparaat". Dat doet hij, maar bij 2 van de 4 routes laat hij de naam blanco met als resultaat dat als ik naar "Geplande trips" ga op mijn toestel dat ik 2 routes heb met een naam en 2 met een blanco naam. Redelijk vervelend als je niet weet welke trip je gaat laden...
Weet iemand (vb. Rivosports :-) )waarom dit gebeurt en hoe ik dit oplos?

justeltjo
Forum-lid

justeltjo 18 jul 2012 09:07

@TokSik, zelfde probleem hier. Had eerst een route aangemaakt via Fietsersbond routeplanner en deze geupload, naam gewijzigd en naar het apparaat gestuurd. Geen probleem. Vorige week het zelfde gedaan (andere route uiteraard) en zelfde probleem als jij. Op de website geeft hij wel de juiste naam aan en op het apparaat helemaal geen naam. Hoop dat ze dit snel oplossen.

Plaats reactie