Trek
Ja, je bedoelt zoals op onderstaande link.bmwpower schreef:Trek heeft toch ook nog een H3 fit?? Dat is toch de comfortabele uitvoering..
Kan bij de nieuwe modellen alleen nog de H1fit en H2 fit ontdekken.
Misschien is de H3 fit uit het programma genomen? Daar zit je ook wel érg rechtop met de stuurpen ook omgedraaid zo lijkt wel op het plaatje. Daar is de balhoofdbuis nóg langer en de bovenbuis korter gemaakt.
http://www.trekbikes.com/us/en/model/fi ... madone_6_2" onclick="window.open(this.href);return false;
Met de houding raak je een teer punt, kom maar niet af van de pijn in mijn nek tussen de schouderbladen, ben erg onrustig met mijn handen op het stuur, en kijk regelmatig "op" om de situatie op de weg te zien. Trek daarnaast ook nog regematig met mijn schouders op bij hogere inspanning, zoals tegenwind.NoChain schreef:De profrenners gebruiken een pro fit, deze is niet te koop. Zij gaan uiteraard niet met zo'n hoog balhoofd rondrijden. Van de Domane zou deze maand een 5 serie uitkomen, al iets schappelijker in prijs .
Je houding is 1 van de vele zaken die voor comfort zorgen, maar het is niet gezegd dat je stuur hoog zetten sowieso voor comfort zorgt. Op de frames zit verschil qua dempende eigenschappen, en dan heb je natuurlijk nog de banden, wielen, stuur, zadel, ...
Wat is de reden dat je uitkijkt naar deze fietsen? Omwille van hun dempende eigenschappen of omwille van het feit dat je er rechter kan opzitten dan de gemiddelde koersfiets.
Ik hoop iets meer rust te vinden op een comfortabele fiets waarin ik minder "op" hoeft te kijken en ik meer rust vindt met mijn handen. Verder fiets ik zo'n 100-140km per week en voor de nek klachten loop ik inmiddels ook bij een fysio.
Ben ooit op een racefiets gezet, maat 58 ( stuurpen inmiddels al omgedraaid ) , en later mij laten opmeten waar een maat 56 uit kwam. Vreemd genoeg wordt in deze meting niet over de balhoofdbuis gesproken. Onlangs is wel gebleken in Fiets dat een meting ook niet alles zegt maar ik denk zelf wel een 56 nodig te hebben ( heb het gevoel dat ik mijn handen te ver weg moet neerzetten om te leunen op mijn shifters ).
De trek 2.1 is bijvoorbeeld te koop in de NLse winkel als H3 fit, carbon weet ik niet uit mijn hoofd. Als je alu wilt kun je de 2.1 natuurlijk ook later opbouwen met de parts van een 2.5 (ultegra). H3 is overigens gelijk aan het dames model qua geo. De grotere dealer kunnen soms ook wel losse H3 frame regelen. H1 alleen bij 6 serie idd.
maat van de balhoofdbuis bepaalt alleen je positie op de fiets, en een langer balhoofd geeft je de mogelijkheid om rechterop te zitten, wat comfortabeler is. het frame is echter even (on)comfortabel als hetzelfde model met een kortere balhoofdbuis. wil je een frame dat ontworpen is op comfort, ben je beter af met een domane.quarter schreef:Tommymang, Nochain en Natrus, beiden dank voor jullie reactie.tommymang schreef:De H2 fit is inderdaad comfortabel rijden... een groot verschil met de mini balhoofdbuizen die je tegenwoordig op vele koersfietsen ziet, waardoor je bijna ligt op je fiets
Is het comfortabel rijden dan alleen af te lezen op de maat van de balhoofdbuis ?
Bij Trek H2 is deze 17cm. De "normale" race fietsen rond de 15cm, maat 56, als ik een beetje de verschillende sites bekijk. De Cannondale ( 18cm ) en Specialized ( 19cm ) adverteren echt met aparte modellen waarin zij dit aangeven.
Zijn deze "paar" centimeter zo bepalend voor een comfortabele zit ?
De nieuwe domane ligt niet echt in mijn prijsklasse, al heb je waarschijnlijk wel een punt. Verbaas mij dan weer wel over dat ze in de tour er mee gaan fietsen.
de domane komt er in verschillende versies, ook in een goedkopere uitvoering, vergelijkbaar met de 5 series madone. de profs gaan niet met deze fiets in de tour rijden, maar ongetwijfeld met de "nieuwe madone", zoals door timo gepost (met de rem onder het bracket) en ook in de tour de suisse te zien geweest.
nog wat nieuws: http://www.trekbikes.com/be/nl/bikes/ro ... h_tech_web" onclick="window.open(this.href);return false;