La Marmotte 2012
Van mijn kant een vraag over een ander onderwerp. Ik ga mijn debuut maken volgende week en start in het tweede startvak (7.30). Hoe laat moet ik daar gaan staan als ik een beetje vooraan wil starten? Is 7 uur vroeg genoeg of sta je dan al ergens halverwege?
Vooraan starten heeft helemaal geen meerwaarde, dus bespaar je de moeite.
Iedere keer lees ik met verbazing dat mensen in de laatste week voor hun cyclo nog even flink willen trainen.
Het mag nu toch onderhand wel bekend zijn dat dit geen enkel nut heeft.
Je trainingen moet je voor deze tijd gedaan hebben.
Je laatste week gebruik je voor je rust en je bouwt zeker geen vermoeidheid meer op.
Enkele klimmetjes is zeker geen bezwaar, maar pak dan niet te zwaar en zeker niet te lang.
Ga ook niet in (te lang) D3 lopen blazen of in de weerstand trainen .
Even kort stevig aanzetten is natuurlijk geen probleem.
Nogmaals je trainingen moet je al gedaan hebben.
Het enige is, zorgen dat je goed uitgerust bent voordat je aan je cyclo begint.
Het mag nu toch onderhand wel bekend zijn dat dit geen enkel nut heeft.
Je trainingen moet je voor deze tijd gedaan hebben.
Je laatste week gebruik je voor je rust en je bouwt zeker geen vermoeidheid meer op.
Enkele klimmetjes is zeker geen bezwaar, maar pak dan niet te zwaar en zeker niet te lang.
Ga ook niet in (te lang) D3 lopen blazen of in de weerstand trainen .
Even kort stevig aanzetten is natuurlijk geen probleem.
Nogmaals je trainingen moet je al gedaan hebben.
Het enige is, zorgen dat je goed uitgerust bent voordat je aan je cyclo begint.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Tja, maar die ene week dat je dan in de Alpen bent ga je toch ook niet alleen maar op 't bed van je hotelkamer liggen? Maakt voor 98% van de forumdeelnemers toch niets uit als ze net een paar procentjes minder presteren, omdat ze nog een paar mooie tochtjes hebben gemaakt in de week vooraf.
Mijn programma vorig jaar:
- maandag kort ritje La Berarde
- dindag langere rit over Col de la Mort en de Ornon
- woensdag rondje via Villard Reculas naar Huez en weer naar beneden langs de Alp
- donderdag rustig de Alp op
- vrijdag rust
- zaterdag raceday
Beviel mij goed. Er waren ensen die meer deden, er waren. er niet veel die minder deden. Ik vond het OK zo. Veel meer had me geen goed gedaan tijdens de Marmotte. Ik vond het wel fijn klimmeters te hebben gemaakt in de week ervoor na de veelal vlakke km's in de voorberediding
- maandag kort ritje La Berarde
- dindag langere rit over Col de la Mort en de Ornon
- woensdag rondje via Villard Reculas naar Huez en weer naar beneden langs de Alp
- donderdag rustig de Alp op
- vrijdag rust
- zaterdag raceday
Beviel mij goed. Er waren ensen die meer deden, er waren. er niet veel die minder deden. Ik vond het OK zo. Veel meer had me geen goed gedaan tijdens de Marmotte. Ik vond het wel fijn klimmeters te hebben gemaakt in de week ervoor na de veelal vlakke km's in de voorberediding
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Ik heb ook altijd 2 dagen nodig om te wennen aan 70-80 rpm. De eerste twee dagen draai ik meestal vierkant. Vorig jaar hebben Cees en ik het zo gedaan
zondag (na lange autorit): Ornon
maandag: (met auto) Madeleine + Sabot (Cees: Télégraphe + Galibier)
dinsdag: (met auto) Col de l'Izoard
woensdag: Sarenne
do / vrij: niets
zondag (na lange autorit): Ornon
maandag: (met auto) Madeleine + Sabot (Cees: Télégraphe + Galibier)
dinsdag: (met auto) Col de l'Izoard
woensdag: Sarenne
do / vrij: niets
Is het ook niet zo dat men in de literatuur terug is gekomen van rust in de week voor zo'n tocht? Een interval twee dagen ervoor zou juist goed zijn voor de prestatie(maar ik kan het mis hebben)
Zelf heb ik wel de ambitie om een keer mee te doen, 2013?? En als ik dan helemaal die kant op rij ga ik in die week ervoor nog wel andere tochtjes doen.
Zelf heb ik wel de ambitie om een keer mee te doen, 2013?? En als ik dan helemaal die kant op rij ga ik in die week ervoor nog wel andere tochtjes doen.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
Tuurlijk het echte trainen zit er nu op. Kilometers en hoogtemeters zijn gemaakt. Doe deze week al niet veel meer. De hotels echter bieden enkel Marmotteweekarrangementen aan. En die week kan ik niet stil liggen / zitten met zoveel moois om me heen. Daarnaast zou ik met het rijke voedsel en pasta buffetten die geserveerd worden behoorlijk wat aankomen denk ik. Dus wel fietsen, niet vol, maar genoeg om het ritme te houden ( schemaatje Havana / Rikkert ) en 2 - 3 dagen rust voor de 7de. Paar goede boeken, zwembadje en lekker lullen. Heerlijk...
Ieder z'n ding natuurlijk.
Ieder z'n ding natuurlijk.
Voor mij heeft het noodlot redelijk hard toegeslagen: slijmbeursontsteking in de knie op wat het hoogtepunt van mijn fietsseizoen had moeten worden. Kan nog geen 30km fietsen, aan een Marmotte hoef ik al helemaal niet te denken... Zit al aan de ontstekingsremmers en heb een injectie gehad. Hopelijk betert het wat de komende dagen maar een topprestatie zit er voor mij niet meer in... balen
Greetz
Greetz
2 weken geleden hetzelfde voorgehad, volop in zwaarste van mijn voorbereidingsperiode.dogestyle schreef:Voor mij heeft het noodlot redelijk hard toegeslagen: slijmbeursontsteking in de knie op wat het hoogtepunt van mijn fietsseizoen had moeten worden. Kan nog geen 30km fietsen, aan een Marmotte hoef ik al helemaal niet te denken... Zit al aan de ontstekingsremmers en heb een injectie gehad. Hopelijk betert het wat de komende dagen maar een topprestatie zit er voor mij niet meer in... balen
Greetz
Op dit moment kan ik ongeveer 60km pijnvrij fietsen
Nu vooral rusten en korte rustige ritjes en dan hopen dat de Marmotte volgende week lukt.
Een goeie tijd heb ik ook al uit mijn kop gezet ... we zullen zien.
Veel moed en sterkte alvast!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Hier ook pech, maar minder erg, naar al sinds zondagnacht niet fit. Vermoeid, lichtr keelpijn, beetje hangerig, beetje spierpijn (zonder te sporten). Net geen griep zeg maar. Balen, hopen dat het weer wegtrekt.
Less is bore