Ik ben bijzonder gecharmeerd van de Look Keo Blade pedalen.
Ik wilde een set aanschaffen met een "16" veer en titanium asjes. Een behoorlijke uitgaaf, maar daar was ik al overheen .
Toen ik ze echter in mijn handen had, begon ik te twijfelen. Ik rijd regelmatig criteriums en je ontkomt er gewoon niet aan dat je wel eens aanslaat. Toen ik daaraan dacht en de pedalen nader bekeek, had ik het idee dat je dan wel eens vrij snel de bevestiging van de bladveer of zelfs de veer zelf zou kunnen raken.
Is er iemand die met een set Blades rijdt en bereid is om zijn of haar ervaringen te delen of een mening te geven? (Meningen geven mag natuurlijk altijd.) Bij voorbaat hartelijk dank! Ik zou er erg mee geholpen zijn, want als ik ze snel te erg zou beschadigen is de uitgaaf altijd te veel.
Look Keo Blade
- christoffel
- Forum-lid
Laatst gewijzigd door christoffel op 06 jun 2012 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gang is alles...
Ik rijd nu met de Keo Blades.
Daarvoor met speedplay.
Om te beginnen moet je zadel hoger vanwege de hogere stack.
En het inklikken is ook wat lastiger.
Het platform is erg stabiel, en dat is fijn.
De afstelmogelijkheden zijn duidelijk minder dan de speedplay.
Ik ben overgestapt vanwege de onderhoudsgevoeligheid van de speedplays, maar mis ze nog wel eens.
Die veer was ik ook bang voor, maar tot nog toe geen problemen mee gehad.
Bovendien zijn ze los te koop voor niet al te veel.
Titanium werd mij in de winkel afgeraden, die uitvoering zou te snel slijtage problemen geven.
Ik heb de gewone uitvoering (16 Nm) en heb daar 99,95 voor betaald.
Daarvoor met speedplay.
Om te beginnen moet je zadel hoger vanwege de hogere stack.
En het inklikken is ook wat lastiger.
Het platform is erg stabiel, en dat is fijn.
De afstelmogelijkheden zijn duidelijk minder dan de speedplay.
Ik ben overgestapt vanwege de onderhoudsgevoeligheid van de speedplays, maar mis ze nog wel eens.
Die veer was ik ook bang voor, maar tot nog toe geen problemen mee gehad.
Bovendien zijn ze los te koop voor niet al te veel.
Titanium werd mij in de winkel afgeraden, die uitvoering zou te snel slijtage problemen geven.
Ik heb de gewone uitvoering (16 Nm) en heb daar 99,95 voor betaald.
http://www.hopmansfietsgigant.nl/000000 ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;robby72 schreef:@Loos, waar heb je de Keo Blade's voor deze prijs aangeschaft?
Ophalen of 7,50 verzendkosten.
Geen, hiervoor had ik Speedplay Zero RVS, daarvoor Campa Chorus pedalen.robby72 schreef:@loos, bedankt! Wat is jouw ervaring m.b.t. Keo 2 Max vs Keo Blade?
Wel kan ik je melden dat het platform van de blade breder is; hierdoor zouden ze wat stabieler moeten zijn.
Wil je een instelbare veer, dan kom je automatisch bij de Keo2max uit (93,50 in de carbon uitvoering, dus op prijs hoef je je keuze niet te bepalen).
edit: spelfout eruit gehaald
Laatst gewijzigd door loos op 29 jun 2012 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb nu twee jaar de Keo Blades. Ze bevallen prima. Het inklikken bij de gewone Keo's gaat wel iets makkelijker maar na een tijdje sta je daar niet meer bij stil.
Gedurende deze twee jaar heb ik nog nooit de grond met de carbon veer aangeraakt.
Als je goed kijkt naar de Keo blade zie je dat dit ook niet eenvoudig is. Er zit namelijk een uitstulping aan de zijkant van het pedaal. Stel je hebt per ongeluk door omstandigheden je been naar beneden aan de verkeerde kant als je heel schuin de bocht omgaat /om moet. Als eerste zal volgens mij deze uitsulping tegen de grond komen en dus niet de carbon veer.
Ook dit is bij mij nog niet gebeurd. Heb enkel de normale gebruik / slijtage vlekken op het pedaal.
Gedurende deze twee jaar heb ik nog nooit de grond met de carbon veer aangeraakt.
Als je goed kijkt naar de Keo blade zie je dat dit ook niet eenvoudig is. Er zit namelijk een uitstulping aan de zijkant van het pedaal. Stel je hebt per ongeluk door omstandigheden je been naar beneden aan de verkeerde kant als je heel schuin de bocht omgaat /om moet. Als eerste zal volgens mij deze uitsulping tegen de grond komen en dus niet de carbon veer.
Ook dit is bij mij nog niet gebeurd. Heb enkel de normale gebruik / slijtage vlekken op het pedaal.
Ik heb ze beide, rijdt dan wel geen wedstrijden maar mijn ervaring is dat de Keo Blade breder is, wat stabieler aanvoelt. daarnaast vind ik de carbonveer prettiger. is lastiger in en uit te gaan, maar het geeft wel het gevoel dat je echt vast zit.robby72 schreef:@loos, bedankt! Wat is jouw ervaring m.b.t. Keo 2 Max vs Keo Blade?
Trek Madone 5.2 Aero - SRAM RED - Mavic Cosmic SL
Giant TCR Comp 2 - SRAM Force - Mavic Cosmic Elite
Giant TCR Comp 2 - SRAM Force - Mavic Cosmic Elite
-
- Forum-lid HC
Ik heb ook beide, enigste verschil dat ik merk is dat de blades moeilijker uit te klikken zijn(ik heb de rode), ik merk het aan m'n knieen, je zit dus vaster. Er valt niets meer aan te stellen kwa veerspanning. Je beschadigd inderdaad alleen de uitstulping wanneer je valt en niet de carbon veer, heb ik ondervonden. Wat betrefd de breedte van de beide pedalen merk ik niet dat de blades breder zijn, ik ben met beide zeer tevreden.