Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Vraagje over reele prijs 2e hands

eelcoz

eelcoz 01 sep 2010 11:28

Peter1981 schreef:Ik vind altijd zo vreemd dat fietsen van 3 jaar of ouder altijd tussen de 1500 en 2000km gelopen hebben.
Terwijl mijn fietsen dat na 3 maanden al gelopen hebben


Ik denk dat je het aantal km's dan ook beter met een korreltje zout kunt nemen. Net zo als het feit dat iedere fiets die op MP verkocht wordt, 'zo goed als nieuw' is. Ja, ja... Belangrijker is gewoon goed te kijken hoe het materiaal er uit ziet.

Overigens vind ik het omschrijven van Sora als 'prut van plastic' wel erg kort door de bocht.

montalbano
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 aug 2010 12:55

montalbano 01 sep 2010 11:40

Ik ga er ook niet vanuit dat er pas 1200km mee gefietst is. Als dat wel zo is dan is het mooi meegenomen.
Vanmiddag ga ik kijken. Het contact met de verkoper is redelijk positief, in de zin dat ik er wel een goed gevoel bij heb. Maar als het toch niks blijkt te zijn dan ga ik gewoon weer zonder fiets retour.

Hoe beoordeel ik het best de staat van de tandbladen?

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 01 sep 2010 11:46

eelcoz schreef:
Peter1981 schreef:Ik vind altijd zo vreemd dat fietsen van 3 jaar of ouder altijd tussen de 1500 en 2000km gelopen hebben.
Terwijl mijn fietsen dat na 3 maanden al gelopen hebben


Ik denk dat je het aantal km's dan ook beter met een korreltje zout kunt nemen. Net zo als het feit dat iedere fiets die op MP verkocht wordt, 'zo goed als nieuw' is. Ja, ja... Belangrijker is gewoon goed te kijken hoe het materiaal er uit ziet.

Overigens vind ik het omschrijven van Sora als 'prut van plastic' wel erg kort door de bocht.


+1


niet iedereen rijdt welk weekend een Marmotte of Goldrace.
Die Sora heeft ook zijn doelgroep, mensen met een beperkt budget willen ook wel een nieuwe groep (met garanties) ipv 2e hands.

Tuurlijk zullen de topgroepen fijner, beter, soepeler etc schakelen/remmen enzo maar als je net begint of af en toe fietst kan je met Sora prima uit de voeten.
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 01 sep 2010 12:24

Sora is hoedanook een groep van het laagste niveau, maar 350 bliijft op zich een redelijk bedrag, omdat je'm over een jaar nog wel voor een behoorlijke prijs kan doorverkopen, òf hem gaandeweg kan upgraden met een betere groep en wielen: op zich heb je dan zeker niet overdreven veel betaald voor een puik kadertje.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
johnwx
Forum-lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 31 mei 2010 11:08
Locatie: Baarn

Gebruikersavatar johnwx 01 sep 2010 13:11

Dario schreef:Sora is hoedanook een groep van het laagste niveau, maar 350 bliijft op zich een redelijk bedrag, omdat je'm over een jaar nog wel voor een behoorlijke prijs kan doorverkopen, òf hem gaandeweg kan upgraden met een betere groep en wielen: op zich heb je dan zeker niet overdreven veel betaald voor een puik kadertje.


Ho ho nee we hebben ook nog de 2200 serie

Afbeelding

En ik vind zelfs dat nog een hele fatsoenlijke groep voor het toeren over de prachtige wegen in de Benelux


Alleen als je elke dag op de weg bent of veel koerst moet je wel een grotere duurzaamheid en betrouwbaarheid hebben

Vind dat je met dat uitspraken als plastieke troep mensen die minder te besteden hebben of minder fietsen te kort doen maar dat is mijn mening
"Arno van Boeijen" 15/09/1968 - 02/04/2003

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 01 sep 2010 16:37

Dié uitspraak is niet van mij, en het is objectief gesproken wel een groep van het (op 1 na dan - ben niet zo'n Shimano-kenner) laagste gamma, toch? Wat overigens helemaal niet wil zeggen dat hij niet bruikbaar zou zijn voor een beginnende fietser.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

montalbano
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 aug 2010 12:55

montalbano 01 sep 2010 19:57

Nou, de fiets is gekocht hoor!

Frame ziet er nog als nieuw uit, geen krasjes te bekennen. Geen speling in stuur of crank, wielen mooi recht. Er zitten nieuwe continental banden op en tot mijn positieve verbazing geen shimano wielen maar Ambrosia. Weet niet of dat echt veel beter is, maar die shimano's lees ik weinig goeds over. Schakelen zowel voor als achter verloopt gladjes.

Stuurlint is een klein beetje vies en op het zadel zit een heel klein plekje van het tegen de muur staan, verder lijkt ie nieuw.

Ik ben er blij mee in ieder geval :)

Gebruikersavatar
johnwx
Forum-lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 31 mei 2010 11:08
Locatie: Baarn

Gebruikersavatar johnwx 01 sep 2010 20:21

Dario schreef:Dié uitspraak is niet van mij, en het is objectief gesproken wel een groep van het (op 1 na dan - ben niet zo'n Shimano-kenner) laagste gamma, toch? Wat overigens helemaal niet wil zeggen dat hij niet bruikbaar zou zijn voor een beginnende fietser.


Nee dat zei ik ook niet
Als het wel zo overkomt heb ik het verkeerd geciteerd
sorry
"Arno van Boeijen" 15/09/1968 - 02/04/2003

Gebruikersavatar
johnwx
Forum-lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 31 mei 2010 11:08
Locatie: Baarn

Gebruikersavatar johnwx 01 sep 2010 20:21

Wel een foto graag


Veel plezier ermee
"Arno van Boeijen" 15/09/1968 - 02/04/2003

zeun
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 mei 2010 19:06

zeun 01 sep 2010 22:23

Montalbano schreef:Ik ben er blij mee in ieder geval :)



Mooi zo!
Maar volgens mij had je beter kunnen zoeken naar iets jong gebruikt van plm. 1000 euro. Daar vallen (zeker nu) wel koopjes te halen. Had je het fietsen niets gevonden dan zou je die fiets komend voorjaar makkelijk kwijtraken met geen of minimaal verlies, had je het fietsen geweldig gevonden dan bleef je er lekker nog een paar jaar op rijden.

Maar goed, dat zou ik gedaan hebben..

montalbano
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 aug 2010 12:55

montalbano 02 sep 2010 02:04

Zeun schreef:
Montalbano schreef:Ik ben er blij mee in ieder geval :)



Mooi zo!
Maar volgens mij had je beter kunnen zoeken naar iets jong gebruikt van plm. 1000 euro. Daar vallen (zeker nu) wel koopjes te halen. Had je het fietsen niets gevonden dan zou je die fiets komend voorjaar makkelijk kwijtraken met geen of minimaal verlies, had je het fietsen geweldig gevonden dan bleef je er lekker nog een paar jaar op rijden.

Maar goed, dat zou ik gedaan hebben..


Dat heb ik lange tijd overwogen, maar die vlieger van weinig verlies gaat echt niet op. Zelfs jonge gebruikte fietsen verkopen niet makkelijk meer. Dagelijks komen er 6-10 pagina's met racefietsen bij op marktplaats.
Dus of ik nou op een fiets van 1000 euro verlies maak of op deze, dat is geneuzel in de marge.
Mijn oorspronkelijke idee was om deze te houden voor in de winter en slecht weer en dan een nieuwe erbij, maar dit frame ziet er nog zo goed uit dat ik ga overwegen om hem volgend voorjaar gewoon van een mooi 2e hands groepje 105 of Ultegra te voorzien.
Maar eerst maar eens fietsen, kijken of het uberhaupt bevalt :)

montalbano
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 aug 2010 12:55

montalbano 02 sep 2010 02:05

Dit is ie dan. Voor de volgende foto zal ik hem poetsen.

[img=http://desmond.yfrog.com/Himg163/scaled ... &ysize=640]

Plaats reactie