Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Welke van de twee? (fiets inmiddels gekocht)

Robbie83
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jan 2012 23:50

Robbie83 21 jan 2012 00:45

Dat idee had ik ook al, morgen toch maar is verder informeren. De advertentie op marktplaats is oud. Deze mensen hebben inmiddels ingeruild bij de fm. Hij vraagt dus 850,-. Morgen rijd ik even naar Aken toe om de Merida te testen. Misschien voor dat geld wel de beste optie.

Voor wat betreft de Stevens Aspin. De fm wil niet verder zakken dan 1359 ivm kleine marges op Stevens. 15% korting op overjarig vind ik gewoon te weinig. Bij aanschaf van een nieuwe fiets zonder inruil krijg je bij de meeste zaken 10% aan waardebonnen voor je accesoires. Daar komt bij dat de nieuwe Aspin is voorzien van duurdere wielen en banden wat het verschil teniet doet. En dan natuurlijk nog overjarig.

Misschien ben ik wel een zeikerd, maar ik kan het geld natuurlijk maar 1x uitgeven.

Wordt vervolgd!

Robbie83
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jan 2012 23:50

Robbie83 22 jan 2012 17:12

Zo eindelijk, de kogel is door de kerk. Gisteren bij B.O.C. in Aken gekozen voor de Merida. Wel is waar niet volledig afgemonteerd met Ultegra (Krankstel is FSA en Cassette 105), maar of ik dat ga merken? Ik denk het niet. Prijsverschil is in ieder geval ruim 300,- tov de Aspin. De proefrit van de Merida vond ik verassend goed. Maatje 53 wat ook precies tijdens de meting naar voren kwam (Stevens is 52 of 54). Ook nog een gratis Sigma draadloze fietscomputer erbij twv 44,95. Al met al niet slecht gehandeld.

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels 20 km gefiets vandaag in volle wind, en ik moet zeggen: hij fietst heerlijk.

Bedankt allemaal voor de info en ondersteuning!

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 22 jan 2012 19:34

Misschien moet je 't zadel eens recht proberen. Nu helt het nogal over richting bovenbuis.
Veel plezier ermee.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

Robbie83
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jan 2012 23:50

Robbie83 22 jan 2012 19:36

Is inmiddels al gebeurd

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16446
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 22 jan 2012 20:32

Succes en vele veilige kilometers met je nieuwe machine.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 06 apr 2012 13:59

Mooie fiets!

Ben net nieuw op het forum, omdat ik altijd op een moountainbike forum zit. Kon trouwens bar weinig op internet over gebruikerservaringen met de Merida Race Lite 905.
Bevalt de fiets nog steeds? Jouw fiets was mijn eerste keuze, maar ik heb zojuist het 2012 model besteld (omdat het 2011 model niet meer geleverd kan worden in XS, 47cm). Vond de kleurstelling van het 2011 model in eerste instantie mooier, maar het 2012 model vind ik inmiddels ook heel mooi...

Leek me een mooie opvolger voor mijn 13 jaar oude Gazelle met RSX... Ultegra moet sowieso stukken beter schakelen. Hopelijk valt het gewicht in mijn maat ook niet al te hoog uit in 47cm... :)

Vind de keuze in 48cm racefietsen best wel beperkt, wil je voor een leuk bedrag een leuke fiets kunnen kopen. Niet alle merken verkopen racefietsen onder de 50cm... Hopelijk gaat de Merida me beter bevallen dan mijn oude Gazelle (die misschien toch een tikje te groot was). Toch blijft het lastig, omdat ik nu eenmaal een mountainbike met riser gewend ben. Racefiets fietst sowieso anders, omdat je anders zit als je flink door wil fietsen...

Robbie83
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jan 2012 23:50

Robbie83 03 jul 2012 23:04

Nog steeds heel veel plezier met mijn fiets. Al aardig wat kilometers gefiets en ben uitermate tevreden.

Plaats reactie