Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
feddek
- Forum-lid
- Berichten: 730
- Lid geworden op: 10 nov 2009 21:40
feddek
02 jul 2012 07:57
litespeed schreef:
Er zijn ook genoeg voorbeelden van slanke carbon frames van jaren geleden. Parlee, Look, Colnago, etc.
dat weet ik (rij zelf, anders dan m'n avatar doet vermoeden, een afgetrainde 595 ultra uit 2008
), maar dat zijn over het algemeen lugged frames, niet uit een stuk, die allemaal niet in de eerste plaats bekend staan om stijfheid, canyon juist wel... En ik neem aan dat dit ook geldt voor dit frame...
-
haaldoor
- Forum-lid
- Berichten: 1323
- Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02
haaldoor
02 jul 2012 08:01
Zou ook kunnen dat de reguliere CF blijft bestaan voor de stijfheid. En dat alleen de SLX de nieuwe bouw krijgt. Die zal misschien een fractie minder stijf zijn maar wel een lichtgewicht. Prijs zal dan ongetwijfeld wel wat zwaarder worden(vermoed even hoog als de Aeroad). Daarmee wordt het gamma van Canyon weer wat breder bij de racefietsen. En is er wat meer differentiatie tussen de AL en de Carbon frames.
-
litespeed
- Forum-lid
- Berichten: 3299
- Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32
litespeed
02 jul 2012 08:05
feddek schreef:En ik neem aan dat dit ook geldt voor dit frame...
Dat is in iig een aanname...en een nogal relevante.
Materiaal en ook carbon is niet opeens intrinsiek stijver geworden. Als je iets stijver wilt maken (en dus ook een slank frame), zul je materiaal moeten toevoegen of de 'buis'diameters moeten vergroten (en dat gaat veruit het hardst).
-
Kader63
- Forum-lid
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 04 mar 2012 16:10
Kader63
04 jul 2012 00:42
Ik ben sinds afgelopen weekend ook een trotse Canyon-rijder. Voorheen reed ik op een Red Bull Pro SL maar deze is helaas gesneuveld. Echter wel een mooi excuus om iets nieuws aan te schaffen
. Het is uiteindelijk een Frameset Roadlite AL Evo geworden. Ik zal spoedig een fotootje posten. Ik zit alleen met één probleem. De zadelpen blijft niet goed zitten. Deze zakt steeds in. De meegeleverde, en prijswinnende klem van Canyon volstaat niet. Als ik hem aandraai op de aanbevolen 5 Nm, kan ik de pen vrij eenvoudig ronddraaien en als ik erop zit, zakt de pen in. Bovendien zit de zadelpen wel heel ruim in het frame. Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben (gehad)?
-
frankdewildt
- Forum-lid
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 28 jul 2010 15:06
- Locatie: Nederasselt
frankdewildt
08 jul 2012 09:47
Sinds een paar maanden heb ik de Canyon Ultimate AL 9.0. Bevalt erg goed.
-
rednas
- Forum-lid
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 15 jul 2010 17:59
- Locatie: Flevoland
rednas
12 jul 2012 17:03
Heeft iemand inmiddels ervaring met het omdraaien van de inserts in de Aeroad vork?
-
rene-canyon
- Forum-lid
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11
rene-canyon
12 jul 2012 21:00
ja ik heb de inserts omgedraaid.Zo heel moeilijk is het ook niet.Het zijn 2 kleine torx schroefjes, waarmee ze vast zitten.
Ik heb de wielbasis iets groter gemaakt, het verschil is minimaal maar wel merkbaar.
@ frankdewildt; schitterende fiets trouwens.
Laatst gewijzigd door
rene-canyon op 12 jul 2012 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
rednas
- Forum-lid
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 15 jul 2010 17:59
- Locatie: Flevoland
rednas
12 jul 2012 21:03
En hoe rijd dit?
Weet je welke maat torxsleutel ik nodig heb?
-
rene-canyon
- Forum-lid
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11
rene-canyon
12 jul 2012 21:08
Ik vond het stuurgedrag op de oude stand wat zenuwachtig.Dit is nu beter (dit kan natuurlijk ook tussen de oren zitten)
Welke maat weet ik niet (ik dacht dat het T15 of T10 was)
Let er wel op dat je de inserts niet alleen omdraait maar ook omwisselt.Anders krijg je je voorwiel er bijna niet uit.
-
rednas
- Forum-lid
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 15 jul 2010 17:59
- Locatie: Flevoland
rednas
12 jul 2012 21:35
Ik vind het stuurgedrag nu ook vrij nerveus.
Vandaar dat ik het ook wil veranderen.
Wat bedoel je met omwisselen, moet de linker nu rechts geplaatst worden en vice versa?
-
ReeVeS
- Forum-lid
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 28 mar 2012 16:13
- Locatie: Zeebrugge - Belgie
ReeVeS
16 jul 2012 20:38
ik heb even jullie ervaring nodig.
Ik heb interesse in een Canyon Ultimate CF frameset. Als ik de maat bereken met het fps van canyon kom ik uit op maat 62. Ik rijd nu met een Thompson r7200 maat 59 (geometrie:
http://www.thompson.be/th-web2012/neder ... -r7200.asp" onclick="window.open(this.href);return false; ). Zadelpen steekt echter redelijk ver uit + ik heb een toren onder mijn stuur ( pic:
http://i50.tinypic.com/z6cmr.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; ).
Mijn maten zijn: beenlengte 94cm, romp 65cm, arm 67cm.
Ik zie dat de bovenbuis niet zoveel langer is dan mijn huidige frame 578mm vs 589mm. Ik zit nu met een 110m stuurpen dus als ik een 100mm steek is dit probleem opgelost volgens mij. Balhoofd van de canyon is 1 cm langer dus veronderstel ik dat er al zeker een cm spacers minder zal zitten dan de thompson. En zadelbuis lengte verschil betekent dat mijn zadelpen 2.5cm dieper zal steken maar hier had ik naar mijn inziens toch overschot ...
Wat denken jullie 62 cm redelijk ideaal of toch beter de 60cm?!?!
Fat bottomed girls they'll be riding today
So look out for those beauties oh yeah
-
berniev
- Forum-lid
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 23 jul 2007 15:30
berniev
16 jul 2012 20:59
ReeVeS schreef:ik heb even jullie ervaring nodig.
Ik heb interesse in een Canyon Ultimate CF frameset. Als ik de maat bereken met het fps van canyon kom ik uit op maat 62. Ik rijd nu met een Thompson r7200 maat 59 (geometrie:
http://www.thompson.be/th-web2012/neder ... -r7200.asp" onclick="window.open(this.href);return false; ). Zadelpen steekt echter redelijk ver uit + ik heb een toren onder mijn stuur ( pic:
http://i50.tinypic.com/z6cmr.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; ).
Mijn maten zijn: beenlengte 94cm, romp 65cm, arm 67cm.
Ik zie dat de bovenbuis niet zoveel langer is dan mijn huidige frame 578mm vs 589mm. Ik zit nu met een 110m stuurpen dus als ik een 100mm steek is dit probleem opgelost volgens mij. Balhoofd van de canyon is 1 cm langer dus veronderstel ik dat er al zeker een cm spacers minder zal zitten dan de thompson. En zadelbuis lengte verschil betekent dat mijn zadelpen 2.5cm dieper zal steken maar hier had ik naar mijn inziens toch overschot ...
Wat denken jullie 62 cm redelijk ideaal of toch beter de 60cm?!?!
Ik zou opteren in jou geval voor een 62 cm. Je moet ook nog eens de 16 mm bijtellen van het i-lock systeem bij het balhoofd waar je stuur opkomt. Er zal niet veel meer van je toren overblijven