Is er wel eens iemand onderuit gegaan door sommige fraaie stukken in het fietspad/wegdek?
sommige stukken waar ik vaak fiets zit ik tog echt te vloeken haha wat een (***@@##) weg!
dan kom je aan soms op een weg waar je nog niet bent geweest en dan vlieg je ineens ergens overheen wat nauwlijks te zien is als je aankomt met 30/35
of met windje tegen probeer je een ritme te vinden maar zit je alleen te stuiteren op je zadel
op je plaat door mooi wegdek?
-
- Forum-lid
Mischien een idee om wat minder hard te fietsen zodat je nog een beetje puf en aandacht overhoud om op de weg letten? Keihard rijden over stuiter wegen en dan plots schrikken van een tegoedkomend verkeer uit een blinde bocht, klinkt niet echt heel slim.
Live fast; die young. mijn blog
-
- Forum-lid
wie heeft het over schrikken van tegemoet komend verkeer?....en ik heb genoeg puf en aandacht hoor maar op een zwart of oranje fietspad zie je soms moeilijk van afstand dat er een hobbel inzit die ook oranje of zwart is...
Als je de weg niet kent inderdaad wat voorzichtiger rijden. Heb het al een keer meegemaakt dat ik bezig was met een bochtige afdaling en dat een ander dacht dat wel even sneller te kunnen doen. Tja lekker de bocht aansnijden en dan in de bocht zien dat er een tegenligger aankomt, van schrik uitwijken naar rechts en daardoor mij een beuk verkopen waardoor ik onderuit ga. Wat heb ik gevloekt.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012
Cube ams super hpc race 2012
-
- Forum-lid
rustiger aan doen op onbekende weg is wel een tip..thnx )
- jeroenkuiper
- Forum-lid
niet alleen met de fiets, de autowegen daar zijn ook niet al te best... ongelofelijktati schreef:Ooit in belgie gefietst?
Dan leer je iig dat je goed op de weg moet letten of het stuur goed vast moet houden
maar over je ''bijna'' ongelukken op de weg door slecht wegdek herken ik niet. ik zit toch altijd gefocust op de fiets en ben altijd bezig met ver vooruit kijken zodat je daarop kunt anticiperen. is miz ook een goeie manier om de tijd te ''doden'' tijdens een lange duurtraining...
Ik herken het wel, fietspaden die bestaan uit achteloos in het landschap gestrooide stoeptegels maar wel keurig een blauw bordje erbij dat je verplicht er gebruik van te maken. Soms bij voldoende snelheid lukt het om er een beetje overheen te vliegen maar soms kom je net in zo'n stuiter cadans waar je niet meer uitkomt. Ook zo fijn zijn de geasfalteerde fietspaden waar boomwortels onderdoor groeien, en idd opppassen dat je niet gelanceerd word.