Kan iemand de verschillende kwaliteitren van de crankstellen uiteenzetten, met name die van shimano.
Ik weet dat de 105 cranks goed zijn (zelf ervaring mee), maar kom ook soms Shimano R553 tegen, hoe verhoudt zich dit tot de 105?
En wat is de meerwaarde van de ultegra t.o.v. de 105?
En hoe verhoudt FSA Vero tot de 105 groep qua kwaliteit?
crankstel
Shimano onderdelen met een nummer zijn minder dan die met een naam. Beginnend met een 5 is nog zeker niet inferieur. Ultegra is beter dan 105, maar ook duurder en sterker, meestal lichter, maar soms zwaarder, want ook sterker, zoals de cranks in een vorige serie. FSA Vero is meer Shimano Sora/Tiagra niveau.
Ik schop deze nog maar even weer aan
Heb een fiets gekocht met een shimano R553 crankstel, zilver kleur.
nu wil ik die gaan vervangen door een zwart exemplaar en wil er een op marktplaats gaan kopen.
Kan ik gewoon weer voor een R553 gaan of is een 105 toch beter.
De hele fiets is 105 afgemonteerd, waarom dan toch een R553 af fabriek.
Heb een fiets gekocht met een shimano R553 crankstel, zilver kleur.
nu wil ik die gaan vervangen door een zwart exemplaar en wil er een op marktplaats gaan kopen.
Kan ik gewoon weer voor een R553 gaan of is een 105 toch beter.
De hele fiets is 105 afgemonteerd, waarom dan toch een R553 af fabriek.
Omdat dat goedkoper is. Als je hem toch gaat vervangen kun je dat het beste door de 105 doen als je er kwalitatief op vooruit wilt gaan. Dat heeft klimmer hierboven ook al aangegeven.
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
-
- Forum-lid HC
Ja en ik zou er gewoon een bij een goedkope webshop bestellen. Op MP heb je risico dat de tandwielen niet meer goed zijn.
Je betaalt er nieuw 100 euro voor bij bv bike-discount.de
Je betaalt er nieuw 100 euro voor bij bv bike-discount.de