Alles over vakanties op én met de fiets

La Marmotte 2012

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 09 jul 2012 19:48

Interessante discussie in het Marmottetopic bij onze zuiderburen op wielertoerist.be. Schijnt dat er voor de winnaar een haas klaar stond bovenop de Telegraph. Als dat zo is moeten ze zulke figuren per direct een verbod voor het leven geven.
Less is bore

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 09 jul 2012 19:55

Een haas?
zoals bij het marathon lopen?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 09 jul 2012 20:33

Ja.
Less is bore

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 09 jul 2012 22:43

Belachelijk.
Het moet niet gekker worden.

janvdsande
Forum-lid

janvdsande 09 jul 2012 22:46

Haha, nee ben volledig Nederlands hoor.
De dagen in frankrijk wel voor het merendeel met Vlaamse vrienden doorgebracht, en tja als grensbewoner ga je dan al snel mee in het accent en dialect.....
Zie ook http://janvdsande.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor meer info en blog.

fly
Forum-lid

fly 10 jul 2012 08:59

janvdsande schreef:Klopt, dat was ik inderdaad op plek 24, erg content. Hierbij de link naar het verslag ervan op mijn website.

http://janvdsande.nl/?p=644" onclick="window.open(this.href);return false;

En complimenten aan eenieder die heeft meegedaan en uitgereden! Het was een fantastische dag!
Ha Jan inderdaad n topprestatie zeker als je nr 1 wegstreept toch plek 23 en een hele mooie tijd. Daags daarna nog een keer 11de in de tijdrit :D
Da's super.Onze benen lagen allang omhoog in het busje naar huis! Ook heel content met onze goudenplakken. Was inderdaad een geweldige dag. Leuk je ontmoet te hebben bij Maarten & Willemijn. Hopelijk zien we elkaar nog een keer op enig ander moment. Succes met je wielercarriere en het zoeken naar n job nu je afgestudeerd bent!
Gr Emile, Hans, Roel & Don

fly
Forum-lid

fly 10 jul 2012 09:11

arco84 schreef:Ik ook weer terug in Nederland, 7:38 uur is het geworden. Nergens dip gehad, misschien zelfs wel beetje te voorzichtig omhoog gereden op de Glandon en Telegraphe. Was m'n eerste deelname, dus beetje angstig voor Galibier en Alpe d'Huez. De Alp nog in 1:05 omhoog gereden, inclusief achterbandje verwisselen na klapband in bocht 2 :S Heb wel even in verschillende talen staan vloeken toen...
Petje af voor je prestatie Arco. 1:05 plus banden wissel vind ik wel heel snel op de slotklim.Een maartje: In je persoonlijke grafiek corrigeren de fransen de slotklim met de afdaling van de Glandon. Kan het zijn dat je je vergist? Sowieso heb je n toptijd gereden! gefeliciteerd!
Gr

NiklosZ
Forum-lid

Gebruikersavatar NiklosZ 10 jul 2012 09:43

daniel1975 schreef:Interessante discussie in het Marmottetopic bij onze zuiderburen op wielertoerist.be. Schijnt dat er voor de winnaar een haas klaar stond bovenop de Telegraph. Als dat zo is moeten ze zulke figuren per direct een verbod voor het leven geven.
De winnaar is bovendien ook al sinds 2010 prof bij Topsport Vlaanderen. Dat lijkt me toch niet helemaal vergelijkbaar met de jongens en meisjes van de cycloteams als Veltec en Grinta, maar wellicht vergis ik me. Zelf zaterdag m'n eerste Marmotte gereden in 7.21 en daarmee dik tevreden voor een eerste cyclo.
We are what we repeatedly do. Excellence then, is not an act, but a habit.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 10 jul 2012 09:49

Ik dacht dat profs altijd buiten mededinging meedoen?

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 10 jul 2012 10:11

Ik heb er geen enkel probleem mee dat zo'n jongen wint. Een cyclo heeft een open karakter, iedereen mag meedoen. Tja, als je mag meedoen bestaat ook de kans dat je wint.

We hebben het bovendien over een jonge prof aan het begin van zijn loopbaan. Misschien is het wel een ontzettende liefhebber en was het voor hem een droom om deze rit te winnen. Net als voor sommige andere deelnemers. Doet Contador mee dan heeft hij waarschijnlijk niet de behoefte om te winnen want die heeft al een indrukwekkende erelijst. Maar van deze jongen hadden de meeste wielertoeristen denk ik nog nooit gehoord. Er doen allerlei ploegen mee die misschien niet officieel de profstatus hebben. Maar die hebben toch ook echt meer faciliteiten en mogelijkheden dan iemand die het echt op zichzelf moet redden. Is dat dan wel eerlijk?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 10 jul 2012 10:25

Als iedereen mag meedoen kan ook iedereen winnen.
Maar toch is de charme weg als je met hazen gaat werken. Eigenlijk hetzelfde als bij de dames; die snelle meiden rijden veelal met mannetjes om zich heen. Bij de Marathona is het zelfs bijna lachwekkend.
En als je het mij vraagt vind ik dat ploegenwerk zoals Veltec ook maar op het randje.
Less is bore

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 10 jul 2012 11:48

Toen Laurens ten Dam won, zat hij toen al niet bij de opleidingsploeg van Rabobank?
Dat is ook niet echt een amateurploegje. ;)
Maar zolang ze het eerlijk doen zou ik er geen probleem mee hebben.
Maar een haas inzetten gaat toch echt te ver.

Plaats reactie