Alles over vakanties op én met de fiets

Idro meer

Lecz
Forum-lid

Lecz 11 jul 2012 20:58

Dit jaar op vakantie naar het Idro meer. Naar de camping en natuurlijk de fiets mee. Ik twijfel nog tussen MTB of de Racer
Op internet zie ik weinig over routes en ervaringen in die regio
zijn er mensen op het forum die er geweest zijn en die iets kunnen vertellen over de mogelijkheden rondom het Idro meer.

Of misschien links op internet, waar ik zou kunnen kijken

alvast dank
Lecz

Kaasi
Forum-lid

Kaasi 12 jul 2012 06:35

Lesz, Ik ben nu aan het Gardameer in de buurt van Salo. Vanuit Salo fiets je langs de kust naar Gargnano, hier pak je de 1e klim van 7.5 km naar Navazzo. Je rijdt door naar het stuwmeer van Valvestino. dit is een mooie rustige weg.
Je fietst dan verder met 2e klim van 6 km en afdaling naar het Idro meer ( tot 92 km). je kunt hier door de bergen via een gleidelijke afdaling weer naar Salo maar dit is een saaie weg. Mijn voorkeur gaat uit om dezelfde weg terug te nemen. 105 km . het is een goede en rustige weg met min 1250 hm, met de racer en atb goed te doen ,veel plezier

omit
Forum-lid

omit 13 jul 2012 15:08

Kaasi schreef:Lesz, Ik ben nu aan het Gardameer in de buurt van Salo. Vanuit Salo fiets je langs de kust naar Gargnano, hier pak je de 1e klim van 7.5 km naar Navazzo. Je rijdt door naar het stuwmeer van Valvestino. dit is een mooie rustige weg.
Je fietst dan verder met 2e klim van 6 km en afdaling naar het Idro meer ( tot 92 km). je kunt hier door de bergen via een gleidelijke afdaling weer naar Salo maar dit is een saaie weg. Mijn voorkeur gaat uit om dezelfde weg terug te nemen. 105 km . het is een goede en rustige weg met min 1250 hm, met de racer en atb goed te doen ,veel plezier
Je kan een supermooi rondje rijden vanaf idro. Je moet dan eerst de bovengenoemde klim doen richting salo. Vanaf Salo rijdt je naar Vobarno en dan richting San Martino. Is volgens mij de oude weg richting Idro, begint zeer vriendelijk en mooi en eindigd naar (stukje >20%) en nog steeds mooi.

Heb dit rondje al een paar keer gereden vanaf het Gardameer, andersom rijden is geen optie/pretje omdat de klim naar idro vanaf Vobarno nogal slecht wegdek heeft op de steile stukken.

Plaats reactie