Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 800

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 12 jul 2012 18:13

Training niet beeindigd.

rikbr
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jul 2007 10:27

rikbr 13 jul 2012 19:28

havana schreef:Training niet beeindigd.
Jep, wel gedaan. Ook gereset (de training), werkt ook niet....andere opties? Wellicht harde reset?

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 13 jul 2012 20:01

Jep, wel gedaan. Ook gereset (de training), werkt ook niet....andere opties? Wellicht harde reset?[/quote]

Éénmaal gehad, harde reset werkte
Allard

rikbr
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jul 2007 10:27

rikbr 13 jul 2012 20:06

mmm harde reset heeft ook niet gewerkt, andere usb kabel ook niet:

blijf de melding krijgen: usb apparaat wordt niet herkend. Hij laat wel gewoon op.

Reynier1986
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 mar 2012 20:48

Reynier1986 13 jul 2012 21:35

Als het goed ik krijg ik morgen de Garmin Edge 800 bundel binnen, ben erg benieuwd eerlijk gezegd.. :)

Heb hem overigens besteld bij Runstore.eu voor maar €349,- net iets goedkoper dan bij Futurumshop. http://www.runstore.eu/hartslagmeters/g ... e-800.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Of heeft iemand hem nog goedkoper gevonden?

Hoop er veel kilometers mee te kunnen maken.. :D

toontje68
Forum-lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 07 dec 2006 21:55

toontje68 14 jul 2012 10:03

Reynier1986 schreef:Als het goed ik krijg ik morgen de Garmin Edge 800 bundel binnen, ben erg benieuwd eerlijk gezegd.. :)

Heb hem overigens besteld bij Runstore.eu voor maar €349,- net iets goedkoper dan bij Futurumshop. http://www.runstore.eu/hartslagmeters/g ... e-800.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Of heeft iemand hem nog goedkoper gevonden?

Hoop er veel kilometers mee te kunnen maken.. :D
Hij zal allicht ergens een paar eurocent goedkoper zijn.. Veel belangrijker is de service en garantie en dat is erg goed bij Futurumshop!
Je hebt iig een goede aankoop gedaan ;)
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 14 jul 2012 13:15

Heb de startpost goed gelezen en heb het hele topic doorgespit, maar kan het antwoord niet echt vinden. Ik heb ook net de Edge 800 gekost, incl. City Navigator Europe die erbij zit op micro SD. De grote reden dat ik hem heb gekocht was om vooraf een route uit te kunnen zetten, laat dat nu net (voor mijn gevoel) het lastigste onderdeel zijn. Ik heb mapsource gedownload en wil daar nu mee aan de slag, maar hoe krijg ik het kaartmateriaal daar te zien? Ik druk in mapsource op de knop "ontvangen van apparaat", maar krijg dan de volgende melding:

Afbeelding

Dat is nu net wat ik wil doen! Kan ik de conclusie trekken dat ik het materiaal niet van die micro sd kaart af kan krijgen die bij de bundel zat?

Reynier1986
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 mar 2012 20:48

Reynier1986 14 jul 2012 15:10

Hij is binnen hoor.. Waarom regent het nou :(

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 jul 2012 16:13

Mensma, jouw probleem staat wel degelijk in de FAQ maar zal niet flauw zijn: CN kaarten op microSD zijn niet te gebruiken in Mapsource. Hiervoor had je de DVD versie moeten hebben, deze zijn zowel bruikbaar op de Garmin als op de PC. Je kunt via de bekende piratensites de kaarten zo downloaden.

Of je zoekt je heil in online routeplanners, heeft eigenlijk alleen maar voordelen t.o.v. Mapsource. Werkt stukken makkelijker. Mapsource is een drama IMHO, ik gebruik het alleen in noodgevallen, wanneer ik geen wifi heb (bijvoorbeeld op de camping.

Voor de online routeplanner Bikeroutetoaster.com heb ik een aantal YouTube-filmpjes gemaakt met daarin een korte instructie.

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 15 jul 2012 11:27

[quote="havana"]Mensma, jouw probleem staat wel degelijk in de FAQ maar zal niet flauw zijn: CN kaarten op microSD zijn niet te gebruiken in Mapsource. Hiervoor had je de DVD versie moeten hebben, deze zijn zowel bruikbaar op de Garmin als op de PC. Je kunt via de bekende piratensites de kaarten zo downloaden.

Of je zoekt je heil in online routeplanners, heeft eigenlijk alleen maar voordelen t.o.v. Mapsource. Werkt stukken makkelijker. Mapsource is een drama IMHO, ik gebruik het alleen in noodgevallen, wanneer ik geen wifi heb (bijvoorbeeld op de camping.

Maar ik wil graag een route maken (dat is toch simpelweg turn by turn navigatie?), jij hebt het over een track neem ik aan? Ik dacht uit de beginpost namelijk te begrijpen dat je een site als biketoaster juist niet moet gebruiken om routes te maken, gezien de kaarten afwijken van City Navigator. Dan heb je juist wel Mapsource nodig lijkt me.

Hoe dan ook, het valt me tegen alles voor elkaar te krijgen zoals ik zou willen. En oja, je mag best flauw zijn hoor, als ik beter moet lezen hoor ik het graag.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 jul 2012 11:30

Als je aanwijzingen wil moet je idd Mapsource gebruiken. Maar weet waar je aan begint want vlekkeloos zal het nooit werken. Aanwijzingen zullen soms ontbreken of op onlogische plaatsen worden gegeven. De aanwijzingen zelf zijn soms onduidelijk. Je moet daardoor altijd een oog houden op het kaartscherm. Bovendien leg je jezelf de beperking op dat je dan alleen op basis van City Navigator kunt uittekenen. Die kent in Nederland bijvoorbeeld al geen fietspaden.

Tracks/courses kennen al deze nadelen niet en werkt IMHO dan ook 100x fijner. Het is niet voor niks dat vrijwel alle Garmin-gebruikers al snel afstappen van routes en overstappen op courses. Ik heb heel wat uurtjes gestoken om routes goed werkend te krijgen, maar echt fijn werkte het nooit.

wijnse
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:36
Locatie: Gent

wijnse 15 jul 2012 12:56

@ Havana: Ik werk sinds kort met GPSies en dat vind ik nog beter dan BRT want je kan fouten eruit halen en het wijzigen van een route verloopt mijn inziens veel vlotter! ik had een route verkend en heb deze nadien bijgewerkt via GPSies en dat kan je dus niet met BRT of je moet de hele route hertekenen!

Gesloten