Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Goede aankoop??

johnij
Forum-lid

johnij 30 aug 2010 21:06

Graag wat advies, ik ben al enige tijd op zoek naar een Stevens Aspin. Nu kan ik de volgende Aspin overnemen.

Lijkt dit wat?? Zijn er nog specifieke zaken waar ik op zou moeten letten?

http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... aspin.html

Alvast dank.

johnwx
Forum-lid

Gebruikersavatar johnwx 30 aug 2010 21:22

Weet je waarom hij over gespoten is ?
En heeft hij hem zelf zo opgebouwd ?
Op een of andere manier zeg ik nee maar vraag me niet waarom, als ik hem in het echt zie denk ik misschien zo mooie biciclette

Belangrijkste is dat jij hem mooi vind en goed

Waarom zoek je speciaal een Aspin ?
"Arno van Boeijen" 15/09/1968 - 02/04/2003

johnij
Forum-lid

johnij 31 aug 2010 00:10

Reden om specifiek naar een Aspin op zoek te gaan is het feit dat ik dit een verschrikkelijk mooie fiets vindt.

De twijfel komt ook wel wat naar voren bij mij het bod wat ik gedaan heb ligt toch wel ruim onder de tweedehands prijs die je normaal voor een Aspin met Ultegra betaald en werd vrij snel geaccepteerd.

johnwx
Forum-lid

Gebruikersavatar johnwx 31 aug 2010 00:19

Ja maar dit is geen originele Stevens vanuit de fabriek met deze afmontage dus is de prijs oke mits hij goed is

Alleen waarom zo een jonge fiets over spuiten ?

En als je ergens gecharmeerd van bent is het moeilijk uit je hoofd te krijgen

Volgens mij is die origineel zo:

http://www.stevensbikes.de/2007/index.p ... lang=nl_NL

Het lijkt of er wel een triple derailleur op zit en een gewoon crankstel

cdale
Forum-lid

cdale 31 aug 2010 02:34

Lijkt mij gewoon een 'wat oudere fiets'.... ;)
Tenminste, de afmontage is een beetje twijfelachtig, zoals John Wx ookal aangeeft.

Beste TS: Jij hebt waarschijnlijk een mooie nieuwe Aspin bij een dealer gezien.
Daar werd je verliefd op, maar paste niet in jouw budget.

Stevens is net zoals Cube, Haibike, Focus, Bulls etc.. Een Duits budget-merk.
Helemaal niets mis mee. (Heb zelf ook een Cube MTB).
Maken ook allemaal top-klasse bikes (dure high-tech-fietsen).

En als je echt een beginner bent, daar ga ik maar ff vanuit, kun je ook echt prima rijden met een nieuwe(re) Tiagra-afgemonteerde fiets.

Succes

johnwx
Forum-lid

Gebruikersavatar johnwx 31 aug 2010 10:17

Cdale schreef:Lijkt mij gewoon een 'wat oudere fiets'.... ;)
Tenminste, de afmontage is een beetje twijfelachtig, zoals John Wx ookal aangeeft.

Beste TS: Jij hebt waarschijnlijk een mooie nieuwe Aspin bij een dealer gezien.
Daar werd je verliefd op, maar paste niet in jouw budget.

Stevens is net zoals Cube, Haibike, Focus, Bulls etc.. Een Duits budget-merk.
Helemaal niets mis mee. (Heb zelf ook een Cube MTB).
Maken ook allemaal top-klasse bikes (dure high-tech-fietsen).

En als je echt een beginner bent, daar ga ik maar ff vanuit, kun je ook echt prima rijden met een nieuwe(re) Tiagra-afgemonteerde fiets.

Succes

+1

Met Tiagra kan je prima fietsen wat zeg ik erg goed zelfs en die groepen zien er tegenwoordig erg mooi uit en het heeft een erg goede kwaliteit.
En je kan stapje voor stapje je fiets upgraden, je koopt een paar remmen Ultegra in de uitverkoop of 105 en je verkoopt je eigen remmen en ga zo maar door (er zijn toch nog veel mensen die een veel oudere fiets willen upgraden die maak je dan ook weer blij) en dan weer is op EBAY een Ultegra voor derailleur dan voor weinig een Dura Ace achter derailleur van iemand voor weinig dan blijft je hobby leuk vind ik persoonlijk zie het zelf aan het fietsje van mijn zoon

Tuurlijk zal er wel commentaar komen van minimaal Shimano 105 maar als je geen 105 budget heb dan maar een mooi Sora of Tiagra budget

En persoonlijk vind ik de goedkoopste groep nog het mooist om te zien ook de 2200 alleen die is maar 8 speed het moet ook ergens in gaan zitten die prijs

Afbeelding

eelcoz

eelcoz 31 aug 2010 10:28

Hoe oud is de fiets? Hoeveel km is er mee gereden? Wanneer zijn welke onderdelen vervangen? Staat er allemaal niet bij, maar lijkt me essentieel. Overigens vind ik de biedingen die gedaan worden vrij fors.

johnwx
Forum-lid

Gebruikersavatar johnwx 31 aug 2010 10:37

eelcoz schreef:Hoe oud is de fiets? Hoeveel km is er mee gereden? Wanneer zijn welke onderdelen vervangen? Staat er allemaal niet bij, maar lijkt me essentieel. Overigens vind ik de biedingen die gedaan worden vrij fors.

Vind het ook veel

Probeer wat door te sparen mits het gaat en kijk bij de overjarige modellen

Maar als je iets in je hoofd heb dan kan het wel is stellig zijn voor bepaalde merken en types en wil je zoiets gewoon

johnwx
Forum-lid

Gebruikersavatar johnwx 31 aug 2010 10:38

Hoe lang ben je
Heb je wat meer info
Wij zoeken wel :D

johnij
Forum-lid

johnij 31 aug 2010 14:14

Allen bedankt voor jullie reacties. Reden om naar deze fiets te kijken is niet zo specifiek budget.

Ook een nieuwe Aspin zou in het budget passen. Ik wil het fietsen graag weer opnieuw oppakken na heel veel jaren niet te hebben gefietst, maar heb last van lage rugklachten.

Deze aanschaf overweeg ik om het bedrag wat ik "weggooi" als fietsen niets voor mij blijkt te zijn zo beperkt mogelijk te houden.

johnwx
Forum-lid

Gebruikersavatar johnwx 31 aug 2010 16:02

JohnIJ schreef:Allen bedankt voor jullie reacties. Reden om naar deze fiets te kijken is niet zo specifiek budget.

Ook een nieuwe Aspin zou in het budget passen. Ik wil het fietsen graag weer opnieuw oppakken na heel veel jaren niet te hebben gefietst, maar heb last van lage rugklachten.

Deze aanschaf overweeg ik om het bedrag wat ik "weggooi" als fietsen niets voor mij blijkt te zijn zo beperkt mogelijk te houden.

Goed punt

Kan alleen maar zeggen dat het verslavend werkt en hoop dat je rug het houd

Vanaf de nieuwelingen tot eerste jaars amateurs altijd gekoerst maar na 20 jaar geen koersfiets meer te hebben aangeraakt ben ik weer gaan fietsen

Elke dag een klein uur of 1/2 uur rollerbank

Doe het samen met mijn zoon van 11 die vind het erg leuk en gaat vanmiddag weer trainen bij zijn club

johnij
Forum-lid

johnij 31 aug 2010 18:41

John Wx schreef:Hoe lang ben je
Heb je wat meer info
Wij zoeken wel :D

189 cm, 110+ (die fiets is dus echt nodig) :-)

Plaats reactie