Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers
-
vantheman
- Forum-lid
vantheman
03 jun 2012 11:03
spatjens schreef:Ik gebruik een Garmin Forerunner 350, oorspronkelijk gekocht om mee te hardlopen. Op de fiets echter ook heel fijn. Registreert uiteraard hartslag maar ook gereden route, incl. hoogtemeters. Niet echt geschikt om mee te navigeren, maar dus wel om achteraf je route uit te lezen en bv. in Google earth te bekijken of te uploaden naar fietstijden.nl (zie bv.
http://www.fietstijden.nl/community/fietstijden/276233" onclick="window.open(this.href);return false;).
Ik neem aan dat je Garmin Forerunner 305 bedoelt ipv 350.
Die heb ik ook maar ik kan er prima mee navigeren, het heeft geen kaarten maar je kan gewoon ritten rijden met simpele lijn navigatie. Ik gebruik dit vaak op vakantie in Italie en Frankrijk en ik rij zelden verkeerd. Eergisteren in Frankrijk nog 110 kilometer gereden (
http://connect.garmin.com/activity/184932697) met een vooraf gemaakte route en slechts 1 keer zo'n 100 meter verkeerd gereden. Hij geeft dan echter al heel snel aan dat je van de route bent.
Overigens wordt de forerunner 305 volgens mij niet meer verkocht. Wel jammer je had voor zo'n 150 euro een prima GPS navigatie en volgens mij was het een van de meest verkochte Garmin apparaten. Maar ja doordat het een goedkoop apparaat was waren de winstmarges voor Garmin waarschijnlijk vrij laag.
-
spatjens
- Forum-lid
spatjens
03 jun 2012 18:20
vantheman schreef:spatjens schreef:Ik gebruik een Garmin Forerunner 350, oorspronkelijk gekocht om mee te hardlopen. Op de fiets echter ook heel fijn. Registreert uiteraard hartslag maar ook gereden route, incl. hoogtemeters. Niet echt geschikt om mee te navigeren, maar dus wel om achteraf je route uit te lezen en bv. in Google earth te bekijken of te uploaden naar fietstijden.nl (zie bv.
http://www.fietstijden.nl/community/fietstijden/276233" onclick="window.open(this.href);return false;).
Ik neem aan dat je Garmin Forerunner 305 bedoelt ipv 350.
Die heb ik ook maar ik kan er prima mee navigeren, het heeft geen kaarten maar je kan gewoon ritten rijden met simpele lijn navigatie. Ik gebruik dit vaak op vakantie in Italie en Frankrijk en ik rij zelden verkeerd. Eergisteren in Frankrijk nog 110 kilometer gereden (
http://connect.garmin.com/activity/184932697) met een vooraf gemaakte route en slechts 1 keer zo'n 100 meter verkeerd gereden. Hij geeft dan echter al heel snel aan dat je van de route bent.
Overigens wordt de forerunner 305 volgens mij niet meer verkocht. Wel jammer je had voor zo'n 150 euro een prima GPS navigatie en volgens mij was het een van de meest verkochte Garmin apparaten. Maar ja doordat het een goedkoop apparaat was waren de winstmarges voor Garmin waarschijnlijk vrij laag.
Klopt, is inderdaad de 305. Wellicht nog goedkoper dan genoemd op de kop te tikken via marktplaats.
In buitenland/op vakantie rijdt ik meestal op de bonnefooi en met gedetailleerde kaart. Exacte route lees ik dan achteraf uit.
-
Matthijs69
- Forum-lid
Matthijs69
14 jul 2012 09:16
Door de vele topics kom ik er zo snel niet wijs uit waar ik mijn vraag moet posten. Dus ik doe het hier. Ik heb onlangs 2e hands een edge 800 gekocht en nu probeer ik OSM kaarten erop te zetten. Netjes 2 kaarten gedownload (NL en FRA-ZWI) maar ik krijg het mapmanager niet voor elkaar om ze tegelijkertijd in basecamp in te laden (btw ik heb een mac). Iemand enig idee hoe ik het moet doen? Dank alvast!
Matthijs
-
havana
- Forum-lid HC
havana
14 jul 2012 09:22
Je moet een custom kaart compileren en vervolgens de file voor bc dowloaden. Zie mijn YouTube filmpje hierover.
http://m.youtube.com/watch?v=JklJKWb6hTw" onclick="window.open(this.href);return false;
Overigens vind ik Basecamp stukken minder werken dan online planners.
-
Matthijs69
- Forum-lid
Matthijs69
14 jul 2012 09:30
Welke online planner zou jij dan aanraden? En kan ik routes dan makkelijk naar mijn apparaat sturen? Overigens heb ik jouw optie al geprobeerd, maar OSM vindt dat de map te groot is als ik NL, BEL, FRA en Zwi kies.
Ik probeerde dus nu meerdere losse OSM kaarten naar mijn Garmin te sturen en in Basecamp in te laden, maar dat laatste werkt in ieder geval dus niet.
-
havana
- Forum-lid HC
havana
14 jul 2012 09:38
Bikeroutetoaster.com en gpsies.com zijn prima. Hebben alleen maar voordelen t.o.v. Basecamp. Routes versturen kan rechtstreeks m.b.v. de Garmin Communicator plugin maar dat werkt bij bikeroutetoaster niet altijd goed. Ik doe het altijd handmatig, tcx file downloaden en in de map newfiles op de garmin zetten.
-
Matthijs69
- Forum-lid
Matthijs69
14 jul 2012 13:16
Hmm, ik had ergens gelezen dat routes niet goed werken als je niet via basecamp hebt geconverteerd en op je Garmin hebt gezet.
-
havana
- Forum-lid HC
havana
14 jul 2012 16:24
Als je routes wil (dus met aanwijzingen) dan moet je inderdaad Basecamp of Mapsource werken. Maar weet waar je aan begint want er zitten een boel haken en ogen aan. Courses (lijntje volgen) werkt IMHO stukken beter en kent vele voordelen.