Alles over vakanties op én met de fiets

ANGLIRU

theovanlooy
Forum-lid

theovanlooy 30 aug 2010 13:08

Hallo
ik ben zinnens volgend jaar een spaanse klimvakantie te nemen.
Ook de Anliru staat op het programma. Blijkbaar zijn er verscheidene trajecten.
Vraag 1: Is het traject vrij toegankelijk(geen militair domein dus)?
Vraag 2: is het bijgevoegde traject vanuit Riosa-La Vega de meest reguliere beklimming die men ook in de Vuelta soms aflegt?

Vraag 3: betreft de Col de Puymorens(buurt van Andorra)
deze Col loopt over een N-weg.
Heeft iemand ervaring met de drukte op deze autoweg?
Is het te doen om daar met de fiets tussen te rijden?

Van Looy Theo
B-2580 Putte

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 30 aug 2010 13:43

Col de puymorens was vroeger ( een 25 jaar terug) zeker geen drukke weg en redelijk breed. Ik veronderstel dat je daar nu ook nog niet op een drukke weg met gevaar voor je leven zult terecht komen.
Mooie omgeving, tijdens de klim volg je een heel eind de kloof met de snelstromende rivier.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

hansdarmstrong
Forum-lid

hansdarmstrong 30 aug 2010 13:50

De col zelf is rustig, omdat er een tunnel onderdoor loopt. De aanloop is een N weg, en toen ik er was vrij druk.

bartl10
Forum-lid

bartl10 30 aug 2010 22:10

De Angliru is vrij toegankelijk, het is een soort van boerenweg. De "klassieke" klim start inderdaad vanuit La Vega. Komende vanuit het Noorden is de splitsing bijna aan het eind van het dorp. de afslag naar rechts was een jaar of vier geleden nog duidelijk aangegeven, middels een bruin bord. Op de hoek is een cafe met mooie oude krantenknipsels tegen de muur, o.a. over Delgado die de berg ging "proeffietsen" vlak voordat hij voor het eerst in de Vuelta zou worden beklommen.

Ik zou wel een droge dag uitkiezen: als het nat is de weg bijna niet te beklimmen. Houd er rekening mee dat er "boven" helemaal niets is!

Plaats reactie