Specialized
-
- Forum-lid
@jansen01 je hebt het prijskaartje zeker nog niet gezien?
Een schitterende fiets is de nieuwe S-Works Allez. De ingenieurs mochten aan de slag om een superlicht aluminium frame te maken dat het S-Works-logo waard is. De buizen zijn niet op een gewone manier aan elkaar gelast, maar wel via de eigen Smartweld-technologie. Die brengt het frame op nog geen 1200 gram. Veel zullen we hem jammer genoeg niet op de Belgische wegen zien. Maar 50 exemplaren zullen wereldwijd in de winkels terechtkomen aan een prijs van ongeveer 7000 dollar. Wél interessant voor de gewone sterveling is de Allez Race. Die maakt gebruik van hetzelfde frame als de S-Works ? terwijl de andere Allez-modellen een eenvoudiger frame hebben ? en zal als frameset beschikbaar zijn tegen ongeveer 500 euro. De verschillen met de S-Works: een gelijkaardige vork als in de Tarmac Pro (+/- 400 gram) tegenover de S-Works-vork, en een goedkopere maar ook slijtvastere geanodiseerde afwerking. Wij probeerden de Allez Race zoals die beschikbaar wordt in de VS met Sram Rival en concludeerden dat het een stijve maar toch comfortabele fiets is. Een ideaal vertrekpunt om een goede criteriumfiets op te bouwen, maar evengoed een uitstekend kader om aan een aanvaardbare prijs een klimmersfiets samen te stellen die lichter is dan menig carbon ros. Kortom, een nieuwe uitdager voor de populaire Cannondale CAAD 10.
Ook de andere aluminium Allez-modellen zijn vernieuwd en lichter geworden. De frames uit A1-aluminium zijn 50 gram afgeslankt, en die uit E5 zelfs 100 gram.
Een schitterende fiets is de nieuwe S-Works Allez. De ingenieurs mochten aan de slag om een superlicht aluminium frame te maken dat het S-Works-logo waard is. De buizen zijn niet op een gewone manier aan elkaar gelast, maar wel via de eigen Smartweld-technologie. Die brengt het frame op nog geen 1200 gram. Veel zullen we hem jammer genoeg niet op de Belgische wegen zien. Maar 50 exemplaren zullen wereldwijd in de winkels terechtkomen aan een prijs van ongeveer 7000 dollar. Wél interessant voor de gewone sterveling is de Allez Race. Die maakt gebruik van hetzelfde frame als de S-Works ? terwijl de andere Allez-modellen een eenvoudiger frame hebben ? en zal als frameset beschikbaar zijn tegen ongeveer 500 euro. De verschillen met de S-Works: een gelijkaardige vork als in de Tarmac Pro (+/- 400 gram) tegenover de S-Works-vork, en een goedkopere maar ook slijtvastere geanodiseerde afwerking. Wij probeerden de Allez Race zoals die beschikbaar wordt in de VS met Sram Rival en concludeerden dat het een stijve maar toch comfortabele fiets is. Een ideaal vertrekpunt om een goede criteriumfiets op te bouwen, maar evengoed een uitstekend kader om aan een aanvaardbare prijs een klimmersfiets samen te stellen die lichter is dan menig carbon ros. Kortom, een nieuwe uitdager voor de populaire Cannondale CAAD 10.
Ook de andere aluminium Allez-modellen zijn vernieuwd en lichter geworden. De frames uit A1-aluminium zijn 50 gram afgeslankt, en die uit E5 zelfs 100 gram.
Twitter: http://www.twitter.com/jp_houben" onclick="window.open(this.href);return false;
Wow! Die ingenieurs zijn dus net zo slim als die van Canyon en Rose. Die hebben namelijk ook alu frames in die gewichtscategorie. Voor 7000 dollar rijd je dan wel met Super Record en Bora's...levensgenieter schreef:Een schitterende fiets is de nieuwe S-Works Allez. De ingenieurs mochten aan de slag om een superlicht aluminium frame te maken dat het S-Works-logo waard is. De buizen zijn niet op een gewone manier aan elkaar gelast, maar wel via de eigen Smartweld-technologie. Die brengt het frame op nog geen 1200 gram.
Nee, niet gezien inderdaad
Ik vroeg me af of je nou zo snel kan typen of dat het knippen en plakken was: http://web01.sport.be/cycling/nl/nieuws ... _ID=595159" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vroeg me af of je nou zo snel kan typen of dat het knippen en plakken was: http://web01.sport.be/cycling/nl/nieuws ... _ID=595159" onclick="window.open(this.href);return false;
Addict R1
De s-works wordt deze week opgehaald dus het wordt zowieso een andere aanschaf. Nou nog knopen gaan doorhakken...boswielrenner schreef:Ik zou dan de S-works houden en een nieuwe of gebruikt Tarmac frame voor je slecht weer fiets kopen. Ga je daar mee koersen en met je s-works trainen.
Do not CROSS the road!
- boswielrenner
- Forum-lid
Wat kost eigenlijk een los Caad 10 frame? Kan geen prijs vinden.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Omdat de bottom bracket afmeting niet altijd standaard is , toch ?delsol schreef:JaGianni schreef:Is montage van een Campagnolo groep mogelijk op een s-works frame (venge, tarmac) ?
Waarom zou dat niet kunnen?
Ik vroeg het me gewoon af, ik heb sinds de eerste keer dat quick-step met specialized reed geen combinatie met campa meer gezien.
Op training of wedstrijden is het ook steeds shimano of evt. sram.
@Gianni, klopt, dan moet je voor Campa met hulpmiddelen bij het bracket werken of natuurlijk met een Specialized crank oid je fiets afmaken. Zo heb ik het gedaan. Een Campa SR 11 speed groep en een Specialized crank met Rotor bladen op een SL3. Zeer tevreden.
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;